סיגמא >> סוכנות הדירוג מודיס הודיעה השבוע על הורדת דירוג האשראי של סין מ- Aa3 ל- 1A

 

 
 

יאיר שני
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/06/2017

עיקרי הדברים
ארה"ב
 
  • מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ממשיך להצביע על צפי להתרחבות כלכלית כשעלה לרמה של 54 לעומת 53.1 בחודש הקודם.

  • מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור רשם האטה מתונה לרמה של 52.5 לעומת 52.8 בחודש הקודם, אך עם זאת נותר ברמה גבוהה ומעל 50, דבר המצביע על צפי להתרחבות כלכלית.

  • מדד מכירות בתים חדשים רשם ירידה חדה בשיעור של 11.4% לקצב שנתי של 569 אלף לעומת 642 אלף בחודש הקודם. זאת ועוד, מדד מכירות בתים קיימים ירד אף הוא בשיעור של 2.3% לקצב שנתי של 5.57M לעומת 5.7M בחודש הקודם.

  • מדד הזמנות מוצרים ברי קיימא ירד בשיעור של 0.7% לעומת 2.3% בחודש הקודם.

  • נתוני התמ"ג הרבעוני לרבעון הראשון של השנה מראים כי הכלכלה האמריקאית צמחה בשיעור של 1.2% ברבעון זה, הנובע מעליות בצריכה הפרטית וההשקעות.
אירופה
  • מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו מוסיף להצביע על צפי להתרחבות כלכלית כשעלה לרמה של 57 לעומת 56.7 בחודש הקודם. הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע שנת 2011.

  • נתוני התמ"ג הרבעוני והשנתי בגוש האירו נותרו ללא שינוי בשיעורים של 0.6% ו- 1.7% בהתאמה.

  • מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגרמניה הפתיע לטובה, לאחר ארבעה חודשים בו נותר ללא שינוי, כשעלה מעבר לתחזיות לרמה של 59.4 לעומת 58.2 בחודש הקודם, הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע שנת 2011. לעומתו מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים רשם האטה מתונה לרמה של 55.2 לעומת 55.4 בחודש הקודם, אך שומר על יציבות ברמה מעל 50 נקודות, דבר המצביע על צפי להתרחבות כלכלית.

  • הסנטימנט העסקי בגרמניה על פי סקר ה- IFO עלה לרמה של 114.6 לעומת 113 בחודש הקודם. מדד זה בעל חשיבות רבה המצביע על מידת בריאותה הכלכלית של המדינה.
אסיה ושווקים מתעוררים
 
  • סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה השבוע על הורדת דירוג האשראי של סין מ- Aa3 ל- 1A ועל העלאת תחזית הדירוג משלילית ליציבה. מודי'ס מעריכה שהעוצמה הפיננסית של סין תישחק בשנים הבאות, החוב ימשיך לעלות והצמיחה תתמתן. 

  • מדד הייצוא ביפן אכזב כשירד יותר מהתחזיות בשיעור של 7.5% לעומת 12% בחודש הקודם. סין וארה"ב הם יעדיי היצוא העיקריים של יפן, לכן ההאטה בתקופה האחרונה בסין לצד מדיניות הסחר שממשל טראמפ שואף לבצע מהווה סיכון לכלכלה היפנית.  
יאיר שני, מנכ"ל, סיגמא קרנות נאמנות

השתתף בהכנת הסקירה – רז בן יעקב סיגמא ניהול תיקים


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x