שופרסל ופז מודיעות על הפעלת אופציית רכש לאחזקות פז בשותפות שופרסל פיננסיים

שופרסל נערכת לתת מענה לחוק הריכוזיות כדי לייצר ערך נוסף בתחום כרטיסי האשראי

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/07/2017

הקרנות שמחזיקות את שופרסל ואת פז.

שופרסל ופז מודיעות על החלטת שופרסל להפעיל הליך מימוש אופציה לרכישת חלקה של חברת פז בשותפות שופרסל פיננסיים (ובשותף הכללי).

בשנת 2006 נחתם הסכם בין שופרסל בע"מ, פז חברת נפט בע"מ ולאומי קארד בע"מ להקמת שותפות מוגבלת, שופרסל פיננסיים, להקמת מועדון כרטיסי אשראי.

חלוקת האחזקות בשותפות בין החברות הינה שופרסל 64%, פז 20% ולאומי קארד 16%.

בהסכם השותפות נקבעה אופציית רכש (call) לשופרסל, החל מתום שנה ממועד החתימה על הסכם השותפות,  לרכוש את אחזקותיה של פז בשופרסל פיננסיים בהתאם לשווי אחזקותיה של פז בשופרסל פיננסיים בעת הרכישה.

עפ"י המנגנון שנקבע בהסכם, שווי אחזקותיה של פז ייקבע על ידי מעריך שווי.

שופרסל הודיעה לפז על הפעלת מנגנון אופציית הרכש.

לקוחות החברות לא יפגעו ואלו ימשיכו להנות מההטבות המוענקות לחברי מועדון הלקוחות בתחנות פז וחנויות שופרסל ויש.

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', מתייחסת להודעת חברת שופרסל הבוקר על מימוש אופציה לרכישת חלקה של פז (20%) בשופרסל פיננסים. "אנו רואים בחיוב את אופן מימוש האופציה. אחרי הרכישה שופרסל תחזיק ב-84% (היתר של לאומי קארד). שווי המימוש יהיה לפי הערכת שווי שתקבע בימים הקרובים, כאשר ללאומי קארד זכות להודיע לשופרסל על רצונה לקנות מאחזקת פז (4%) אך עקב חוק הריכוזיות סביר שזה לא יקרה".

אלשיך מציינת כי "עד כה שופרסל דיווחה את תוצאות חברת הפיננסים בדוח רווח והפסד לפי 100% מהתוצאות (כאשר בפועל היא החזיקה 64%) ומנגד, במאזן רשמה הפרשה על האופציה ללאומי ופז (36%) של 160 מיליון שקל, מה שגוזר שווי של כ-450 מיליון שקל לחברת הפיננסים ולכן מימוש האופציה עשוי לעלות לשופרסל כ-90 מיליון שקל לפחות".

אלשיך מעריכה כי "חברת הפיננסים מהותית לשופרסל (ב-2016 תפסה 11% מהרווח התפעולי ו-7% על חלקם) ולהערכתנו, החברה עובדת כעת על מתן מענה לחוק הריכוזיות כדי לייצר ערך נוסף בתחום כרטיסי האשראי שטומן פוטנציאל רב".


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x