הראל >> ממדי המניות המובילים ממשיכים לעלות

בישראל אנחנו ממשיכים להתמקד במניות השורה השנייה והשלישית

 

 
 

הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/12/2016


1.מניות – הבנקים והפיננסים ממשיכים למשוך קדימה

שווקי המניות עלו השבוע כשבארה"ב המדדים המובילים ממשיכים לשבור שיאים. מדד S&P500 עלה ב 3.08%, מדד נאסד"ק עלה ב 3.59% ומדד ראסל 2000 עלה ב 5.62%. מתחילת השנה מדדS&P500  הניב תשואה של 10.55%, דאו ג'ונס 13.38%, מדד נאסד"ק עלה ב 8.73% ומדד ראסל 2000 עלה ב 22.2%.

אירופה סיכמה שבוע חיובי עם עליות שערים משמעותיות כשמדד דאקס הגרמני עולה ב 6.56% השבוע וכבר נמצא בטריטוריה חיובית של מעל 4% מתחילת השנה, מדד המניות הצרפתי CAC עלה השבוע ב 5.19% ומדד יורוסטוקס 50 עלה ב 6.06%. את העליות הובילו מניות הבנקים כאשר מדד הבנקים האירופאי עלה ב 9.5% והבנקים באיטליה עלו בכ 13%!

בישראל גם כן עלו מדדי המניות המובילים כשהמגמה ממשיכה להיות התחזקות של מניות השורה השניה ושלישית. מדד ת"א 25 עלה ב 0.88%, ת"א 75 עלה ב 2.15% ומדד יתר 50 עלה ב 3.02%.

אנו ממשיכים להיחשף למניות בכ 70%-80% מהמקסימום האפשרי בתיקים כאשר בישראל המיקוד ממשיך להיות במניות השורה ושניה והשלישית (מניות מתוך מדדי ת"א 75 ויתר 50) ובחו"ל בעיקר לארה"ב.

2.אג"ח קונצרני – דירוגים נמוכים המשיכו לתפקד טוב יותר, מה הלאה?

מרווחי האג"ח הקונצרני בארה"ב המשיכו להצטמצם בעיקר בדירוגים הנמוכים וה HIGH YIELD שנמצאים בשפל של שנתיים ובמרווח של 3.7% בלבד מהתשואות הממשלתיות בתקופה של 10 שנים, המשך המגמה החיובית בעולם ממשיכה לתמוך באפיק הקונצרני בכלל ובדירוגים הנמוכים בפרט.

גם בישראל האפיק הקונצרני תפקד טוב השבוע, מדד תל בונד 20 עלה 0.31%, מדד תל בונד שקלי עלה 0.28% ומדד תל בונד תשואות עלה 0.6%. המרווח בין הדירוגים הנמוכים (BBB+) לדירוגים הגבוהים (AA) ממשיך להצטמצם ועומד על פחות מ 0.7%, דבר שלהערכתנו לא אמור להמשיך ולכן אנו ממליצים להיחשף יותר לאג"חים מקבוצת ה A וזאת לצד בחירה סלקטיבית של אג"חים גם בדירוג נמוך יותר ובחינה מדוקדקת של כל הנפקה בכל דירוג. אנו ממשיכים להגדיל בצורה מדודה את החשיפה לאפיק הקונצרני לכיוון 40% מתיק ההשקעות.

3.תיק השקעות –  שילוב של ממשלתי, קונצרני ותוספת של מניות

כפי שכתבנו בסקירות הקודמות, להערכתנו עליית התשואות בארה"ב היתה מהירה מדי ואינה תואמת את נתוני המאקרו, כלומר, נתוני המאקרו טובים, אך לא דיים כדי להצדיק עלייה מהירה כזו. יש להערכתנו מקום להארכת מח"מ מסויימת על בסיס תשואה פנימית גבוהה יותר ואולי צפי לרווחי הון קלים אולם יש לזכור את התנודתיות שמגיעה עם המהלך הזה.

עליית התשואות בארה"ב מושכת את התשואות למעלה בשווקים רבים כולל ישראל, להערכתנו תוואי העלאת הריבית הנגזר מהשוק המקומי גבוה מידי ואינו עולה בקנה אחד עם נתוני המאקרו בתוכם האינפלציה, עוצמת השקל שנמצא בשיא של 15 שנה מול סל המטבעות והצמיחה הצפויה (שגם זו נפגעת מחוזקו של השקל) ולכן אנו לא צופים העלאת ריבית בישראל בשנת 2017

אנו עדים להמשך זרימת כסף לשווקים וזו ממשיכה לתמוך בשווקי המניות מצד אחד ובהמשך ירידת תשואות מצד שני שמביאה לצמצום המרווח בין האג"חים מקבוצת דירוג BBB לקבוצת דירוג ה A , להערכתנו התשואה העודפת בדירוגים הנמוכים בחלק מהמקרים אינה מספקת.

הסקירה הנ"ל משקפת את חוות דעתנו במועד הפרסום. חוות דעתנו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה נוספת בעניין. החברה לא תהיה אחראית, בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בסקירה זו., וכן אינה מתחייבת כי התבססות על המידע המופיע בעבודה זו עשוי להניב רווחים. החברה מסירה אחריות מהקבוצה, מעובדי החברה ומעובדי החברות בקבוצה ונושאי המשרה בחברה ביחס לכל תביעה ו/או טענה שתעלה בהתבסס על הכתוב. החברה ו/או חברות קשורות אליה ו/או בעלי שליטה בה ו/או בעלי עניין במי מהם עשויים להחזיק ו/או לסחור, בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסים המצוינים בסקירה הנ"ל. ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הנזכרים לעייל עלולים שלא להתאים לכל משקיע. אין לראות בסקירה זו משום שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות או תחליף לייעוץ מס עצמאי. סקירה זו אינה מותאמת למטרות ההשקעה ולצרכיו האישיים והמיוחדים של כל משקיע


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x