משה שלום >> סקירה שבועית של תא-35, שקל-דולר, ו-S&P500

טבע, ועוד כהנה גורמים גרמו לפער מחירים מטה, בין 1415 ו-1407, והמשך שלילי דרמטי. לא רק זאת אלא שהשלילה הזו הצליחה לשבור מטה את 1370 אשר נחשבה עד כה ל-"רצפת בטון" של המדד שלפנינו.

 

 
משה שלוםמשה שלום
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/08/2017



יהיה זה קל מדי לומר שמה שקרה השבוע בשוק ההון שלנו היה ניתן לחיזוי מדויק. למרות שהנטייה השלילית הייתה ברורה, וצוינה היטב בסקירה הקודמת, המשך הדשדוש בשוקי המניות בחו"ל, רוב השבוע, יכל בהחלט לגרום לעצירה זמנית סביב רמת התמיכה היפה כל כך סביב 1410. ומשם, זה יכול היה להתגבש ל-"בדיקה מלמטה" של השבירה החשובה של קו המגמה 1. 

יתר על כן, במדיה וזה היה קורה, הייתה זו בדיקה מאשרת את השבירה כנגד שני הממוצעים הנעים שאנו עוקבים אחריהם, דהיינו זה של ה-50 יום, בירוק, וזה של ה-200 יום, בשחור. אבל, כפי שאתם כבר יודעים, ורואים בגרף, זה לא מה שקרה. 

טבע, ועוד כהנה גורמים גרמו לפער מחירים מטה, בין 1415 ו-1407, והמשך שלילי דרמטי. לא רק זאת אלא שהשלילה הזו הצליחה לשבור מטה את 1370 אשר נחשבה עד כה ל-"רצפת בטון" של המדד שלפנינו. נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף. 

נכון שיום חמישי היה עסוק כמעט כולו בחזרה תוך יומית מעלה אבל, הסגירה הייתה עדיין מתחת לאותה רמה של 1370, וכך נקבעה הסגירה השבועית הנחשבת יותר אצל מנהלי הכספים המוסדיים. 

על האינדיקאציה אין הרבה מה להרחיב חוץ מלומר שהיא ליוותה בנאמנות את המהלך. לא רק בכיוון אלא גם בעוצמה כפי המומנטום, ב-3 סגול, מראה היטב. אגב, עובדת היותה של זרימת ההון, ב-2 סגול, בשטח השלילי מאז ה-20-06-2017 (קו אנכי סגול) הייתה כל הזמן נקודה לאזהרה והיא אכן צוינה כאן לא פעם אחת. 


רמת התמיכה ההיסטורית החשובה הבאה יושבת סביב 1280. האם המדד יגיע לשם מהר? ייתכן מאוד, אם בוול-סטריט באמת יתחילו לתקן משמעותית. כמו כן, בין נקודת המחיר הנוכחית ו-1280 ישנו רק קו המגמה 2 כחול אשר יכול להוות סוג של תחנת ביניים זמנית במידה והשוק ירצה לבצע כזו. לאופטימיים הייתי מאחל שהמדד יחזור מעל 1370, וינסה להוכיח לנו שהדשדוש הרב שנתי, אשר מצא שם את רצפתו, עדיין לא נשבר מטה החלטית. 

 
דולר-שקל



במט"ח המקומי, הייתם מצפים להמשך עליות יפות במיוחד, דהיינו בהתחזקות הדולר מול השקל, כאשר אנו רואים מה שנעשה בשוק המניות שלנו. אבל זה לא מה שקרה. למעשה, הדבר היחיד שניתן לעשות בזירה הזו הוא להתפעל מן היופי הטכני של התנהלות המחיר כאן. 

הגעה לאזור הקושי ההתנגדותי, סביב 3.623, הניב את הדחייה הצפויה, כאמור, בניגוד לקורלציה הטבעית ההפוכה. כך קיבלנו מהלך מתקן לכיוון קו המגמה התוחם את העלייה, דהיינו קו המגמה 3 כחול. נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף. 

כל זה בגיבוי של המומנטום, ב-2 סגול, אשר האט את התאוצה החיובית (ההיסטוגרמה הירוקה) זה מזמן. 

פונדמנטלית יש לזכור ששוק זה עומד, כמו תמיד, בצילו של אחיו הבכור העולמי, וששם היורו עדיין נהנה מרוח גבית כנגד הדולר בגלל דבריו של דרגי בדבר סיום ההרחבה הכמותית האירופית. כל עוד עננה זו תהיה קיימת, השחקנים המקומיים, ובמיוחד בנק ישראלי, לא ייכנס All-In בדחיפה הרצויה מעלה של היחס המטבעי שלפנינו. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

כעת, המחיר נמצא ממש באמצע, בין הממוצעים הנעים החשובים (50 ו-200 יום), ובתוך התעלה העולה היפה. כך שלקבוע רמות חשיבות טכניות אינו דבר קשה במיוחד והנה הן: 

  • עבור החיוביים, רמת ההתנגדות סביב 3.623 חייבת להיות מוכרעת בפריצה מעלה על מנת להמשיך הלאה. שימו לב שבאותו מקום נמצא קו המגמה התוחם 1 כחול כך שהמיקום הזה באמת אסטרטגי. אם זה יקרה אזי למחיר יהיה אתגר להתמודד עם הממוצע הנע ארוך הטווח (200 יום) אבל עוד חזון למועד הזה. 

  • לשליליים, ירידה מתחת ל-3.57, דהיינו שבירה של קו המגמה התומך את העלייה, ובמיוחד שבירה מטה של 3.55, הן חיוניות להצלחתם. זכרו: בנכס שלפנינו אנו נמצאים עכשיו במגמה רשמית עולה, בטווח המוצג, ולכן הנטייה המועדפת היא לחיוב יותר מאשר לשלילה, וזו הגישה של השחקנים הפעילים כאן. 
אס-אנ-פי-500

v>


כפי שספרור האליוט (מספרים כחולים) הציע זה זמן מה, וזאת יחד עם הרמות הנמוכות במיוחד במדדי הסנטימנט כמו ה-VIX ואחרים, התחושה הייתה שלפנינו מדד המחפש סיבות לתיקון טכני יורד אבל, ממאן לעשות זאת עקב הלחץ הפסיכולוגי העצום הרובץ להמשיך את מה שעבד עד כה, דהיינו להמר על הצד החיובי של הדברים. 

אלו אשר נוטים לכיוון השלילה דווקא נשרפו פיננסית כל כך הרבה פעמים שגם להם היה קשה להמשיך להמר על תחילתו של אותו תיקון כאשר המדד עולה או מדשדש ללא הרף. אבל, כפי שאנו רואים ב-1 סגול בגרף היומי המצורף, יום חמישי של השבוע שעבר הכריע, זמנית, לכיוון התחלה של משהו שלילי. 

אותו יום הצליח לחצות מטה את אזור התמיכה המאסיבי של 2450, ולנחות על אחד מן הקווים המקבילים של התעלה העולה הגדולה. לא רק זאת, יש לציין שאותו יום מכריע, עד כה, הצליח גם להוביל את המדד מתחת לממוצע הנע 50 יום, כאן בירוק, וזה גורם פסיכולוגי-פיננסי מעניין עבור רבים וטובים. 

כפי שציינתי לעיל, עבור המדד המקומי שלנו, האינדיקאציה היוותה אזהרה מקדימה. כאן, ב-2 סגול, אנו רואים שזרימת ההון השיגה את שיאה ב-19-07, ובמומנטום, ב-3 סגול, אנו רואים את שינוי כיוון התאוצה ב-30-07 (שני הקווים הסגולים האנכיים). נראה לי שגם זה יכול להיחשב כאזהרה מקדימה מסוימת. 


אזהרות אינן יותר מכך: הן אומרות שיש כאן סיכוי של שינוי, ולא ביטחון שכזה יקרה. 


לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

להמשך נאמר את הברור מאליו: 

המשך תנועה של המדד מתחת ל-2450, ומתחת לממוצע הנע 50 יום, ייתפס כשלילי מאוד, ויגרום ליותר ויותר שחקנים לפעול בהתאם. יעדים לכיוון הזה נמצאים עכשיו סביב קו המגמה 1 כחול, רמות התמיכה של 2410 (חשובה) ו-2378 (פחות חשובה), ובמיוחד בממוצע הנע 200 יום, בשחור, המגיח מלמטה. לעומת זאת, עבור החיוביים רק כיבוש מחדש של 2450 נמצא עכשיו במוחם הקודח. 

כל טוב, והרבה הצלחה.

משה שלום, מנתח שווקים פיננסיים


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x