גלובל כנפיים ליסינג חתמה על הארכת הסכם ההחכרה של מטוס איירבוס דגם 321-200 לחברת התעופה British Airways

סך התקבולים מדמי חכירה החל מהיום ועד תום תקופת ההחכרה המוארכת הינו כ- 16.4 מיליון דולר

 

 
אילוסטרציה בלבד אילוסטרציה בלבד
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/03/2017

גלובל כנפיים ליסינג חתמה על הארכת הסכם ההחכרה של מטוס איירבוס דגם 321-200 לחברת התעופה  British Airways

  • סך התקבולים מדמי חכירה החל מהיום ועד תום תקופת ההחכרה המוארכת הינו כ- 16.4 מיליון דולר

  • החברה הגיעה להסכמות עם בנק זר לנטילת הלוואה (Recourse) בסך של כ-12.2 מיליון דולר לתקופה מקבילה לתקופת ההחכרה
גלובל כנפיים ליסינג חתמה על הארכת הסכם ההחכרה של מטוס איירבוס מדגם 321-200 (שנת ייצור 2006) עם לקוח מהותי של החברה, חברת התעופה הבריטית British Airways.

המטוס מוחכר כיום לחברה-בת של British Airways לתקופה המסתיימת בתחילת שנת 2018 ובעקבות הסכם ההחכרה החדש, עם סיום ההחכרה לעיל, יוחכר המטוס ישירות לחברת British Airways לתקופה המסתיימת בתחילת שנת 2023, כאשר לחוכרת ניתנה אופציה להארכת הסכם ההחכרה לתקופה של שנתיים נוספות.

דמי החכירה בתקופת ההארכה הותאמו לתנאי השוק וגיל המטוס, ובהתאם נמוכים ביחס לדמי החכירה המשולמים לחברה בגין מטוס זה כיום.

עם החתימה על ההסכם, צפויים התקבולים מדמי החכירה אשר ישולמו על ידי החוכרת בגין המטוס (לא כולל שני מטוסים איירבוס 320-200 המוחכרים לחוכרת) החל ממועד דיווח זה, להסתכם לסך של כ-16.4 מיליון דולר.

יתרת עלותו המופחתת של המטוס הסתכמה בספרי החברה ליום 31 בדצמבר 2016 לסך של כ-24.9 מיליון דולר.

החברה פרעה בחודש ינואר 2017 בפירעון מוקדם את ההלוואה אשר נטלה מבנק זר בקשר לרכישת המטוס. בהמשך לכך, החברה הגיעה להסכמות עם בנק זר אחר לנטילת הלוואה (Recourse) בסך של כ-12.2 מיליון דולר אשר תחליף את ההלוואה האמורה. ההלוואה החדשה תיפרס עד לתום תקופת ההחכרה המוארכת כאמור לעיל (ללא רכיב 'בלון'). ההלוואה הינה בריבית משתנה על בסיס ה-LIBOR לחודש בתוספת מרווח אשר נמוך מהמרווח הממוצע המשוקלל בגין הלוואות קיימות דומות של החברה.

אודות גלובל כנפיים ליסינג:

גלובל כנפיים ליסינג מקבוצת כנפיים אחזקות (100%) פועלת בתחום החכרת מטוסים, המאופיין ביציבות גבוהה ביחס לענף התעופה בכללותו, והיא עוסקת ברכישת מטוסים, מימונם והחכרתם לחברות תעופה במדינות שונות בעולם וכן במכירתם. הפעילות מבוססת על חוזים לטווח בינוני-ארוך ובתזרים יציב. לחברה התמחות ברכישת מטוסי mid life וצעירים מכך, אשר נרכשים עם הסכם חכירה ובעסקאות בשיטת Sale & Lease-back  - רכישת המטוס מחברת תעופה והחכרתו בחזרה לחברת התעופה המוכרת. עד היום נרכשו והוחכרו 54 מטוסים, מתוכם נמכרו 35 מטוסים ו-4 מטוסים הועברו לפעילות פירוק ומכירת חלקי חילוף מטוסים. לחברה צי קיים של 14 מטוסים להחכרה (11 מטוסי איירבוס ו-3 מטוסי בואינג), אשר 13 מהם מוחכרים לתשעה לקוחות שונים בצפון ודרום אמריקה, אירופה, אסיה, אפריקה ואוסטרליה (לגבי מטוס נוסף, נחתם מזכר הבנות להחכרתו ללקוח חדש).



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x