"הנשים העצמאיות צריכות להיות הקטר שמוביל את כלכלת המשק הישראלי

 

 
חכ טלי פלוסקובחכ טלי פלוסקוב
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/01/2017

ביום שני הקרוב,  (ה-16.1.17) יתקיים במסגרת ועידת הנשים ועסקים, טקס גזירת הסרט של שדולת הנשים בעסקים בכנסת. יו"ר השדולה, ח"כ טלי פלוסקוב, צפויה לנאום בועידה ולהציג את חשיבות השדולה. ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): "נשים רבות רוצות ויכולות לעשות מה שצריך כדי להצליח בעסק שלהן. התפקיד שלנו, זה לעזור להן לנפץ את תקרת הזכוכית ולתת להן את הגיבוי הדרוש".
 
רקע קצר על שדולת נשים בעסקים בכנסת:
 
שדולת נשים בעסקים הוקמה על ידי ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) וח"כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני) בסיוע היזם החברתי אלי דבי, ופועלת בשיתוף פעולה עם תנועת אחותי וקואליציית שותפוֹת – ארגונים פמיניסטיים לשוויון כלכלי ותעסוקתי. השדולה כוללת חברות כנסת מסיעות הכנסת השונות: ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) וח"כ עאידה תומא-סולימאן (הרשימה המשותפת) ונשות עסקים מכל קשת המקצועות החופשיים. השדולה שמה לה למטרה להעלות על סדר היום את הקשיים והאתגרים הייחודיים של נשים עצמאיות, ולקדם הצעות חוק אשר יסייעו לקידום נשים בעלות עסקים קטנים וזעירים בישראל.
 
סגנית יו"ר הכנסת ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): "בתור מי שהובילה את הצעת החוק להגדלת דמי לידה לעצמאיות, הבנתי תוך כדי התהליך, שמצבן של הנשים העצמאיות בישראל הוא מורכב. לצערי, פעמים רבות, נשים עצמאיות נתפסות כנשים בעלות פוטנציאל נפיץ יותר בשל מטלות הבית, המשפחה וחודשי ההיריון. ישנן נשים רבות שיכולות, רוצות, ובשלות לעשות מה שצריך כדי להצליח בעסק שלהן. התפקיד שלנו, זה לעזור להן לנפץ את תקרת הזכוכית ולתת להן את הגיבוי הדרוש. הצלחה שלהן, זו הצלחה של המשק הישראלי כולו. אני בטוחה, כי נשים יכולות  להיות הקטר שיוביל את המשק הישראלי קדימה"
 
מנכ״לית תנועת אחותי, שולה קשת: הפרוייקט של עידוד נשים להקים ולהצמיח עסקים קטנים הוא חשוב מאין כמותו, במיוחד עבור נשים מקהילות אתניות ולאומיות מודרות. לנשים אלה פעמים רבות אין הזדמנות שווה להיכנס לשוק העבודה כשכירות הן מפאת הרקע התרבותי או האתני שלהן, הן מפאת גילן, והן מפאת מיקומן הגיאוגרפי והחברתי, ורבות מהנשים האלה הן בעלות כישורים מדהימים, שחלקם עוברים כידע נרכש מאם לבת. יש לעשות הכל כדי אפשר לנשים אלה להקים עסקים משלהן ולהתפרנס כך בכבוד, מה שיאפשר להוציא משפחות רבות ממעגל העוני, וכן להעשיר את החברה כולה בידע ובכישורים שכמעט אינם חשופים כיום לציבור הרחב.
 
מנהלת קואליציית שותפוֹת, עו״ד קרן גרינבלט: כיום בישראל נשים נמצאות בתת-ייצוג גם בסקטור של בעלי העסקים, וזאת למרות שהקמת עסק יכולה להיות נתיב מצוין להתמודדות עם שוק עבודה עוין והזדמנויות תעסוקתיות מועטות. כדי לעודד נשים בתחום הזה צריך קודם כל להבין שהן מתמודדות עם אתגרים נפרדים וייחודיים מאלו של גברים בעסקים, ולגשת למשימת עיצוב המדיניות מתוך תפיסה מגדרית ומותאמת. עידוד נשים ליזמות הוא משהו שיועיל לצמצום פערים מגדריים וכלכליים, ויביא לצמיחה, כך שזה אמור להיות אינטרס של כולם.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x