אקסלנס ברוקראז על רמי לוי >> למרות שהחגים יעיבו על המכירות למ"ר צפוי דוח טוב מאשתקד בשל מספרי השוואה נוחים

"בשנתיים האחרונות רשת רמי לוי פתחה 16 סניפים חדשים שגרמו לקניבליזציה, כאשר האטה בשוק המזון והתחזקות התחרות בפורמט הדיסקאונט הוסיפו "שמן למדורה". למרות שחיקה במכירות למ"ר, הרשת צפויה להצליח להציג צמיחה של מעל ל-35% ברווח הנקי ב-2016 בזכות סניפים חדשים ושיפור בשולי הרווח מכ-2.4% לכ-3.0%.

 

 
 

מיכל אלשיך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/04/2017

  • דוח רבעון 4 יפורסם היום בסוף המסחר: למרות צפי לירידה של כ-8% במכירות למ"ר בשל החגים, הרבעון ישקף צמיחה של כ-65% ברווח הנקי עקב תוספת סניפים ושיפור ברווחיות 

רשת רמי לוי צפויה לפרסם היום לקראת סיום המסחר. הרשת צפויה להציג תוצאות חזקות ביחס לאשתקד, כאשר יש לזכור שהמחצית השנייה של 2015 הייתה חלשה באופן מהותי, בין היתר בשל מצב בטחוני רעוע והוצאות שיווק גבוהות. מצב זה מניב מספרי ההשוואה נוחים לקראת הדוח. אנו צופים כי המכירות למ"ר ירדו בכ-8% עקב עיתוי החגים אך בסך הכל נראה צמיחה במכירות של כ-18%, עלייה ברווחיות הגולמית מכ-20.6% אשתקד לכ-22.0% ועלייה ברווחיות תפעולית מכ-2.1% לכ-3.1%.  הרווח הנקי צפוי לעלות מ-16 מ' ₪ לכ-27 מ' ₪, צמיחה של כ-65%. ביחס ל-Q3.16 אנו חוזים רבעון דומה למדי ברמת הרווחיות (כ-3%) כשבעניין המכירות למ"ר צפויה ירידה חזקה יותר אך בגלל החגים.

  • ב-2016 למרות שהחגים יעיבו על רבעון 4, הרווחיות במגמת עלייה והרשת תסגור את השנה להערכתנו עם צמיחה של מעל ל-35% ברווח הנקי 
בשנתיים האחרונות הרשת פתחה 16 סניפים חדשים שגרמו לקניבליזציה, כאשר האטה בשוק המזון והתחזקות התחרות בפורמט הדיסקאונט הוסיפו "שמן למדורה". למרות שחיקה במכירות למ"ר, הרשת צפויה להצליח להציג צמיחה של מעל ל-35% ברווח הנקי ב-2016 בזכות סניפים חדשים ושיפור בשולי הרווח מכ-2.4% לכ-3.0%. השיפור ברווחיות נובע מהתחזקות המותג הפרטי, שיפור בתנאי סחר, פתיחת סניף 3 בזכיינות באילת (דיווח נטו המגדיל רווחיות), סגירת ביכורי השקמה ומעבר של הפעילות לחברה עצמה וכן תחילת פעילות עצמאית בתחום ייבוא בשר טרי וגבינות, שגוזרת רווחיות גולמית גבוהה יותר. השיפור מגיע גם עקב העדר מצב בטחוני בעייתי, אפקט שפגע ב-2015 ולא חזר ב-2016.

  • לקראת סיום תקופת ה"עיכול" של הסניפים החדשים - ב-2017 השחיקה במכירות למ"ר צפויה להיות מתונה יותר, וגם ללא צמיחה בנתון זה עדיין הרווח הנקי צפוי לגדול בכ-20% 
ברמת הרשת אנו נמצאים להערכתנו לקראת סיום תקופת ה"עיכול" של הסניפים החדשים, כאשר תיתכן גם עליית מחירים קלה בשוק הנובעת בין היתר מעליית שכר המינימום והשפעתו על כלל הרשתות, בדגש על שופרסל. לפיכך, ב-2017, על אף המשך תחרות בדיסקאונט, אנו צופים האטה בקצב שחיקת המכירות למ"ר של רמי לוי. מעבר לשיפור, גם מספרי ההשוואה לקראת 2017 צפויים להיות נוחים יותר, אחרי מספר רבעונים של ירידה בנתון זה. להערכתנו הרשת תמשיך במקביל במהלכים לחיזוק כוחה ורווחיותה הכוללים כאמור גידול במותג הפרטי ובפעילות הייבוא העצמאי (בשר, גבינות וכו'). בשקלול כלל הגורמים, גם אם תהיה יציבות ואף המשך ירידה קלה במכירות למ"ר, וגם במידה ושולי הרווח התפעולי יישאר על כ-3%, עדיין הרווח הנקי עדיין צפוי לצמוח להערכתנו ב-2017 בכ-20% ומדובר בעלייה נאה.
 

  • תמחור: ממשיכים להמליץ בתשואת שוק, מ"י 169, עם צפי למומנטום הרבה יותר חיובי ב-2017 בזכות הבשלת הסניפים חדשים שכבר נפתחו והתמתנות בשחיקת המכירות למ"ר, בצד הפחות חיובי – החקירה עדיין מעיבה

אמנם רמת התחרות בין רשתות הדיסקאונט אינה נמוכה ורמי לוי עדיין צפוי להציג שחיקה במכירות למ"ר ברבעון 4, אך מנגד הסניפים החדשים שכבר נפתחו נמצאים לקראת הבשלה ולהערכתנו 2017 תהיה שנה הרבה יותר טובה לרשת ביחס לשנתיים האחרונות. מעבר לכך, ברמה אסטרטגית רמי לוי צפוי לחזק את כוחו במותג הפרטי, לאחר שעד כה שופרסל שלטה בתחום. בצד הפחות חיובי, נציין כי החקירה ברקע תורמת לאי וודאות. לסיכום, אנו ממשיכים להמליץ על רמי לוי בתשואת שוק עם מ"י 169 ₪ המגלם 6% אפסייד, עם צפי למומנטום הרבה יותר חיובי ב-2017.


מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז'

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x