סיגמא >> ירידה בביקושים לדירות | גירעון מסחרי של 8 מיליארד שקל

מה אומרים הנתונים הכלכליים על השוק הישראלי האמריקאי והאירופי | נתונים על כמות האסדות בארה"ב מראים המשך ירידה

 

 
יאיר שני מנכל סיגמא קרנות נאמנותיאיר שני מנכל סיגמא קרנות נאמנות
 

יאיר שני
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/08/2017

ישראל
  • מדד המחירים לצרכן לחודש יולי ירד בניגוד לתחזיות בשיעור של 0.1%. הירידות הבולטות נרשמו בסעיפים: הלבשה והנעלה ב- 8.1% וירקות טריים ב- 2%. זאת ועוד, בשנים עשר החודשים האחרונים ירד המדד הכללי ב- 0.7%. אנו סבורים כי סביבת האינפלציה ל- 12 החודשים הבאים תהיה 0.2% - 0.5%.

  • לפי נתוני בנק ישראל, בחודש יוני השקיעו נטו תושבי חוץ סך של כ- 220 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות הנסחרות בת"א, בעיקר באג"ח לטווח בינוני – ארוך. לעומת זאת, במק"מ נרשמו מימושים בהיקף של כ- 60 מיליון דולר. ההשקעה של תושבי חוץ במניות ישראליות הנסחרות בבורסה הישראלית הסתכמה בחודש זה בהיקף של כ- 270 מיליון דולר, זאת בהמשך להשקעות נטו בהיקף של 390 מיליון דולר בחודשים אפריל – מאי. 

  • נתוני התמ"ג למחצית הראשונה של השנה מראים כי כלכלת ישראל צמחה בשיעור נמוך של 2.1% בתקופה זו. העלייה בתמ"ג משקפת עליות בהוצאות לצריכה ציבורית ופרטית וביצוא הסחורות והשירותים, כאשר ביבוא הסחורות והשירותים נרשמה ירידה בשיעור של 4.5%. 

  • הגירעון בסחר הסחורות הסתכם בחודש יולי ב- 8 מיליארד ₪. עוד פורסם כי יבוא ויצוא הסחורות בחודש זה הסתכמו ב- 21 מיליארד ₪ וב- 13 מיליארד ₪ בהתאמה. סחר הסחורות בחודש יולי הושפע, בין היתר, משינויים בערך השקל לעומת המטבעות בהם נערכו עסקאות היבוא והיצוא.

  • הכמות המבוקשת לדירות חדשות בחודשים אפריל – יוני רשמה ירידה חדה של כ- 11.1% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים להם ועומדת על כ- 10,280 יחידות, הנובע בעיקר מירידה בשיעור של 20.1% במספר הדירות שלא למכירה שהחלה בנייתן.
  • בסיכום שבועי מדד ת"א 125 עלה ב- 2.07%.

ארה"ב
  • החשש בשווקים מהתלקחות העימות בין ארה"ב לצפון קוריאה נרגע השבוע לאחר ששליט צפון קוריאה אמר כי הוא מעכב את המתקפה על האי גואם וכי ימתין לראות מה יהיו השפעות הסנקציות על ארצו. כתוצאה מהרגיעה מדד הפחד (VIX) ירד חזרה לרמתו טרם המתיחות.

  • שוק הדיור האמריקאי רשם האטה מתונה כשמדד התחלות בניית בתים ירד בשיעור של 4.8% לקצב שנתי של 1.15M לעומת 1.21M בחודש הקודם. בנוסף, מדד אישורי הבנייה, המציג את השינוי במספר אישורי הבנייה החדשים, ירד לרמה של 1.22M לעומת 1.27M בחודש הקודם.

  • היקף המכירות הקמעונאיות ממשיכות לצמוח בקצב יחסית יציב, כשעלו לרמתן הגבוהה ביותר השנה בשיעור של 0.6% לעומת 0.3% בחודש הקודם, הנובע מהנחות בהיקפים גדולים ע"י אמזון ומביקוש גבוה לרכבים חדשים.

  • מדד הייצור התעשייתי אמנם רשם עלייה מתונה, כשעלה בשיעור של 0.2% לעומת 0.4% בחודש הקודם, אך ממשיך לשמור על מגמה חיובית ולפיכך נראה כי הייצור התעשייתי יוסיף לתמוך בצמיחת המשק האמריקאי גם בהמשך השנה. המגזר היצרני מגיב מהר לעליות ולמורדות במחזור העסקים ונמצא בהלימה לתנאי הצרכן, כמו רמות העסקה והשתכרות.

  • מדדי מחירי היצוא והיבוא לחודש יולי עלו בשיעורים של 0.4% ו- 0.1% בהתאמה. העלייה במחירי היבוא באה כתוצאה מהתייקרות מחירי הנפט המיובא. 
  • בסיכום שבועי מדד ה- 500 S&P ירד ב- 0.65%.

אירופה

  • נתוני התמ"ג הרבעוני והשנתי בגוש האירו מראים כי כלכלת הגוש צמחה בשיעורים של 0.6% ו- 2.2% בהתאמה, דבר המצביע על האצה מתמשכת בקצב הצמיחה.

  • מדד המחירים לצרכן בגוש האירו עלה בהתאם לתחזיות בשיעור של 1.3%.

  • לאחר שלושה חודשים של עליות מהירות, מדד הייצור התעשייתי בגוש האירו רשם ירידה בשיעור של 0.6% לעומת עלייה של 1.2% בחודש הקודם. 

  • שוק העבודה בבריטניה ממשיך להתקרב לתעסוקה מלאה כששיעור האבטלה ירד לשיעור של 4.4% לעומת 4.5% בחודש הקודם. בנוסף, השכר הממוצע לשעה עלה בקצב שנתי של 2.1% לעומת 1.9% בחודש הקודם.
  • בסיכום שבועי מדד ה- EuroStoxx 50 עלה ב- 1.06%.

אסיה ושווקים מתעוררים
  • הייצור התעשייתי (במונחים שנתיים) בסין אמנם עלה פחות מהתחזיות בשיעור 6.4% לעומת 7.6% בחודש הקודם, אך עדיין מספק אינדיקציה טובה לגבי חוזק המגזר התעשייתי במדינה. 

  • נתוני התמ"ג הרבעוני לרבעון השני של השנה ביפן מראים כי כלכלת המדינה צמחה בשיעור של 4% ברבעון זה, הנובע מעלייה בצריכה הפרטית. 
  • נתוני היצוא ביפן מוסיפים להצביע על שיפור כשעלו חודש שמיני ברציפות בשיעור של 13.4% לעומת 9.7% בחודש הקודם, כתוצאה מעלייה ביצוא של כלי רכב וחלקים למכוניות. 

נפט

  • דו"ח בייקר, הסוקר את כמות האסדות הפעילות ומשמש כאינדיקטור חשוב בשוק ההיצע האמריקאי, רשם האטה מתונה כאשר מספר האסדות הפעילות ירד ל- 763 לעומת 768 בשבוע הקודם. 

  • מלאי הנפט הגולמי, הבודק את השינוי במספר חביות הנפט הגולמי במלאי החברות המסחריות האמריקאיות, ירד לרמה מתואמת עונתית של מינוס 8.94M לעומת מינוס 6.45M בשבוע הקודם. 

  • בסיכום שבועי, מחיר הנפט מסוג ברנט עלה ב- 1.56% וננעל ברמה של 52.86$ לחבית. 

השתתף בהכנת הסקירה – רז בן יעקב

יאיר שני, מנכ"ל סיגמא קרנות נאמנות סיגמא ניהול תיקים


סיגמא בית השקעות בע"מ ו/או חברות קשורות אליה (להלן: "קבוצת סיגמא") עוסקת בעצמה ו/או באמצעות חברות קשורות בפעילויות בשוק ההון ומשכך הינה תאגיד קשור לגופים המוסדיים ו/או למשווקים המפורטים להלן (להלן יחד: "גופים קשורים") ומתוקף כך, בין השאר, בעלת זיקה לנכסים פיננסיים המונפקים ו/או המנוהלים ו/או המשווקים על ידם: סיגמא קרנות נאמנות בע"מ, סיגמא תכנון פיננסי סוכנות לביטוח פנסיוני (2011) בע"מ וסיגמא פרימיום בע"מ וכן קשורה לסיגמא ניהול תיקים בע"מ. מסמך זה, לרבות הסקירה, המידע, הנתונים, ידיעות, ניתוחים, הערכות, דעות, תחזיות, טקסט ו/או תמונות המתפרסמים בו (להלן: "המידע" או "הסקירה" לפי העניין) מסופקים כשירות לקוראים. אין בסקירה זו אלא הבעת דעה בלבד מתוך מטרת הבאת מידע כללי המתבסס על הידוע ביום פרסום הסקירה הגלוי והציבורי ו/או מקורות מידע אחרים אשר בעיני כותבי הסקירה ניתן להתייחס אליהם כאמינים אך המידע לא אומת בדרך עצמאית על ידי עורכי הסקירה ומשכך לא ניתן להיות ערבים לדיוק הפרטים שנכללו בה ו/או לשלמותה ובכלל זה לא ניתן להתחייב שבמידע לא ייכללו טעויות או שגיאות ויש לראות את הדברים הכתובים באופן מתאים וכמובן בכפוף לשינוים שחלו בזמן ממועד עריכת הסקירה ובכל מקרה אינה מהווה תחליף למידע המופיע בתשקיפי ההנפקה של הנכסים הרלוונטיים ו/או בדיווחים הנוגעים אליהם מכל מין וסוג שהוא. מבלי לגרוע מכלליות האמור, המידע ו/או מצב השוק ו/או האנליזות עשויים להשתנות ואין לראות במידע ו/או בסקירה כשלמים וכממצים, ובין השאר, בקשר לכל ההיבטים הנוגעים לני"ע ו/או לנכסים פיננסים כלליים ו/או ספציפיים המוזכרים בו, במישרין ו/או בעקיפין ו/או על דרך ההפניה ואין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו של הקורא, או הצעה, או הזמנה לקבלת הצעות, או שיווק השקעות, בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא, לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות ו/או או עסקאות כלשהן ואין לראות בה כייעוץ בדבר כדאיות ההשקעה ו/או כהצעה או כשידול, במישרין ו/או בעקיפין, ובכלל זה לעניין רכישת יחידות השתתפות של קרנות נאמנות בניהולו של מנהל הקרן מקבוצת סיגמא לרבות באמצעות התייעצות עם יועצים חיצוניים ובכלל זה יועץ השקעות מוסמך ויועץ מס. מבלי לגרוע מן האמור, ולמען הסר ספק, הנכסים המוזכרים בסקירה עשויים שלא להתאים לקורא הסקירה ומודגש שהסקירה אינה מביאה בחשבון את מטרות ההשקעה, המצב הכלכלי והצרכים הייחודיים של כל משקיע. קבוצת סיגמא אינה מחויבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע ו/או בסקירה מראש או בדיעבד. קבוצת סיגמא לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד, ישיר או נסיבתי, הנובע מהסתמכות על המידע, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי הקורא או המשתמש. קבוצת סיגמא ו/או בעלי שליטה ו/או בעלי עניין במי מהם ו/או מי מטעם כל אלה, עשויים בהתאם למגבלות החוק, עבור עצמה ו/או עבור לקוחותיה ו/או באופן אחר, להחזיק, למכור, לרכוש ו/או להתעניין מעת לעת במידע ו/או במסחר הקשור לניירות ערך ו/או לנכסים לרבות הנכסים הפיננסיים הנזכרים במסמך זה בצורה ישירה ועקיפה. כן עשויה קבוצת סיגמא להתקשר בעסקאות ו/או להעניק שירותים לחברות הנזכרות במידע או חברות הקשורות אליהן, בין במישרין ובין בעקיפין. אין לעשות שימוש בסקירה זו ללא רשות מפורשת בכתב מקבוצת סיגמא והיא אינה מיועדת אלא למי שהומצאה לו על ידי קבוצת סיגמא.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x