מיוחד לפאנדר >> סקירה על מיזוג המניות אבנר ודלק קידוחים

 

 
 

יהונתן שוחט
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2016

מיזוג השותפויות – הרציונל שבעסקה ויחס המיזוג

ב-15 באפריל דיווחו השותפויות כי דירקטוריון השותף הכללי מינה ועדה לבחינת אפשרות למיזוג השותפויות. כמעט כל אבני הדרך הדרושות למיזוג הושלמו, וכעט ניצבות השותפויות בפני אישור המיזוג באסיפה כללית.
  • מה אפשר את המיזוג? זו תקופה ארוכה שקבוצת דלק והשותפויות דיברו על מיזוג אפשרי בין השותפויות. עם זאת, מה הסיבה שדווקא בחודשים האחרונים החלו השותפויות בהוצאה לפועל של תכנית המיזוג? הסיבה היא שינויי חקיקה.

  • תיקון לפקודת השותפויות. בחודש פברואר 2015 ,פורסם ברשומות תיקון מס' 5 לפקודת השותפויות. סעיף 65נח לפקודת השותפויות הכיל הוראת חוק החברות בעניין מיזוג, על שותפויות.
  • תיקון לפקודת מס הכנסה. בחודש אפריל 2016 ,פורסם תיקון מספר 221 לפקודת מס הכנסה. בתיקון, הוחל פרק ה' לפקודת מס ההכנסה, שעניינו מבנה ומיזוג על שותפויות.


משמעות התיקון היא דחייה בתשלום מס בעת מיזוג שותפויות.

  • מבחינת השותפויות, עם כניסתם לתוקף של תיקונים אלו, בשלו התנאים למיזוגן של השותפויות. הצעד הבא מבחינתן, היה לקבוע את פרטי המיזוג בכלל )בהם דנו בעבר( ואת יחס המיזוג בפרט.

  • כיצד התנהגו מניות השותפויות מיום הדיווח על הכוונה למזגן?
  • הלוח הבא מציג את התשואות מתחילת השנה ויום ה-16.4.15 בו דווח על המיזוג.

6.1% 4.1% השנה מתחילת מיזוג אבנר ודלק קידוחים

  • ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל-21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאלות מחזיקי יחידות ההשתתפות בנוגע למיזוג.

  • הסיבה העיקרית לדחייה היא פרסום תזרים מזומנים מהוון למאגר לוויתן. התזרים, נבנה עבור שלב א'1 של המאגר ושופך אור על קצב המכירות הצפוי ועל מחיר הגז הטבעי.

  • הרציונל המרכזי שעומד בבסיס המיזוג הינו ליצור ישות שתהנה מיתרון לגודל אשר יבוא ליידי ביטוי הן בהיבט התפעולי, פישוט תהליכים, חיסכון בעלויות, שיפור כוח המיקוח וכדו' והן בהיבט המסחרי לרבות גידול במחזורי המסחר והגברת האטרקטיביות

  • של השותפות הממוזגת עבור המשקיעים הזרים.

  • יחס המיזוג שנקבע על פי שיטת שווי השוק דומה ליחס שנגזר מהערכת השווי שלנו )פער של כ-%2.)


התנהגות השותפויות אבנר ודלק קידוחים מתחילת השנה.
מיום הדיווח הציגה דלק קידוחים תשואה עודפת של %5 ביחס לאבנר.

המיזוג צפוי להוביל לשיפור באיתנות הפיננסית, לחסכון בהוצאות ולפישוט תהליכים. 22.7% 18.7% הדיווח מיום התנהגות המניות מתחילת השנה 



מקור: הבורסה לני"ע ונתוני לידר שוקי הון



הקרנות שמחזיקות את אבנר ודלק קידוחים



יהונתן שוחט, אנליסט אנרגיה ואגרוכימיה לידר שוקי הון

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x