38% מהיועצים בבנק לאומי קוראים את כל 3 העיתונים הכלכליים היומיים

בבנק פועלים רק 2% מהיועצים קוראים את 3 העיתונים היומיים הכלכליים. למה? כל התשובות וכל הפילוחים של סקר העיתונות הגדול אצל היועצים>>>>

 

 
 

מערכת פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/10/2010

אחת השאלות המעסיקה את המפרסמים היא מה קוראים היועצים הבנקאיים?

היכן כדאי לפרסם וכיצד לחלק את תקציב הפרסום בצורה האפקטיבית ביותר. פאנדר ערך סקר ובדק איזה עיתונים כלכליים מועדפים על יועצי ההשקעותהבנקאיים.

חשוב לציין, כי גם עבור הציבור שאלה זו היא מעניינת ביותר. שכן, דעתם של היועצים וכך גם העצות שהם נותנים ללקוחותיהם מושפעת רבות מהעיתונים הכלכליים אתם הם קוראים.  ראיה לכך ניתן לקבל מסקר שערך דה מרקר לפני כשנה ובו עלה, כי 62.8% מהיועצים נעזרים בעיתונות לצורך החלטה על השקעה. עוד מעניין לציין בהקשר זה, כי שיעורי החשיפה של היועצים לעיתונות גבוה משמעותית משיעור החשיפה של הציבור לעיתונות.

מסקר TGI  שתוצאותיו משקפות את התקופה של ינואר עד יוני 2010 עולה כי  גלובס ו-TheMarker נחלשים מעט בקרב הציבור: שיעור החשיפה לדה מרקר עומדים על 7.2% ולגלובס על 3.5%. לעומת זאת, כלכליסט מתחזק ושיעור החשיפה אליו עומד על 4.6% (3.7% בחציון המקביל אשתקד).

היועצים, מתוקף עבודתם, אינם צריכים לרכוש מנוי לעיתון. הבנק הוא זה שמספק להם עיתונים, ולכאורה, הם יכולים לקבל ולהיחשף לכל עיתון כלכלי בו הם מעוניינים. אולם, ההבדל בין "לקבל עיתון" ל"לקרוא עיתון" הוא משמעותי, על אחת כמה וכמה כאשר העיתון ניתן ליועץ ללא תשלום. לכן, אם בחר היועץ להקדיש זמן ולקרוא דווקא עיתון מסויים מבין מגוון העיתונים אליהם הוא חשוף, הרי שניתן להסיק מכך שהעיתון הנקרא הוא עיתון מעניין, התורם ליועץ ולעבודתו.

ביצוע הסקר לא היה מלאכה פשוטה. יועצי השקעות לא מחלקים אינפורמציה מסוג זה בקלות ואינם ששים לענות על סקרים למיניהם. למרות זאת, בעקבות יחסי האמון ושיתוף הפעולה שנבנו עם השנים בין פאנדר לבין יועצי ההשקעות, ענו לסקר לא פחות מ- 355 יועצים. מדובר בפי 2 מההיענות הממוצעת לה זוכות חברות סקרים מובילות, העורכות סקרים בקרב יועצים. גם בהשוואה לסקרי בתי השקעות ההישג ראוי לציון. שכן, בסקר שערך לאחרונה אחד מבתי ההשקעות הגדולים השתתפו כ-140 יועצים בלבד.

איך ביצענו את הסקר?

כאמור, ביצוע הסקר לא היה דבר פשוט. בתחילה לא חשפנו את עצמנו, אך גם לא זכינו להיענות. רק לאחר שהיועצים הבינו שפאנדר הוא זה שעומד מאחורי הסקר התשובות החלו לזרום. דבר נוסף ששיפר את אחוז ההיענות היה השינוי בכך שהגדרנו את הסקר כשאלון. זה המקום להודות ליועצי ההשקעות על נכונותם לענות על השאלון ועל שיתוף הפעולה לו זכינו. במהלך הסקר פנינו ליועצים מכל הבנקים, באופן מקצועי הדוגם אותם בהתאם להתפלגות היועצים באוכלוסיה ולנתחי הבנקים השונים. כך, 73% מהיועצים שהשיבו לשאלון היו שייכים לשני הבנקים הגדולים (לאומי ופועלים).


והרי התוצאות...

94% מהיועצים מקבלים את עיתון פאנדר ו-83% יועצים קוראים אותו. יש לציין, כי שאלה זו היתה שאלה נעזרת. לכן, תיתכן הטייה מסויימת. שכן, אם השאלה לא היתה שאלת מודעות נעזרת יתכן והתוצאה היתה נמוכה יותר. אולם, גם אם התוצאה היתה נמוכה ב-10%, הרי שזו תוצאה מכובדת לכל הדעות.

ומה לגבי עיתונים כלכליים יומיים?

27% מהיועצים קוראים דה מרקר וגלובס, 21% מהיועצים קוראים רק גלובס, 14% מהיועצים קוראים רק את דה מרקר, 6% מהיועצים קוראים כלכליסט וגלובס, 9% מהיועצים קוראים כלכליסט ודה מרקר, 5% מהיועצים קוראים רק כלכליסט, 18% מהיועצים קוראים את כל העיתונים הכלכליים.

למעשה, עם ננתח את התשובות נראה כי החשיפה הכוללת לעיתונים הינה 68% לדה מרקר, 72% לגלובס ו- 38% לכלכליסט. יש לציין, כי כלכליסט יצא לאור לפני כ- 3 שנים ומיצב עצמו כעיתון כלכלי להמונים, אך למרות זאת, יש לא מעט יועצי השקעות שבוחרים לקרוא אותו באופן קבוע.

יש לציין, כי אחוז לא מבוטל של יועצים (24%) נחשף גם לעיתון החודשי דה מרקר ליועצים בשת"פ פסגות. מעניין, כי העיתון מזוהה עם פסגות. כלומר, היועצים משייכים אותו לגורם המפרסם ולא לדה מרקר.


הבדלים בהרגלי הקריאה

מעניין לגלות כי קיימים הבדלים בקריאת עיתונים בין הבנקים השונים. 38% מהיועצים בבנק לאומי קוראים את כל העיתונים הכלכליים, בעוד שבבנק הפועלים רק 2% מהיועצים השיבו כי הם קוראים את כל העיתונים, כאשר שיעור ניכר (35%) קורא רק את עיתון גלובס. מבדיקה עם בנק הפועלים עולה, כי בבנק מעודדים את היועצים לקרוא גלובס, כיוון שגלובס הוא עיתון ערב וכך לא "מבזבזים" היועצים זמן עבודה, אלא קוראים את העיתון ומתעדכנים בחדשות הכלכליות בערב, בשעות הפנאי.

מה חושבים היועצים על פאנדר?

במסגרת השאלון, התבקשו היועצים לתת לפאנדר ציון בין 1 ל- 5. בסיכומו של דבר, קיבל העיתון ציון  4 (4.12, ליתר דיוק). כלומר, היועצים מגדירים אותו כעיתון טוב מאוד, אך עדיין לא מצויין. אנו לוקחים על עצמנו את המשימה להפוך את פאנדר לעיתון מצויין. אנו נמשיך להשתפר ולהשתדרג. מאז הקמתו, פאנדר משתנה ונבנה בעזרתם של גולשי האתר וקוראי העיתון. נשמח להמשיך ולקבל מכם הצעות, רעיונות ומאמרי דעה פרי עטכם, ויחד נמשיך לצמוח ולהגיע לשיאים חדשים.

FUNDER בחשיפה גבוהה יותר ליועצי השקעות מעיתונים כמו גלובס דה מרקר? כן זה אפשרי! 
כאשר הצגנו את הסקר לבכירים בתעשיית שוק ההון הורמו כמה גבות לנוכח העובדה כי עיתון FUNDER מקבל חשיפה יותר גבוהה מעיתונים כלכליים ותיקים ובעלי יכולות כלכליות גבוהות כגון גלובס או דה מרקר.

הדבר נובע ממספר סיבות:

•  עיתון FUNDER מחולק לכל בעלי הרישיון קרי יועצים, מנהלי השקעות, יועצים פנסיונים ועוד. רבים מהבנקים מאפשרים ליועץ לבחור רק עיתון אחד או שניים מתוך השלושה (גלובס, דה מרקר וכלכליסט).

•  בבנקים מסוימים ישנה העדפה לכך שיועץ ההשקעות יקרא עיתון מסוים ואילו בבנקים אחרים יכולה להיות העדפה לעיתונים אחרים.

•  עיתון FUNDER מגיע פעם בחודש ולא באופן יום יומי ולכן קל מאוד להוסיף אותו לסל הקריאה.

 •  עם זאת ברור גם לנו שישנה הטיה מסוימת בתוצאת הסקר . הטיה זאת קיימת עקב מה שהמומחים קוראים לו שאלה נעזרת.  כלומר השואל נשאל "האם אתה קורא ?" FUNDER ולא "איזה עיתון אתה קורא?"  ללא איזכור שם העיתון.  ההטיה קיימת גם בשאלה "איזה עיתונים כלכליים אתה קורא, מבין העיתונים דה מרקר גלובס או כלכליסט?"  שאף היא הייתה שאלה נעזרת.

38% מהיועצים בבנק לאומי קוראים את כל העיתונים הכלכליים, בעוד שבבנק הפועלים רק 2% מהיועצים השיבו כי הם קוראים את כל העיתונים.

62.8% מהיועצים נעזרים בעיתונות לצורך החלטה על השקעה.


ענו לסקר לא פחות מ- 355 יועצים. מדובר בפי 2 מההיענות הממוצעת לה זוכות חברות סקרים מובילות, העורכות סקרים בקרב יועצים.

במהלך הסקר פנינו ליועצים מכל הבנקים, באופן מקצועי הדוגם אותם בהתאם להתפלגות היועצים באוכלוסיה ולנתחי הבנקים השונים.

התוצאות המלאות של הסקר -כולל פילוח של היועצים בחמשת הבנקים הגדולים-תמצאו בעיתון המודפס: המתפרסם גם בצורתו האלקטרונית. לגיליון האלקטרוני לחץ כאן.

x