פרוטרום מדווחת על הכנסות ברבעון הראשון >> ההכנסות גדלו ל-302.5 מיליון דולר

אולם כמות אחזקות על המניה ירדה בכ-1 מיליון ניירות בשנים האחרונות.
הקרנות שמחזיקות את המניה.

 

 
אורי יהודאי פרוטרום צילום עדי לםאורי יהודאי פרוטרום צילום עדי לם
 


הקרנות שמחזיקות את המניה.




צמיחה דו- ספרתית גבוהה במכירות וברווחים:

  • ההכנסות צמחו ב-17.4% לשיא של 302.5 מיליון דולר; צמיחה של 5.3% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות 

  • הכנסות מפעילויות הליבה צמחו ב-17.7% לשיא של 283.5 מיליון דולר; צמיחה של 6.6% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות

  • ההכנסות מפעילות הטעמים צמחו ב-20.3% לשיא של 219.4 מיליון דולר; צמיחה של 6.6% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות

  • ההכנסות מפעילות חומרי הגלם הייחודיים צמחו ב-10.8% לשיא של 66.8 מיליון דולר; צמיחה של 7.6% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות 

  • שיאים ברווחי הפעילות:

  • הרווח הגולמי צמח ב-16.8% ל-115.7 מיליון דולר;

  • ה-EBITDA צמח ב-38.6% ל-55.7 מיליון דולר;  

  • הרווח הנקי צמח ב-56.9% ל-33.7 מיליון דולר; 

  • תזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ב-134.2% ל-42.5 מיליון דולר
3 רכישות אסטרטגיות מתחילת שנת 2017 מחזקות חדירה לשווקים חדשים צנרת מצויינת של רכישות עתידיות  

פרוטרום מתקדמת להשגת יעד המכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה, בשנת 2020 
 
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: 

"אנחנו מרוצים מהמשך המגמות ומהתוצאות העסקיות שלנו, המובילות לתוצאות שיא גם ברבעון הראשון של 2017, הן במכירות, הן ברווחים, הן בתזרים המזומנים והן ברווח למניה. התוצאות משקפות את המשך היישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המשלבת צמיחה פנימית רווחית בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ומיזוג מוצלח של הרכישות האסטרטגיות שלנו, התורמות לשיפור המתמשך והעקבי בתוצאותינו. 

"הגידול המואץ של 17.4% בהכנסות ברבעון נובע מהמשך הצמיחה הפנימית המהירה של פעילויות הליבה שלנו, הטעמים וחומרי הגלם היחודיים, בקצב של 6.6% ברבעון (במונחי פרופורמה ובנטרול השפעת מטבעות) ומהתרומה של הרכישות האסטרטגיות שביצענו.

"אנו מתקדמים על פי התוכניות למיזוג ולאינטגרציה מלאה של 23 הרכישות האסטרטגיות שביצענו בשנתיים האחרונות. מתחילת השנה ביצענו 3 רכישות אסטרטגיות שפותחות בפנינו הזדמנויות צמיחה בשווקים חדשים: René Laurent המאפשרת לנו כניסה לפעילות ייצור מקומית בשוק הטעמים המשמעותי הצרפתי, WFF המהווה חדירה ראשונה שלנו לשוק הטעמים הצומח בוייטנאם, ו- Unique Flavors מדרום-אפריקה, התורמת לחיזוק מהותי של מיצובנו בתחום ה- Savory באזורים הצומחים במהירות של אפריקה. מהלך חשוב נוסף שהשלמנו בחודש פברואר 2017 הינו מימוש האופציה לרכישת יתרת האחזקה בשיעור של 25% בחברת הטעמים הרוסית PTI, המשקף הצפת ערך מהותית ללקוחותינו, לעובדינו ולמשקיעים שלנו.

"אנחנו ממשיכים ליצור צנרת איכותית וחזקה של רכישות אסטרטגיות עתידיות, התומכות במימוש תוכניותנו לצמיחה מואצת בפעילויות הליבה שלנו, תוך המשך הרחבת נתח פעילות הטעמים ובכלל זה יצירת מובילות שוק עולמית בפתרונות טעמי ה- Savory והרחבת סל הפתרונות הטבעיים בתחומי הטעמים, הבריאות, הצבעים והאנטי-אוקסידנטים הטבעיים שאנו מציעים ללקוחותינו, תוך האצת צמיחתנו והרחבת נתח השוק שלנו בצפון אמריקה ובשווקים מתפתחים, בעלי שיעורי צמיחה גבוהים. 

"במהלך 2017 נמשיך לפעול למיצוי מהלכי האינטגרציה וההתייעלות המירבית תוך השגת החסכונות המשמעותיים המתאפשרים מהרכישות שאנו מבצעים. מהלכי המיזוג וההתייעלות יתרמו בשנים הבאות גם לחזוק כושר התחרות שלנו ולשיפור ברווח וברווחיות תוך השגת חסכונות תפעוליים בהיקף שנתי של 20-22 מיליון דולר, שיבואו לידי ביטוי במהלך שנת 2017:
אנחנו בשלבי השלמה מוצלחת של מיזוג פעילויות ה-Savory  שלנו באירופה בעקבות רכישתWiberg . המהלך יתרום לשיפור מדורג ברווחיותנו במהלך 2017 עם השלמת מהלכי האינטגרציה וההתייעלות משילוב מערכי הניהול, המו"פ, המכירות, השיווק, הייצור, התפעול, הלוגיסטיקה והאדמיניסטרציה של פעילות ה-Savory באירופה, אותו אנו מבצעים באופן מדוד ומדורג, תוך התמקדות בשימור של אנשי המפתח והלקוחות. פעולות אלו תבאנה עם השלמתן עד סוף 2017 לחסכונות המוערכים במעל ל-12 מיליון דולר (על בסיס שנתי), שהחלו לבוא לידי ביטוי חלקי ברבעון הראשון. 
מתקדם בהצלחה פרויקט ההתייעלות המהותית במערך המיצויים הטבעיים בחטיבת חומרי הגלם הייחודיים, כחלק ממהלך כולל להרחבת היקף הפעילות של תחום המיצויים הטבעיים תוך הגדלת תפוקות ואופטימיזציה של קווי מוצר, באופן שיביא להרחבת הפעילות ולשיפור ברווחיותה. פעולות אלה צפויות להביא לחסכון שנתי של מעל ל- 6 מיליון דולר שיחל לבוא לידי ביטוי במהלך המחצית השנייה של 2017.

"בנוסף, אנו ממשיכים לפעול לבניית ולחיזוק מערך הרכש הגלובלי, תוך ניצול כח הקנייה שלנו שגדל מהותית בשנים האחרונות ומעבר לרכש בארצות המקור של חומרי גלם, בעיקר הטבעיים. מערך הרכש הגלובלי יתרום גם הוא לשיפור נוסף ברווחיות פרוטרום. 

"אנו ממשיכים להציג תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת אשר גדל הרבעון בכ-134.2% לכ-42.5 מיליון דולר. מבנה ההון האיתן שלנו, רמת הנזילות הגבוהה והמינוף השמרני, עם יחס חוב נטו לEBITDA-  נמוך מ-2, מאפשרים לנו להמשיך ליזום ולנצל הזדמנויות רכישה בהסתמך על צנרת הרכישות החזקה והאיכותית שלנו. 

"אנו משוכנעים כי הצמיחה הפנימית המהירה והרווחית והרכישות האסטרטגיות שביצענו, בשילוב עם המשך השיפור בתמהיל המוצרים, התמקדותנו במוצרים טבעיים ובריאים בהתאם לדרישות מליארדי צרכנים ברחבי העולם, ההתרחבות הגאוגרפית בצפון אמריקה ובשווקים מתעוררים בעלי שיעור צמיחה גבוהים והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים שלנו, תוך מימוש אפשרויות ה-Cross Selling הרבות והחסכונות התפעוליים הגלומים ברכישות, בניית מערך רכש גלובלי וצנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות סינרגטיות נוספות, יתמכו בהמשך מסע הצמיחה הרווחי שלנו גם בשנים הבאות ולהשגת היעדים האסטרטגיים שלנו - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".

פרוטרום, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על רבעון שיא נוסף במכירות, ברווח, בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת וברווח למניה. 
הגידול המואץ בהכנסות ברבעון נובע משילוב הצמיחה הפנימית המהירה בפעילויות הליבה של פרוטרום - חטיבת הטעמים וחטיבת חומרי הגלם, ומהרכישות שביצעה. 

מכירות

מכירות פרוטרום ברבעון הראשון של 2017 עלו ב- 17.4% והגיעו לשיא של 302.5 מליון דולר לעומת 257.7 מליון דולר בתקופה המקבילה, ומשקפות צמיחה של 5.3% על בסיס פרופורמה ובנטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה. שינויים בשערי החליפין של המטבעות בהן פועלת החברה אל מול הדולר, גרעו מהצמיחה במכירות במונחי פרופורמה כ- 0.4% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2016. 

המכירות של פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) ברבעון הראשון של שנת 2017 עלו ב-17.7% והגיעו לשיא של כ-283.5 מליון דולר, לעומת כ- 240.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה של כ-6.6% על בסיס פרופורמה ובנטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות גרעה מהתוצאות במונחי פרופורמה כ-1.0%.

המכירות בתחום הטעמים עלו ב- 20.3% והגיעו לכ-219.4 מליון דולר לעומת כ-182.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה של כ-6.6% על בסיס פרופורמה ובנטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות גרעה מהתוצאות במונחי פרופורמה כ-0.9%.

המכירות בתחום חומרי הגלם היחודיים צמחו ב- 10.8% והגיעו ברבעון הראשון של 2017 לכ- 66.8 מליון דולר לעומת כ- 60.2 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומשקפות צמיחה של כ- 7.6% על בסיס פרופורמה ובנטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות גרעה מהתוצאות במונחי פרופורמה כ-1.3%. 

המכירות בתחום הסחר והשיווק (שאינו חלק מפעילות הליבה של פרוטרום) גדלו ברבעון הראשון של 2017 כ- 12.6% והגיעו לכ-19.0 מליון דולר לעומת כ-16.9 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לגידול תרמו תוספת המכירות של מוצרי הסחר והשיווק של Piasa המקסיקנית שנרכשה בדצמבר 2016 והשפעת המטבעות שהוסיפה למכירות במונחי פרופורמה כ 7.2%. במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות חלה ירידה של כ-12.5% במכירות בתחום הסחר והשיווק לעומת הרבעון המקביל בשנת 2016. 

רווח ורווחיות

ברבעון הראשון של שנת 2017 השיגה פרוטרום שיאים לרבעון במכירות, ברווח הגולמי, ברווח התפעולי,                                      ב-EBITDA, ברווח הנקי, ברווח למניה ובתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. 
תוצאות השיא הושגו הודות לשילוב הצמיחה הפנימית הרווחית עם הרכישות שבוצעו ותחילת תרומתן של פעולות המיזוג וההתייעלות. 

הרווח הגולמי של עסקי הליבה (הכוללים את פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) עלה ברבעון הראשון השנה בכ-17.1% והגיע לכ-111.6 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית של עסקי הליבה הגיעה לכ-39.4% לעומת כ- 95.3 מיליון דולר (רווחיות גולמית של כ-39.6%) ברבעון הראשון של 2016. בנטרול ההוצאות החד פעמיות, עלה הרווח הגולמי של עסקי הליבה בכ-16.1% והגיע לכ-112.4 מיליון דולר (רווחיות גולמית של כ-39.6%) לעומת כ- 96.8 מיליון דולר (רווחיות גולמית של כ- 40.2%) ברבעון הראשון של 2016.

הרווח התפעולי של עסקי הליבה עלה בכ- 50.1% והגיע לכ- 44.8  מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 15.8%) לעומת כ- 29.9 מליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 12.4%) ברבעון הראשון של 2016. בנטרול ההוצאות החד פעמיות, עלה הרווח התפעולי של עסקי הליבה, בכ- 23.8% והגיע לכ- 45.6 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 16.1%) לעומת כ-36.9 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 15.3%) ברבעון הראשון של 2016. 

ה- EBITDA של עסקי הליבה צמח בכ- 39.8% והגיע לכ- 55.1 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 19.4%) לעומת כ- 39.4 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של - 16.4%) ברבעון הראשון של 2016. בנטרול הוצאות חד פעמיות, צמח ה- EBITDA של עסקי הליבה בכ- 20.4% והגיע לכ- 55.9 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 19.7%) לעומת כ- 46.4 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 19.3%) ברבעון הראשון של 2016.

הרווח התפעולי של פעילות הטעמים צמח ב- 55.0% והגיע ברבעון הראשון ל 35.9 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 16.4%) לעומת כ- 23.2 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של 12.7%) ברבעון הראשון של 2016. בנטרול ההוצאות החד פעמיות הרווח התפעולי של פעילות הטעמים ברבעון הראשון צמח בכ- 20.7% והגיע לכ- 35.9 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 16.4%) לעומת כ- 29.8 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 16.3%) ברבעון הראשון של 2016.

הרווח התפעולי של פעילות חומרי הגלם ברבעון הראשון עלה בכ- 34.2% והגיע לכ- 8.9 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 13.4%) לעומת כ- 6.7 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של 11.1%) ברבעון הראשון של 2016. בנטרול ההוצאות החד פעמיות, הרווח התפעולי של פעילות חומרי הגלם עלה בכ- 37.6% והגיע ל- 9.7 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ -14.6%) לעומת כ- 7.1 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 11.7%) ברבעון הראשון של 2016.
ברבעון הראשון של שנת 2017 נרשמו הוצאות חד פעמיות בגין הפעולות שפרוטרום נקטה להשגת אופטימיזציה והתייעלות במערך המיצויים הטבעיים בחטיבת חומרי הגלם. הוצאות חד פעמיות אלה גרעו מכל אחד מהרווחים הגולמי, התפעולי ומה-EBITDA  המדווחים ברבעון כ- 0.8 מליון דולר ומהרווח הנקי כ-0.6 מליון דולר. ברבעון הראשון של שנת 2016 נרשמו הוצאות חד פעמיות בגין הפעולות אשר פרוטרום נקטה לאופטימיזציה של משאביה, לחיבור מפעלים ולהשגת יעילות תפעולית מירבית, אשר גרעו מהרווח הגולמי המדווח ברבעון  כ- 1.5 מליון דולר, מהרווח התפעולי כ- 7 מליון דולר, מה- EBITDA כ-7 מליון דולר ומהרווח הנקי כ-4.9 מליון דולר.

השלמת מיזוג החברות שנרכשו בשנים האחרונות והפעולות שפרוטרום נוקטת לאופטימיזצית מערכי הניהול, המחקר והפיתוח, המכירות, משאבי היצור, התפעול, הרכש והלוגיסטיקה, המתקדמות לפי התוכניות, יביאו לחסכונות תפעוליים מהותיים ולחיזוק כושר התחרות שלה תוך ניצול מירבי של אתריה בעולם. פעולות אלה, צפויות להביא לחסכונות תפעוליים בהיקף שנתי של 20-22 מליון דולר (בהשוואה לבסיס ההוצאות של פרוטרום ברבעון השני של 2016), אשר חלקם הקטן החל לבוא לידי ביטוי כבר ברבעון הראשון של 2017 ויתרתם תבוא לידי ביטוי בהדרגה במהלך שנת 2017.  

בנוסף, נמשכות על פי התוכנית הפעולות לבניית ולחיזוק מערך הרכש הגלובלי של חומרי גלם המשמשים את פרוטרום ביצור מוצריה, שינצל את כושר הקנייה שגדל מהותית בשנים האחרונות, תוך מעבר לרכש ישיר מיצרנים בארצות המקור, בעיקר של חומרי הגלם הטבעיים (המהווים למעלה מ- 75% מחומרי הגלם בהם משתמשת פרוטרום). מערך הרכש הגלובלי יתרום גם הוא לשיפור נוסף בעלויות הרכש וברווחיות הגולמית במהלך השנים הבאות.


רווח נקי
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2017 צמח בכ-56.9% והגיע לשיא של כ- 33.7 מליון דולר (רווחיות נקיה של 11.2%) לעומת כ- 21.5 מליון דולר ברבעון הראשון של 2016 (רווחיות נקיה של כ- 8.3%).
הרווח הנקי בנטרול השפעת ההוצאות החד פעמיות צמח בכ- 30.1% והגיע לשיא של כ- 34.4 מליון דולר (רווחיות נקיה של כ- 11.4%) לעומת כ- 26.4 מליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2016 (רווחיות נקיה של 10.3%). 

הרווח למניה
הרווח למניה ברבעון הראשון של שנת 2017 צמח ב- 56.0% והגיע לשיא של כ- 0.56 דולר לעומת 0.36 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח למניה בנטרול ההוצאות החד פעמיות גדל בכ- 29.0% והגיע ל- 0.57 דולר לעומת 0.44 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת 
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת נטו ברבעון הראשון של 2017, גדל בכ- 134.2% והגיע לשיא של כ- 42.5 מליון דולר לעומת כ-18.2 מליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2016. 




אודות פרוטרום:  
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בכל ששת היבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 60,000 מוצרים ללמעלה מ- 28,000 לקוחות ביותר מ-150  מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי  (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה.
לפרוטרום, המעסיקה כ- 4,750 עובדים ברחבי העולם, 2 פעילויות ליבה עיקריות: 
פעילות הטעמים, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם (Flavor Compounds) ו Food Systems. 
במסגרת פעילות חומרי הגלם היחודיים עוסקת פרוטרום בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מיצויי טעם טבעיים (Natural Flavor Extracts), רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים (Natural Functional Food Ingredients), מיצויים טבעיים מצמחי מרפא (Natural Pharma/Nutraceutical Extracts), מוצרי ביוטכנולוגיה טבעיים מבוססי אצות, צבעים טבעיים למזון, נוגדי חמצון טבעיים המאפשרים מתן פתרונות בתחום ההגנה ושימור המזון (Natural Food Protection) כימיקלים ארומטיים, שמנים אתריים ומוצרי הדרים יחודיים. מוצרי פעילות חומרי הגלם ייחודיים  נמכרים בעיקר לתעשיות המזון והמשקאות, הטעם והריח, הפארמה  והתרופות טבעיות(Pharmaceutical/Nutraceutical) , הקוסמטיקה והטיפוח האישי. 

מוצרי פרוטרום מיוצרים במפעליה בארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, שוויץ, גרמניה, בלגיה, איטליה, ספרד, סלובניה, רוסיה, פולין, תורכיה, ישראל, דרום אפריקה, סין, הודו, מקסיקו, גוואטמלה, פרו, צ'ילה, ברזיל וניו זילנד. מערך השיווק הגלובלי שלה כולל את אגפי השיווק בישראל, ארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, שוויץ, גרמניה, אוסטריה, סלובניה, בלגיה, הולנד, דנמרק, צרפת, איטליה, ספרד, הונגריה, רומניה, רוסיה, אוקראינה, פולין, קזחסטן, בלרוס, תורכיה, ברזיל, מקסיקו, גוואטמלה, קוסטה ריקה, פרו, צ'ילה, דרום אפריקה, סין, יפן, הונג קונג, הודו, אינדונזיה וניו זילנד. כמו כן מפעילה החברה סוכנים ומפיצים מקומיים ברחבי העולם.   

רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', מגיב לפרסום הדוחות של הרבעון הראשון של חברת הטעמים פרוטרום: "תוצאות הרבעון הראשון של פרוטרום שיקפו המשך קצב צמיחה גבוה יחסית בהכנסות. בעיקר, אנו רואים לחיוב את קצב הצמיחה בתחום הטעמים ופעילות הליבה בכלל אשר עמדו על 6.6%. ירידה של 12.5% בנטרול רכישות בתחום הסחר והשיווק, אשר אינו אסטרטגי, הביאה לפרו-פורמה של 5.3% ברמת החברה. בתוספת התרומה של הרכישות, הכנסות החברה צמחו ב- 17.4%". בירון מעריך כי "צמיחה זאת מונעת מחדירת החברה לשווקים גיאוגרפיים ותחומים המתאפיינים בקצב צמיחה גבוה יחסית כמו גם מכירות צולבות במסגרת אסטרטגיית הרכש של החברה".     .
ביחס לרווח התפעולי, בירון אומר כי "הרווח התפעולי של החברה היה מעט מעל הצפי שלנו ושיקף ירידה בהוצאות החד-פעמיות ושיפור במרווחים. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הרווח התפעולי צמח ב- 23% משנה שעברה והרווחיות השתפרה ב- 70 נקודות בסיס בעיקר כתוצאה מתחילת מיצוי הסינרגיות התפעוליות בעקבות רכישת Wiberg". בירון מעריך כי "ההיקף המלא של הסינרגיות אשר יבוא לידי ביטוי במהלך 2017 יתמוך בקצב צמיחה גבוה ברווחים".  
בירון מסכם כי "הרבעון הראשון היה רבעון חיובי שמראה פעם נוספת כי אסטרטגיית החברה מביאה תוצאות לאורך זמן ומבדלת אותה מהתחרות. יחד עם זאת, לאור העלייה במחיר המניה מתחילת השנה אנו נבחן את הנחות המודל שלנו מול תמחור המניה".   

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x