סקירת המסחר על ידי פאנדר >> שילוב של העלאת ריבית והעלאת תחזית כלכלית ואינפלציונית של הבנק הפדרלי תחזק את הדולר

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/12/2016

FXCM ישראל: "שילוב של העלאת ריבית והעלאת תחזית כלכלית ואינפלציונית של הבנק הפדרלי תחזק את הדולר"

הבנק הפדרלי אמור להעלות השבוע את הריבית בפעם הראשונה ב- 2016, ואולם מה שיקבע את האפקט של הישיבה על הדולר יהיה גם תוכן הצהרת המדיניות והדברים שיאמרו במסיבת העיתונאים. בשוק יעקבו לראות האם נצחונו של טראמפ, והצפי כי יקדם הרחבה פיסקאלית, ישנה את התחזית הכלכלית של הבנק ואת הרטוריקה שלו. אם אכן הבנק הפדרלי יעלה את תחזיתו הכלכלית והאינפלציונית, הדולר צפוי להתרומם מעלה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "לאחר ששבוע המסחר הקודם עמד בסימן המסחר התזזיתי באירו והחלטתו של ה- ECB להאריך את משך תכניתו הכמותית, השבוע יישאו המשקיעים עיניים לישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי, שאמור על פי כל ההערכות להעלות את הריבית בפעם הראשונה ב- 2016. בשוק מתמחרים סבירות של למעלה מ- 90% כי הפד יעלה את הריבית, ואולם מה שיקבע את האפקט של הישיבה על הדולר יהיה גם תוכן הצהרת המדיניות והדברים שיאמרו במסיבת העיתונאים. בשוק יעקבו לראות האם נצחונו של טראמפ, והצפי כי יקדם הרחבה פיסקאלית, ישנה את התחזית הכלכלית של הבנק ואת הרטוריקה שלו. אם אכן הבנק הפדרלי יעלה את תחזיתו הכלכלית והאינפלציונית, הדולר צפוי להתרומם מעלה. העלאת ריבית ורטוריקה ניצית גם תחדד את הפער שבין הבנק הפדרלי ל- ECB, שכאמור הודיע על הארכת התוכנית הכמותית עד סוף 2017, וזאת בניגוד לחלק מההערכות כי הבנק דווקא יאותת על כוונות לצמצום התוכנית הכמותית. ישיבת הפד תהיה למעשה אירוע הסיכון האחרון של השנה ובשבועות הקרובים אנו צפויים לראות צמצום הדרגתי בפעילות של הסוחרים לקראת חופשת חג המולד וראש השנה האזרחית.

הדולר-שקל, שכבר צנח בשבוע שעבר עד לשפל מתחת ל-3.78, התאושש חזרה אל מעל 3.82 לאחר ישיבת ה-ECB. רמת ההתנגדות הבאה ניצבת ב-3.835-3.84". 

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון:
 
"האירוע המשמעותי הבוקר הוא הזינוק במחירי הנפט בתגובה להסכמתן של מדינות שאינן חברות באופ"ק לקצץ את התקופה. למרות שמדינות נוספות "התנדבו" לקצץ את התפוקה, ההיסטוריה מלמדת שהקיצוץ בפועל היה נמוך משמעותית מהכמות שאותה התחייבו לקצץ. אלא שהמגמה השורית כעת בשווקים כל כך חזקה שהשוק לא ממתין לנתונים האמיתיים והוא מובל על ידי ציפיות בלבד, בדומה להתייחסות להבטחותיו של נשיא ארה"ב המיועד".


סקירת מסחר 12.12.16 מאת גלעד צור/ מחלקת המחקר טופ אלפא
המדדים העיקריים בשוק המקומי נסחרו השבוע במגמה חיובית, אולם החולשה בענף התרופות קיזזה באופן חלקי עליות אלו. מניות הבנקים המשיכו בעליות שערים, בדומה למגמה העולמית. מניות האנרגיה רשמו אף הן עליות שערים, בשל התפתחויות חיוביות בשוק הסחורות בשבועות האחרונים.
המדדים המובילים בבורסות המזרח הרחוק נסחרים עם פתיחת שבוע המסחר במגמה מעורבת. מדד שנחאי פתח בנפילות של 2.5%, המדד בהונג קונג פתח ב- 1.1% ומנגד הניקיי היפני עולה 0.8%. 

מגמת המסחר החיובית בשווקים נמשכה השבוע ונרשמו עליות שערים חדות במדדי המניות המובילים ברחבי העולם. תוצאת משאל העם באיטליה אומנם לא הפתיעה כשלעצמה מאחר והיתה בהתאם למרבית ההערכות המוקדמות. אולם, התגובה החיובית בשווקים הגלובליים לאחר פרסום התוצאות לא היתה צפויה. זאת, מאחר ותוצאות משאל העם צפויות להביא לעלייה מסוימת באי הוודאות הפוליטית באירופה בכלל ובאיטליה בפרט.

בגזרת המאקרו, מרבית הנתונים שפורסמו השבוע הצביעו על המשך שיפור מתון בכלכלות ארה"ב ואירופה. בארה"ב, דו"ח התעסוקה לחודש נובמבר הצביע על תוספת משרות גבוהה במעט מהצפי תוך ירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6% בלבד. באירופה, הודיע הבנק המרכזי במסגרת החלטת הריבית, על הארכת תכניות הרכישות עד סוף שנת 2017 תוך צמצום היקף הרכישות החודשי ל 61 מיליארד אירו החל מחודש אפריל.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x