פאהן קנה ניהול בקרה מרחיבה את השירותים לביקורת פנימית בחברות אמריקאיות שמגייסות כספים בישראל

רו"ח דורון כהן, שותף בפאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel, מסר: "בארבע השנים האחרונות הצטרפו לפחות 23 חברות נדל"ן אמריקניות לבורסה בתל אביב ובחרו להנפיק בישראל 38 סדרות אג"ח עם שווי שוק כולל של יותר מ-17 מיליארד שקלים".

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2017

פאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel, חברה בת של פירמת פאהן קנה, מרחיבה באופן משמעותי את השירותים שהיא מספקת בתחום הביקורת הפנימית עבור חברות אמריקאיות המגייסות כספים בישראל, בדגש על חברות המנפיקות אגרות חוב בבורסה בתל אביב. בין היתר, מספקת פאהן קנה ניהול בקרה שירותי ביקורת פנימית לחברות האמריקאיות Real Estate MDG, Namoco Realty, GFI Capital Resources Group, Leser Group, Properties Waterstone ו-Strawberry Fields, שהנפיקו סדרות אג"ח בבורסה בתל אביב.

רו"ח דורון כהן, שותף בפאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel, מסר: "בארבע השנים האחרונות הצטרפו לפחות 23 חברות נדל"ן אמריקניות לבורסה בתל אביב ובחרו להנפיק בישראל 38 סדרות אג"ח עם שווי שוק כולל של יותר מ-17 מיליארד שקלים. כתוצאה מכך, הבורסה אף השיקה בקיץ האחרון את המדד החדש Tel-Bond Global, שכולל 25 סדרות אג"ח. העובדה שאותן חברות אמריקניות מציעות אג"ח בישראל מחילה עליהן רגולציה וכללי ממשל תאגידי מורכבים, אשר הן לא נדרשו ליישם בהיותן חברות פרטיות. המעבר לעבודה תחת כללים אלו והעמידה בכל הכללים והתקנות אינם ברורים מאליהם. כדי לעמוד ברגולציה זו חברות אלה נדרשות להטמיע ממשל תאגידי התפור למידותיהן – כזה המאזן בין החובות הרגולטוריות והממשל התאגידי מחד לבין היותן של אותן חברות פרטיות ולעיתים קרובות גם חברות משפחתיות מאידך. מבנה החברות המיוחד, ריכוזיות הניהול, הקושי ביצירת הפרדת תפקידים וההיקף הגדול של עסקאות עם בעלי עניין, יוצרים מורכבות בבניית מערך בקרה אפקטיבי ומגבירים את החשיפה של נושאי המשרה והדירקטורים. יחד עם זאת, מנסיוננו, ניתן לאזן בין רצון החברות להמשיך לבצע פעילות עסקית ביעילות לבין הכללים המחויבים, וזאת באמצעות בניית  מנגנוני בקרה מותאמים (Tailor Made) אשר לוקחים בחשבון את אופי הפעילות והמבנה המיוחד של חברות אלו.

רו"ח כהן סיכם: "גל ההנפקות בישראל דחף חברות אמריקניות להצטרף למעגל לקוחותינו בתחום זה וליצור תנופת גידול בשירותי הביקורת הפנימית שאנו מספקים. אנו ערוכים לספק שירותי ביקורת פנימית לחברות נוספות מחו"ל וצופים הצטרפות של לקוחות נוספים ממגזר זה".

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x