סיגמא מגמות בשוק הנפט >> התאוששות חדה באגרות החוב של חברות החיפוש וההפקה

בעיקר בחברות שנמצאות בסכנה לפשיטת רגל | היקף אחסון הנפט על ספינות ברחבי העולם הגיע ל- 95M חביות בסוף חודש יוני, השיעור הגבוה ביותר מאז המשבר הפיננסי

 

 
 

יאיר שני
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/07/2016

  • מאז שנת 2009 ישנה ההצטברות הגדולה ביותר של מאגרי נפט בים. סוחרים אוגרים יותר נפט משנה זו כאשר הגדילו את צי הספינות הפרוסות בים הצפוני בצורה משמעותית. הביקוש המקרטע בזמן האחרון גרם להצטברות הגדולה ביותר של מאגרי נפט מאז שנת 2009. תשע מכליות מחזיקות 9M חביות מול חופי בריטניה לעומת 7M חביות בחודש מאי. היקף אחסון הנפט על ספינות ברחבי העולם הגיע ל- 95M חביות בסוף חודש יוני, השיעור הגבוה ביותר מאז המשבר הפיננסי.

  • מפיקי נפט וגז בארה"ב מממנים את עצמם באמצעות מכירת מניות בקצב שיא. זוהי תפנית חדה מהשנים האחרונות כאשר שווקי החוב היו מקור המזומנים המועדף של התעשייה. מפיקי האנרגיה בארה"ב גייסו השנה 16 מיליארד דולר ממכירות של מניות, יותר מ- 50% מסכום כולל של 29 מיליארד דולר שגייסו כל מפיקי הנפט בעולם. ההון שגויס עד כה השנה בחשבונות עומד על 25% מההון שגויס במשך חמש השנים האחרונות.

  • האגח"ים של חברות החיפושים וההפקה אשר במצוקה לפשיטת רגל מתאוששים בצורה חדה. לפחות תריסר אגחי"ם של חברות חיפושים והפקה הוכפלו ברבעון השני של השנה. לדוגמא, האגחי"ם הארוכים לפדיון: 2024, של חברת Ultra Petroleum's הובילו את הקבוצה עם רווח של 623%. דבר האומר כי פירוש ההתאוששות במחירי הנפט בכך שהנכסים שבעלי האגח"ים יירשו בעת פשיטת רגל עשויים להיות הרבה יותר יקרים מאשר בתחילת שנה. 
גאופוליטיקה

  • אופ"ק מנצחת במלחמה על נתח השוק. לדברי הסוכנות לאנרגיה בינלאומית, הייצור במזרח התיכון עלה ביוני לשיא של 31.5M חביות ליום על רקע אספקה של כמעט שיא מסעודיה, כאשר יותר מ- 5M מחביות ליום אלו סופקו לארה"ב בחודש אפריל לעומת 4.6M בתקופה המקבילה. בנוסף, הסוכנות מדווחת כי עליית נתח השוק במזרח התיכון ל- 35% הינה תזכורת רהוטה, שגם כאשר הייצור מפצלים בארה"ב ממשיכים לגדול, מפיקים ותיקים יישארו חיוניים בשוקי הנפט.  

  • סעודיה יכולה לשנות את האסטרטגיה שלה עם דגש חדש מהיקפים למחירים. נציגי אופ"ק אומרים כי ישנם סימנים המראים כי הממלכה מחפשת לחזק את המחירים. שר הנפט הסעודי אמר כי מחירי נפט גבוהים מ- 50$ הם הצורך להשיג איזון בשוקי הנפט בטווח הארוך. גורמים פנימיים באופ"ק אומרים כי הערותיו מנוגדות להצהרות הקודמות של בכירים סעודיים אשר נטו ללכת לכיוון של היקפים ונתח שוק על פני מחיר הנפט.  

  • שר הנפט של כווית מאמין כי מחירי הנפט יעלו עד שנת 2018 לטווח של 50$-60$, עם עלייה בביקושים ושווקים המסוגלים לספוג אספקת יתר, והוסיף כי הביקוש יגבר כבר ברבעון הרביעי השנה. בנוסף אמר כי אופ"ק צריכה להישאר עם מדיניות של רמות שאיבה של כמעט שיא כמו בשווקים מאוזנים.

  • למכליות הנפט ולספקים יהיו עוד זמנים קשים ברבעונים הבאים. ההתמודדות של מכליות הנפט בים תהיה קשה במהלך 18 החודשים הבאים כתוצאה מגל של ספינות חדשות הדוחפות למטה את תעריפי ההובלה, בזמן שהביקושים לנפט נמצאים בהאטה. זה נראה כמו סוף זמני לריצה מוצלחת של הענף. 

  • ישנם סימנים לא טובים עבור בתי הזיקוק המערביים. בתי הזיקוק בסין הינם שווקים מוצפים עם מוצרים הכוללים דיזל ובנזין. סך הייצוא במדינה של דלקים מזוקקים הינו מעל 45% מתחילת השנה. בחודש מאי, ייצוא הדיזל מסין שילש עצמו לעומת אותה תקופה אשתקד. זאת כתוצאה ממרווחי זיקוק אשר ירדו בשליש לסביבות 4$ לחבית מאז הרבעון הראשון באסיה ובסין וייתכן מנקיטת אסטרטגיה של הגדלת היקפים. 
יאיר שני, מנכ"ל סיגמא קרנות נאמנות

השתתף בהכנת הסקירה – רז בן יעקב

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x