הראל >> שוק המניות הישראלי ממשיך לספק הפתעות מעניינות שמצדיקות חשיפה אליו

שבוע שני ברציפות שבו ת"א 35 הפגין ביצועים טובים יותר מת"א 90. בשבועיים האחרונים מסתכם עודף התשואה של מדד המניות הכבדות ב-5.4%, כאשר בלטו במיוחד מניות הבנקים והפיננסים

 

 
 

הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/06/2017


1.מניות – שבוע שני ברציפות שהמניות הגדולות בישראל מאפילות על הבינוניות

אחרי תקופה ארוכה שבה הוביל את הביצועים מבין הסקטורים, בשבוע החולף מגזר הטכנולוגיה היה החלש ביותר. חמש החברות הגדולות והמובילות של הנאסד"ק – אפל, גוגל, מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק – ירדו ביום שישי ב-2.5% במחזור גבוה פי 2-3 מהממוצע. בשנה האחרונה המניות האלה עשו תשואות פנומנליות (40%-60%), כך שלכאורה אחרי עליות כאלה מימוש הוא דבר מתבקש, אך הדבר כמובן מעורר לא מעט שאלות לגבי תמחור הסקטור. הכסף הגדול בשוק האמריקאי זרם בתקופה האחרונה בעיקר למניות כבדות עם רמות מינוף נמוכות יחסית ומוקדם לומר שאנו על סף שינוי במגמה הזו. עם זאת, בהחלט ניתן לומר כי בסקטורים כמו טכנולוגיה יש עדיפות כיום לגיוון החשיפה הגיאוגרפית לשווקים באירופה ובאסיה.

בתקופה האחרונה אנו רואים ריצות קצרות של סקטורים ומשקיעים המתקשים להחליט איזה סקטור יתפקד טוב יותר. אם לפני שבועיים פיננסים ואנרגיה היו הסקטורים החלשים ב-S&P, השבוע הם היו הטובים ביותר (ראו טבלה).

בשוק המקומי, ראינו שבוע שני ברציפות שבו ת"א 35 הפגין ביצועים טובים יותר מת"א 90. בשבועיים האחרונים מסתכם עודף התשואה של מדד המניות הכבדות ב-5.4%, כאשר בלטו במיוחד מניות הבנקים והפיננסים.

שוק המניות הישראלי ובמיוחד המניות הכבדות, לא נראה יקר לעומת העולם – לא ברמת המכפילים ולא ברמת חשיפת המשקיעים אליו. ביצועי השוק בשבועיים האחרונים עשויים להעיד על שינוי מסוים בין המניות הגדולות לבינוניות, אך עוד מוקדם להסיק מסקנות חותכות לגבי העניין. בכל מקרה, השוק הישראלי צריך לקבל, להערכתנו, את המשקל הגדול ביותר בתיק המניות.

2.קונצרני –  הביצועים בדירוגים הגבוהים דומים לנמוכים, אך בפחות תנודתיות

מרווחי הקונצרני בעולם שמרו בשבוע האחרון על רמות שפל בכל הדירוגים. בניגוד לעבר, כאשר ראינו עליות נאות באג"ח הממשלתי וכתוצאה מכך פתיחת מרווחים בקונצרני, לא ראינו זאת השבוע – מה שעשוי ללמד על הנכונות והרצון של משקיעים להגדיל סיכונים לאור צפי הריבית (עלייה בטווח הקצר – אך לא יותר מדי בטווח הארוך יותר). בכל מקרה, הביצועים האלה ממשיכים לתמוך בהמלצה שלנו מהשבועות האחרונים להגדיל חשיפה לאג"ח חו"ל מגודר מט"ח.

בשוק המקומי, השוק הקונצרני התממש ביום חמישי אך בהסתכלות רחבה יותר הוא ממשיך להיות חיובי. חשוב לשים לב שהדירוגים הגבוהים בקונצרני תפקדו בדומה לדרוגים הנמוכים, אבל עם תנודתיות יותר נמוכה . הפיצוי היחסית נמוך בדירוגים הנמוכים ותנודתיות גבוהה יותר תומכים במגמת טיוב תיק האג"ח עליה אנו ממליצים כבר לא מעט זמן.

3.תיק השקעות –  מעדיפים את שוק המניות בישראל, מח"מ בכל זאת בינוני

מדד מנהלי הרכש הגלובלי של ג'יי.פי מורגן שוב מצביע על צמיחה כלכלית גבוה והאווירה הכלכלית בעולם ממשיכה לתמוך בהגדלת סיכונים על ידי המשקיעים.

בשבוע האחרון זרמו 16 מיליארד דולר לשוק האג"ח האמריקאי – מספרים שלא נראו מהרבעון הראשון של 2015. נראה כי השוק רואה פוטנציאל גם באג"ח ממשלה וגם בקונצרני – מה שמספק גב חזק לעליות שראינו בשבוע החולף.

כשבודקים רק את נתוני השוק המקומי רואים תמיכה במח"מ ארוך יחסית של תיק האג"ח, שכן הצמיחה טובה, האבטלה נמוכה, אין אינפלציה והריבית לא הולכת לעלות. אך במבט גלובלי, הירידה החדה בתשואות האג"ח הממשלתי בעולם בשבועיים האחרונים היא נימוק משמעותי נגד הארכה של המח"מ. לפיכך, השורה התחתונה היא שעדיף בשלב זה לא להאריך ולהישאר במח"מ בינוני. החשיפה למניות נשארת מלאה, כאשר ישראל היא הנדבך המרכזי. אנו חשים בנוח גם עם החשיפה למניות באירופה, במיוחד לאור התבטאויות דראגי האחרונות.

הסקירה הנ"ל משקפת את חוות דעתנו במועד הפרסום. חוות דעתנו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה נוספת בעניין. החברה לא תהיה אחראית, בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בסקירה זו., וכן אינה מתחייבת כי התבססות על המידע המופיע בעבודה זו עשוי להניב רווחים. החברה מסירה אחריות מהקבוצה, מעובדי החברה ומעובדי החברות בקבוצה ונושאי המשרה בחברה ביחס לכל תביעה ו/או טענה שתעלה בהתבסס על הכתוב. החברה ו/או חברות קשורות אליה ו/או בעלי שליטה בה ו/או בעלי עניין במי מהם עשויים להחזיק ו/או לסחור, בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסים המצוינים בסקירה הנ"ל. ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הנזכרים לעייל עלולים שלא להתאים לכל משקיע. אין לראות בסקירה זו משום שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות או תחליף לייעוץ מס עצמאי. סקירה זו אינה מותאמת למטרות ההשקעה ולצרכיו האישיים והמיוחדים של כל משקיע.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x