כיצד מתמודדים עם תופעת השיימינג העסקי?

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/01/2016

המרכז לתקשורת ומשפט של פקולטה למשפטים בבר אילן מקיים ביום ראשון, ז' בשבט תשע"ז, 17 בינואר 2016, בין השעות 14:30-17:15, אולם פלדמן (301), קומה ב', כנס בנושא "שיימינג עסקי". בין המשתתפים: ירון פרוסט, איש תוכן וניהול משברים; האני קראוון, חומוס אבו-חסן, יפו; שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה-90; רוגל אלפר, הארץ; רני רהב; אורן הלמן, חברת החשמל; מיכאל הנדלזלץ, הארץ ועוד.

שיימינג עסקי הנה עוד אחת מהתופעות של המציאות היומיומית שלנו. ביום העיון הקרוב, שמתקיים ביזמת אוניברסיטת בר אילן ואיגוד האינטרנט הישראלי יוצגו סיפורי מקרה של עסקים שחוו ביוש של המותג/הבית העסק ברשת, ונציע דרכי התמודדות עם התופעה, לצד דיון בנושא מידת הלגיטימיות שלה והאם היא הכרח שלילית. 

המושב הראשון של הכנס בהנחיית ליאת רון מגלובס יעסוק במבט האישי על השיימינג.

בין המשתתפים יהיו אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל שיעלה את השאלה מדוע חברות גדולות צריכות להתייחס לשיימינג. במושב יתארח גם עו"ד אסף פוזיינר ממשרד קמחי, פלד, פוזנר, שילה ושות' שיספר על השיימינג שנעשה לו באתר פרסומי של עורכי דין ועל תביעת לשון הרע שהגיש. ירון פוסט, איש תוכן וניהול משברים ברשת; והאני קראוון מחומוס אבו חזן ביפו שהתמודד עם קריאות ברשת להחרים את מוצריו, בתקופות של מתח בטחוני  ושחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה90 בע"מ.

המושב השני, בהנחיית ד"ר ענת פלג, יעסוק בגבולות שבין ביקורת לגיטימית לשיימינג. השפעת הסגנון הטוקבקיסטי על כתיבה בעיתונות המסורתית ותאור האופן שבו התקשורת המסורתית נותנת לגיטימציה לשיימינג.

במושב יתארחו רוגל אלפר ומיכאל הנדלזלץ מעיתון הארץ הסבורים, שכל עוד ביקורת היא לגופו של עניין ולא לגופו של אדם היא לגיטימית. עו"ד טל ליבליך ממשרד ליבליך מוזר משרד עורכי דין מייצגת כלי תקשורת רבים ומתארת מצב של עודף רגולציה ועלייה בהגשת תביעות דיבה המצננות את חופש הביטוי. עו"ד שלומי וינברג מרבה בתביעות כאלה וגם הוא קורא לאכיפה מוגברת. עוד יתארח במושב השני, רני רהב, אשר קורא לרגולציה, לאכיפת חוק לשון הרע על מכפישים ומעודד את לקוחותיו לתבוע לשון הרע.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x