משרד האוצר >> הוועדה לבחינת סמכויות הנהלת משרד האוצר

 

 
אילוסטרציהאילוסטרציה
 

משרד האוצר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/06/2017

 
לנוכח המבנה המורכב של משרד האוצר והסמכויות השונות שבתחום פעילות המשרד, ובשים לב להערות מבקר המדינה בעניין זה בדו"חות המבקר בעניין "הכנת תקציב 2011-2012 ועמידה ביעד הגרעון" מחודש יולי 2014, ובעניין "הסדרי הפנסיה במדינה" מחודש אוקטובר 2016, הוקמה ועדה ציבורית לבחינת סמכויות הנהלת משרד האוצר.

בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה והממונה על השכר באוצר לשעבר יוסי קוצ'יק. חריה הוועדה הינם מנכ"ל משרד האוצר והממונה על התקציבים לשעבר אהרון פוגל, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חיים שני, הממונה על שוק ההון והביטוח לשעבר ציפי סאמט והממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר עו"ד דרור שטרום. היועץ המשפטי למשרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, ישמש כיועץ המשפטי של הוועדה וכמרכזת הוועדה תשמש עו"ד הראלי מזרחי מהלשכה המשפטית במשרד האוצר. 

הוועדה תבחן את מבנה הסמכויות של מנכ"ל משרד האוצר וראשי האגפים השונים, לרבות מנהלי יחידות הסמך. בימים הקרובים תקבע הוועדה את סדרי עבודתה ותזמן את הגורמים הרלוונטיים להצגת עמדתם. הוועדה תגיש את מסקנותיה עד ל-15 בספטמבר 2017. 

כאמור, בדוח מבקר המדינה "הכנת תקציב 2011-2012 ועמידה ביעד הגירעון" מתח מבקר המדינה ביקורת על הבעייתיות העולה ממבנה משרד האוצר והעיר כי יש להסדיר את הנושא. "נוכח מבנה בעייתי של משרד האוצר, חלוקת הסמכויות בין המנכ"ל לראשי האגפים במשרד אינה ברורה ועולים ספקות בסבר סמכותו של המנכ"ל לקבל החלטות. ראוי שחלוקת הסמכויות תהיה ברורה ומוסדרת, על מנת שלא יוותרו ספיקות בדבר גדרי סמכויותיהם של המנכ"ל ושל ראשי האגפים". 

בדוח המבקר על הסדרי הפנסיה מאוגוסט 2016 העיר המבקר כי "הסיכום התקציבי שנחתם בין משרד האוצר ובין משרד הביטחון וצה"ל בנובמבר 2015 נוהל על ידי משרד האוצר באופן לא תקין ולא יעיל. מנכ"ל משרד האוצר והממונה על התקציבים ניהלו משא ומתן על סיכום תקציבי עם משרד הביטחון באופן לא תקין ולא יעיל וללא ליווי של הייעוץ המשפטי במשרד האוצר...אגף התקציבים ניהל משא ומתן בנושא שכר וגמלאות ללא שיתוף אגף הממונה על השכר, ולא שיתף את אגף החשכ"ל אף על פי שהוא אמון על ביצוע בקרות על נתוני הגמלאות בצה"ל, לא את אגף שוק ההון, ולא את רשות המסים אף כי הסיכום כלל סעיפים המתייחסים לנושא הבלו על הסולר".

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x