ביצועי שיא לאדמה (מכתשים-אגן לשעבר) ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של השנה

צמיחה חזקה במכירות ברחבי העולם ועלייה משמעותית ברווח וברווחיות

 

 
חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכל אדמהחן ליכטנשטיין, נשיא ומנכל אדמה
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2016

  • ביצועים חזקים ברבעון השלישי הביאו לעלייה של 6.5% במכירות לסך של 741 מיליון דולר, עם צמיחה בכל אזורי הפעילות

  • צמיחה כמותית משמעותית של 8.4% ברבעון השלישי ו-5.6% בתשעת החודשים הראשונים

  • מכירות של 2.4 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים, עלייה של 4.1% במונחי מטבע מקור, ורמת מכירות יציבה במונחי דולר

  • הצמיחה נובעת מהשקות מוצרים חדשים ומבודלים בשווקים רבים

  • ביצועים מובילים בענף למרות המשך תנאים מאתגרים בשווקים החקלאיים
  • עליה בולטת בכל שורות הרווח והרווחיות, עם צמיחה של 73% ברווח התפעולי, הובילו לרווח גולמי ו-EBITDA הגבוהים ביותר שדיווחה החברה ברבעון השלישי, ול- EBITDA הגבוה ביותר שדיווחה החברה מעולם בתשעת החודשים הראשונים

  • עלייה של 26% ברווח הגולמי: הרווח הגולמי ברבעון צמח ב-26% לשיא של 260 מיליון דולר, עם עלייה של 5.5 נקודות האחוז בשיעורו ל-35.1%. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-7% ל-827 מיליון דולר, עם עלייה של 2.3 נקודות האחוז בשיעורו ל-34.4%

  • זינוק של 73% ברווח התפעולי: הרווח התפעולי ברבעון צמח ב-73% ל-85 מיליון דולר, עם עלייה של 4.4 נקודות האחוז בשיעורו ל-11.5%. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-15% ל-313 מיליון דולר, עם עלייה של 1.7 נקודות האחוז בשיעורו ל-13.0%

  • עלייה של 44% ב-EBITDA: ה-EBITDA ברבעון צמח ב-44% לשיא של 132 מיליון דולר, עם עלייה של 4.6 נקודות האחוז בשיעורו ל-17.8%. ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-12% לשיא של 446 מיליון דולר, עם עלייה של 2.1 נקודות האחוז בשיעורו ל-18.6% 

  • עלייה של 32% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים: הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-33 מיליון דולר עם שיעור רווח נקי של 4.5%, לעומת הפסד של 5 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-32% ל-191 מיליון דולר, עם עלייה של 1.9 נקודות האחוז בשיעורו ל-7.9%
  • תזרים מזומנים חופשי חזק של 234 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים, עלייה של 182 מיליון דולר מהתקופה המקבילה אשתקד

  • תזרים מזומנים חופשי של 120 מיליון דולר ברבעון השלישי, כפול מהרמה שנרשמה אשתקד

  • הורדה של 116 מיליון דולר במלאי לעומת אשתקד

יאנג שינגצ'יאנג, יו"ר אדמה, אמר "התוצאות החזקות שהושגו ברבעון השלישי על ידי אדמה מהוות נקודת שיא נוספת בביצועים מובילי הענף של החברה ומחזקות את הביטחון שלנו באיתנות עסקיה, בעובדים שלנו ברחבי העולם ובפוטנציאל הצמיחה המשמעותי של אדמה. במהלך הרבעון הכרזנו על השילוב עם סנונדה, באמצעותו תהפוך אדמה לחברה נסחרת, ואנו שבעי רצון מהאופן בו קיבל השוק את העסקה".

חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה, הוסיף, "תוצאות הרבעון השלישי משקפות את המיקוד שלנו בביצוע האסטרטגיה של אדמה – חיזוק הקשר עם לקוחות וחקלאים, שיפור איכות העסקים והמשך בידול סל המוצרים שלנו, כל זאת תוך בניית הנוכחות והאינטגרציה שלנו בסין. ביצועי השיא שלנו הובילו להמשך ייצור תזרים מזומנים חזק אשר ממצב אותנו היטב לקראת השלב הבא בצמיחתנו".

תמצית נתונים פיננסיים 

מכירות: המכירות צמחו ב-6.5% ברבעון, במונחי דולר, עם צמיחה בכל אזורי הפעילות, בעיקר בשל צמיחה כמותית משמעותית בת 8.4% של תמהיל מוצרים משופר.

בתשעת החודשים הראשונים, המכירות המדווחות במונחי דולר הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר, עליה של 4.1% במונחי מטבע מקור בשל צמיחה כמותית של 5.6%, ויציבות במכירות במונחי דולר, תוצאות המשקפות את הירידה בערך הדולרי של המטבעות המקומיים וכן תרומה נמוכה יותר של עסקאות הגנת מטבע, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

רווח גולמי: הרווח הגולמי ברבעון צמח ב-26.3% לרמת שיא של 260 מיליון דולר, עם עלייה של 5.5 נקודות האחוז בשיעורו ל-35.1%. שיעור הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה ב-2.3 נקודות האחוז ל-34.4%. עליה זו נבעה משילוב של צמיחה כמותית חזקה, יחד עם שיפור בתמהיל המוצרים של החברה לבידול מוצריה והורדה משמעותית של עלויות היצור והרכש.

רווח תפעולי: הרווח התפעולי ברבעון צמח ב-72.7% ל-85 מיליון דולר, עם עלייה של 4.4 נקודות האחוז בשיעורו  ל-11.5%. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-15.1% ל-313 מיליון דולר, עם עלייה של 1.7 נקודות האחוז בשיעורו ל-13.0%.

EBITDA: ה-EBITDA ברבעון גדל ב-43.5% לרמת שיא של 132 מיליון דולר, עם עלייה של 4.6 נקודות האחוז בשיעורו ל-17.8%. ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-12.2% ל- 446 מיליון דולר, תוצאת שיא לתקופה, עם עלייה של 2.1 נקודות האחוז בשיעורו ל- 18.6%.

רווח נקי: הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-33 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עם שיעור רווח נקי של 4.5%. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים צמח ב-32.1% ל-191 מיליון דולר, עם עלייה של 1.9 נקודות האחוז בשיעורו ל-7.9%.

תזרים מזומנים: אדמה ייצרה תזרים מזומנים שוטף וחופשי חזקים, הן ברבעון והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

תזרים המזומנים השוטף המתואם צמח ב-64% ל-169 מיליון דולר ברבעון וב-89% ל-361 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים, מ-103 מיליון דולר ו-191 מיליון דולר, בהתאמה, בתקופות המקבילות אשתקד. שיפור זה הן ברבעון והן בתקופה נבע מהצמיחה הניכרת ברווח התפעולי ומשיפור בהון החוזר, בעיקר בשל הורדת המלאי.

תזרים המזומנים החופשי המתואם זינק ב-96% ל-120 מיליון דולר ברבעון, וב-350% ל-234 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים, מ-61 מיליון דולר ו-52 מיליון דולר, בהתאמה, בתקופות המקבילות אשתקד.

השילוב עם סנונדה

התקדמות משמעותית לקראת השילוב של אדמה עם סנונדה:

  • בהמשך לשינוי הרגולציה שבוצע על ידי רשות ניירות הערך בסין אשר מאפשר עסקאות מעין אלה, מתווה העסקה לשילוב עם סנונדה אושר על ידי דירקטוריון סנונדה ב-13 בספטמבר 2016.

  • המסחר במניות סנונדה, אשר הושהה ב-אוגוסט 2015, חודש ב-17 באוקטובר 2016, לאחר הגשת מתווה העסקה לבורסת שנזן.

  • השילוב עם סנונדה צפוי להיות מושלם במחצית הראשונה של 2017, בכפוף לאישורים תאגידיים ורגולטוריים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x