Schroders >> אירופה – IN ארה״ב – OUT

איזה הזדמנות יש בשוק האירופאי לאור הקטנת התמריצים של הנגיד דרגי.?

 

 
מרטין סקנברג מרטין סקנברג
 

יניב פרידמן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/09/2017


מרטין סקנברג החל את דרכו ב-SCHRODERS בשנת 2004 כאנליסט על חברות תעשייה. בשנת 2006 התקדם לניהול תיקי השקעות בחברה. בשנת 2010 קודם להיות מנהל קרן השקעות בין לאומית שמתמקדת באקוויטי אירופאית. במהלך ביקורו בארץ ראיינתי אותו על הזדמנויות והסיכונים בשוק האירופאי.

האם עדיין יש סיכון פוליטי באירופה לאור הבחירות בגרמניה?

השנה הייתה מאד סוערת מבחינת פוליטית באירופה, הבחירות בהולנד וצרפת ואנגליה וחשש מהעלייה של כוחות פרו יורו שרוצים לפרק את גוש היורו ירד.  אחרי בחירתו של מקרון בצרפת אנו עדים להתקרבותה של צרפת לגרמניה דבר שהוריד לחץ ושיחרר אנחת רווחה מצד המשקיעים. לכן ההשפעה של הבחירות בגרמניה לא מהווה משקל רב על הכלכלה האירופאית.

האם דרגי הולך לעלות את הריבית בתקופה הקרובה, ולשנות את המדינות ההרחבה המוניטרית?

לגבי הריבית לא הולך להיות שינוי דרמטי בקרוב, אולם  אני מאמין שתמה תקופת ההרחבות מעתה ניראה הקטנות. אין יותר באמת צורך בתוכנית תמריצים״. כשאין אינפלציה – אין תמריץ לפד או לבנק האירופאי המרכזי להעלות יותר מדי את סביבת הריביות, דבר שיגרום להפסקת ההתאוששות הכלכלית שאנו עדים לה.

איך הדבר הולך להשפיע על שוק המניות האירופאי לעומת האמריקאי?

נתונים כלכליים מראים שהכלכלות האירופאיות מתאוששות מהר (אפילו יחסית לארה״ב במונחי GDP) סביבת הריבית נמוכה והצמיחה עוד תואץ. יש העדפה בתמחור החברות האירופאיות בבחינת מכפילי (PE) יחס החזר על ההשקעה. שוקי המניות באירופה תומחרו נמוך מהתמחור בשווקים מפותחים אחרים, בעיקר ביחס לארה"ב. אנחנו מחפשים את אותם עיוותים תימחוריים ורוצים לנצל חולשות זמניות. עכשיו ששיעורי הריבית מתייצבים על רמות נמוכות ושולי הרווח משתפרים, אנו, רואים אפשרות ליצירת רווחים.

התמחור הנמוך נובע שהשוק המניות האירופאי לא מפותח כמו שוק המניות בארה"ב?

נכון, לדוגמא בארה״ב רכישה חוזרת של מניות (ביי באק) היא מהלך עסקי שכיח המייצר ערך עבור המשקיעים. באירופה המהלך רק בחיתוליו. ״שילוב הפרמטרים של העדר אלטרנטיבה השקעתית וגידול ברווחיות החברות יחייב חברות להגדיל את רכישת המניות העצמית ע"מ לספק החזר תשואה גבוהה יותר לבעלי מניות. גם ככה, פער הדיבידנד בין השוק האירופאי העומד על כ- 3% ביחס ל- 1.8 בארה"ב, דבר, ה מהווה יתרון משמעותי נוסף״.



 
יש סקטור מעודף?

יש עדיין עדיפות על הסקטור הפיננסי בגלל סביבת הריבית הנמוכה ובכך שלטווח הארוך הריבית תעלה דבר שיפיע באופן חיובי על המניות. כמו כן יש הזדמנויות בחברות הרכב האירופאיות שחלקן משקיעות תקציבי פיתוח יותר מאפל על רכב ללא נהג. על מנת להיות הראשונים לכבוש את השוק האירופאי ובכלל.  
 



About Schroders

Schroders plc is a British multinational asset management company, founded in 1804. Peter Harrisson serves as the CEO. The firm manages 543.3 billion dollar (as for 30.6.17). The company employs over 4,100 people worldwide across 41 offices in 27 different countries around Europe, America, Asia, Africa and the Middle East. Headquartered in the City of London, it is traded on the London Stock Exchange and is a constituent of the FTSE 100 Index. Schroders has two share classes: voting shares (SDR.L) and non-voting shares (SDRC.L).



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x