ויקטורי מדווחת על הרבעון החזק בתולדותיה >> "אנו נמצאים בקצב מכירות של כ-1.8 מיליארד שקל"

לקרנות המשקיעות בויקטורי לחץ כאן 
 

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/08/2019

לקרנות המשקיעות בויקטורי לחץ כאן 
 
 
ויקטורי מדווחת על הרבעון החזק בתולדות החברה וקצב מכירות של כ-1.8 מיליארד שקל
 
המכירות הרבעוניות עלו ב-6.5%, לשיא של 447 מיליון שקל, הרווח הגולמי עלה ב-8.1%, והרווח התפעולי עלה ב-38.1%. החברה הכריזה על דיבידנד של 5 מיליון שקלים, המצטרף לדיבידנד של 5 מיליון שקלים שחולק בחודש אפריל 2019. הרשת מונה כיום 51 סניפים לאחר פתיחת הסניף בחדרה אחרי תקופת הדוח, ובכוונת החברה לפתוח 2 סניפים חדשים עוד השנה.
 
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "אנו נמצאים בקצב מכירות שנתי של כ-1.8 מיליארד שקל, וממשיכים להציג צמיחה במכירות, המאפשרת לנו לשפר את תנאי הסחר, ולהציג שיעור שיא של 25.2% ברווח הגולמי. תזרים המזומנים החזק וקופת מזומנים של 78 מיליון שקל מעידים על עוצמתה ואיתנותה הפיננסית של הרשת. לצד חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות של החברה, ויקטורי יכולה לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, במקביל לתוכנית פתיחת סניפים סדורה באזורים חדשים עבורנו. בהסתכלות קדימה, גם 2019 מסתמנת כשנת צמיחה לרשת תוך שאנו ממשיכים כל העת לשפר את הפרמטרים התפעוליים של החברה."
 
ויקטורי רשת סופרמרקטים (ת"א: וקטר) – רשת שיווק קמעונאי בתחום המזון בשיטת הדיסקאונט המציעה סל קניות מוזל לצרכן תוך התייחסות לתחרות המקומית בסביבת כל אחד מ-51 סניפיה ברחבי הארץ, מדווחת על תוצאות הרבעון השני לשנת 2019. מכירות הרשת לרבעון השני 2019 הסתכמו לשיא של 447 מיליון שקל, עליה של 6.5%, בהשוואה לכ-420 מיליון שקל ברבעון המקביל 2018. העלייה במכירות נבעה מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בפדיון חנויות זהות. קצב המכירות ברבעון מוביל את החברה לרף מכירות שנתי של 1.8 מיליארד שקל.
 
הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך הרבעון עמד על כ-8.2 אלף שקל למ"ר לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עמד על כ-8.5 אלף שקל למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2019 הסתכם לשיא של 112.5 מיליון שקל, עליה של 4.3% בהשוואה ל-104.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2018. שיעור הרווח הגולמי עלה לראשונה לרף של 25.2% מהמכירות. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות (הכנסות) אחרות הסתכם לשיא של 16.2 מיליון שקל, עליה של 38.1% בהשוואה ל-11.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות (הכנסות) אחרות עלה ל-3.6%, בהשוואה לשיעור של 2.8% ברבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח הנקי לתקופה הסתכם ל-8.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי בתקופת הדוח עמד על 1.9%, בהשוואה ל-2.0% בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי הושפע לשלילה מיישום התקן החשבונאי החדש IFRS16, שבניטרולו הרווח הנקי הסתכם ל-10.6 מיליון שקל, עליה של 23.7%.
 
ביום 27 באוגוסט 2019, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 5 מיליון שקל שישולם ביום 17 בספטמבר 2019. דיבידנד זה מצטרף לדיבידנד בסך 5 מיליון שקל שחולק בחודש אפריל 2019.
 
מתחילת השנה, החברה דיווחה על תזרים חיובי מפעילות שוטפת של 45.2 מיליון שקל. יתרת מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר ליום 30 ביוני 2019 הסתכמה בכ-78 מיליון שקל. הנזילות הגבוהה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח, לנצל הזדמנויות ולהרחיב את פעילותה. ההון העצמי, נכון ליום 30 ביוני 2019 עמד על 260.6 מיליון שקל, המהווה 21% מהמאזן. השינוי בהון העצמי נובע בעיקר מהרווח הנקי השוטף של החברה למול דיבידנד ששולם בסך 5 מיליון שקל.
 
ויקטורי מפעילה כיום 50 סניפים, לאחר שפתחה סניף בחדרה לאחר מועד הדוח. החברה מעריכה שסניף נוסף בחדרה וסניף במודיעין יפתחו במהלך שנת 2019 והסניפים בצמח, כפר יונה ובאר יעקב יפתחו ללקוחות במהלך שנת 2020. החברה ממשיכה לבחון את המשך הרחבת הרשת באמצעות רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ.
 

 

 

x