אל על >> הכנסות החברה ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ- 626 מיליון דולר

שיעור התפוסה במטוסים ברבעון השלישי עמד על 85.3% לעומת 87.4% ברבעון המקביל אשתקד.
הקרנות שמחזיקות את אל על.

 

 
אילוסטרציהאילוסטרציה
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2017

הקרנות שמחזיקות את אל על.

חברת אל על מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2017 ולתשעת החודשים הראשונים של 2017.

יתרות המזומנים והפקדונות של החברה ליום 30.9.2017 הן הגבוהות אי פעם מאז ההפרטה והסתכמו בכ- 289 מיליון $.

הכנסות החברה ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-  626 מיליון $ לעומת כ- 644 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד

הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ- 69 מיליון $, לעומת כ- 96 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד;

הרווח לפני מסים ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ- 64 מיליון $ בהשוואה לרווח לפני מיסים של כ- 93 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד;

הרווח הנקי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ- 49 מיליון $ בהשוואה לרווח של  כ- 69 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד, בין היתר בשל השפעת חגי תשרי;

ה-EBITDA ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-109 מיליון $, לעומת כ-142 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד;

מספר קטעי הנוסע ברבעון השלישי השנה  ירד  בכ-4.4% לעומת אשתקד;

היצע המושבים הזמינים של החברה קטן בכ-3.6%;

נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון השלישי ירד לכ- 26.5%,

שיעור התפוסה במטוסים ברבעון השלישי עמד על 85.3% לעומת 87.4% ברבעון המקביל אשתקד;

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו בכ- 1,585 מיליון $ בהשוואה לכ-1,578 בתקופה המקבילה אשתקד;

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ- 62 מיליון $, לעומת כ- 118 מיליון $ בתקופה המקבילה אשתקד;

הרווח לפני מסים בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ- 47 מיליון $ בהשוואה לרווח לפני מיסים של כ- 106 מיליון $ בתקופה המקבילה אשתקד;

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ- 35 מיליון $ בהשוואה לרווח של כ- 83 מיליון $ בתקופה המקבילה אשתקד


דוד מימון מנכ"ל אל על:


"החברה מציגה היום רווח נקי לרבעון השלישי של  כ- 49 מיליון $ יחד עם יתרות מזומנים והון עצמי, הגבוהים ב- 15 השנים האחרונות, המעידים על  חוזק ואיתנות פיננסית. 

פעילות החברה ברבעון הושפעה מעיתוי חגי תשרי  שבעטיים חלה ירידה בימי הפעילות של החברה בהשוואה לרבעון המקביל בנוסף, קטנה הפעילות בשל התמשכות  עבודות תחזוקה בהאנגר בשני מטוסים של החברה.

בחודש אוגוסט הגיע מטוס הדרימליינר הראשון מתוך 16 שהוזמנו ובחודש אוקטובר הגיע המטוס השני. שני המטוסים החלו לטוס בקווים ללונדון ולניוארק ובקרוב צפויים להצטרף שני מטוסים נוספים שיטוסו למזרח הרחוק ולניוארק, יעד בו תתווסף תדירות נוספת. הנוסעים מדווחים על שביעות רצון גבוהה ונרשמים ביקושים גבוהים לטיסות במטוסים אלו, הצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב באל על בשנים הקרובות. 

במקביל אנו שוקדים על פיתוח מנועי צמיחה נוספים ומחזקים את הקיימים. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה, ובראשה תוכנית ההצטידות במטוסי ה"דרימליינר", כמו גם המשך הרחבת רשת הנתיבים, אינטרנט במטוסים- כיום מותקן השירות ב- 6 מטוסי 739. והחל מהרבעון הראשון של שנת 2018 יחל השירות גם במטוסי הדרימליינר החדשים- השלמת עיסקת רכישת ישראייר בכפוף לאישור הממונה, חיזוק כרטיס "הפלי קארד " של מועדון הנוסע המתמיד, העומד היום על כ- 255 אלף מחזיקים, הרחבת פעילות הביטוח ומקורות הכנסה שאינם מתחום התעופה , כל זה מהווה תשתית איתנה לפעילות העתידית של החברה וליכולת שלה להתמודד עם התחרות. 

במסגרת ההתחדשות, הרחבת רשת הנתיבים והתעצמות החברה, החברה השיקה החודש  קו ישיר למיאמי, שירחיב עבור לקוחותינו את מגוון היעדים בארה"ב, בזמינות גבוהה ובחיבוריות נוחה לקרוזים, וליעדי הנופש השונים במרכז אמריקה ובאיים הקריביים.  

אני משוכנע כי אל על תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ותמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות.

בהזדמנות זו ברצוני להודות ולהביע את הערכתי הרבה לעובדי אל על בקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות ובזכותם אנו מתמודדים בהצלחה עם האתגרים העומדים בפנינו."


נועם פינקו פסגות לדוחות אל-על:
 
אל על פרסמה דוח שתואם פחות או יותר את הצפי שלנו. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בכמות הנוסעים-נתון שהיהי ידוע מראש. בחודש ספטמבר הייתה ירידה של 13% בכמות הנוסעים בשל עיתוי החגים (נתון שהתהפך באוקטובר עם עליה של 16%). גם ביולי הייתה ירידה בכמות הנוסעים בשל תחזוקה מוארכת במטוסים.

עם זאת הירידה בהכנסות (3%) הייתה נמוכה מהירידה  ב-RPK  (קטעי נוסע –מחושב לפי קילומטרים) שירדו בכ-5.9% בזכות עליה של 1.4% בתשואה לק"מ.

הוצאות ההפעלה גדלו בכ-3 מ' דולר למרות הירידה בשעות טיסה בגין נתונים שהיו ידועים מראש –התחזקות השקל מול הדולר, עליית מחיר הנפט ועלייה בהוצאות שכר. העליה קוזזה עם ירידה בהוצאות החכירה הרטובה (חכירת מטוס שלם כולל הצוות), הוצאה שהייתה קיימת ברבעון המקביל בו היו סכסוכים עם הטייסים.
 
 
בשורה התחתונה הדוח סביר ותואם את הצפי שלנו. ברבעון הרביעי אנו צפויים לראות עליה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשל גידול בכמות הנוסעים אך פגיעה ברווח בשל עליית מחירי הנפט מעל המצופה.
 

המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x