לאומי שוקי הון >> על תיקון הסכמי יצוא הגז למצרים >> העסקה הגיונית

במצב של סיכון גיאו-פוליטי היא מבטיחה כמויות קבועות של יצוא למצרים ואפס תלות בכמויות משתנות. נציין, כי התאמת הקיבולת בין התשתיות הקיימות בישראל לבין היקף היצוא מאפשרת דחיית השקעות מהותיות לשנת 2022 ובהחלט מצמצמת את הסיכון.

 

 
 

אלה פריד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/10/2019

אלה פריד, אנליסטית בכירה לתחום האנרגיה בלאומי שוקי הון, מפרסמת היום התייחסות לתיקון הסכמי יצוא הגז למצרים:
 
 
שותפויות הגז דיווחו הבוקר לבורסה על תיקון הסכמי היצוא למצריים ונובל אנרג'י צפויה לעדכן בצהריים.
 
החוזה המתוקן כולל חוזה פירם  (קבוע ללא רכיב משתנה) בהיקף של כ-86 בי.סי.אם.
 
חלוקת היצוא בין המאגרים: לאחר תקופת עליה הדרגתית והחל משנת 2022 תעמוד הכמות החוזית על  4.7 בי.סי.אם בשנה ללוויתן וכ-2 בי.סיאם למאגר תמר.
 
נציין כי אנו רואים לחיוב את ההתאמה בין הכמויות בהסכם לתשתיות היצוא, בייחוד צנרת ישראלית, ובייחוד לאור הסיכונים הגיאו-פוליטיים. מבנה ההסכם מאפשר להעביר את מלוא הכמות ללא השקעות בשנת 2020  ובהשקעה מועטה בלבד בקומפרסורים בשנת 2022.
 
 
נציין כי בשנת 2020 צפוי היצוא לעמוד על  כ- 2.3 בי.סי.אם ללוויתן וכ-0.5 בי.סי.אם לתמר.
 
 
מחיר הגז בעסקה
 
נוסחת המחיר בעסקה אינה משתנה ונגזרת ממחירי נפט ברנט ומחיר רצפה שעומד להערכתנו על כ- 4.6 דולר ליחידת חום. מכיוון שאנו מניחים כי הרצפה עומדת סביב 58-56 ד' לחבית ברנט, הר שהמחיר הנוכחי ברמות ברנט של 60 ד' עומד להערכתנו על כ-4.8 ד' ליחידת חום.
 
מנגנון התאמה חדש בהסכם:
 
הוכנסו מנגנוני התאמה חמש-שנתיים למחיר הגז, בקפיצות של כ-10% כנגזר מהסביבה העסקית.
 
עסקת EMG  - בדיווח נפרד מדווחות השותפויות כי העסקה נמצאת על סף סגירה. כל המסמכים הנחוצים לסגירתה נאספו ונובל ודלק העבירו כבר 370 מיליון דולר. נותרו לסגירה: העברת 150 מיליון דולר של הצד המצרי ומבחן הזרמה רציפה שיוכל להתקיים עם השקת המאגר.
 
 
 
שורה תחתונה:
 
העסקה הגיונית. במצב של סיכון גיאו-פוליטי היא מבטיחה כמויות קבועות של יצוא למצרים ואפס תלות בכמויות משתנות. נציין, כי התאמת הקיבולת בין התשתיות הקיימות בישראל לבין היקף היצוא מאפשרת דחיית השקעות מהותיות לשנת 2022 ובהחלט מצמצמת את הסיכון.
 
מבחינת מאגר תמר אולי היינו רוצים לראות יותר כמות ליצוא, אבל הרגישות של תמר בטווח הארוך נמוכה יותר, שכן מאגר זה מתקרב לתשלום מלוא היטל ששינסקי בעוד התזרים מלוויתן פטור עד למלוא כיסוי ההשקעה.  כך שבטווח הבינוני-ארוך גם 2 בי.סי.אם של חוזי "פירם" הם כמות מספקת. העסקה טובה מאוד לדלק קידוחים ולוויתן, ומבטיחה להם תזרים גבוה החל משנת 2022. להערכתנו, היא טובה גם לישראמקו, שכן היעדר ההשקעה המיידית תומך בדיבידנד של החברה, המצטיינת בנזילות גבוהה ובשמרנות רבה.
 
נציין כי גם עבור בעלי החוב של תמר פטרוליום החוזה חיובי, שכן ההסכמים קבועים ואין השקעות מהותיות חדשות. אנו מעדיפים את ישראמקו בגלל הנזילות הגבוהה ואת דלק קידוחים ורציו בגלל הכמויות ליצוא. נציין כי כל השותפויות בסקטור מומלצות אצלנו ב"משקל יתר".
x