דירוג הנפקה - מזרחי טפחות חברה להנפקות בעמ

מתן דירוג 'ilAAA' להנפקת איגרות חוב בהיקף של עד 2.6 מיליארד ₪ ע.נ. ומתן דירוג '-ilAA' להנפקת כתבי התחייבויות עם מנגנון לספיגת הפסדים בהיקף של עד 400 מיליון ₪ ע.נ.

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/10/2019

P&S מעלות מודיעה בזאת על מתן דירוג 'ilAAA 'לאיגרות חוב בהיקף של עד 6.2 מיליארד ₪ ע.נ. שיונפקו באמצעות הנפקת סדרה חדשה, סדרה 51 ,על ידי בנק מזרחי טפחות בע"מ )Stable/ilAAA )באמצעות מזרחי טפחות חברה להנפקות בע"מ. סכום זה כולל את המסגרת הראשונית שניתנה ביום 10 לאוקטובר, 2019 ,בסך 1 מיליארד ₪ ע.נ. כמו כן, P&S מעלות מודיעה על מתן דירוג '-ilAA 'להנפקת כתבי התחייבות נדחים עם מנגנון ספיגת הפסדים בהיקף של עד 400 מיליון ₪ ע.נ. שיונפקו באמצעות הרחבת סדרה 50 .כתבי ההתחייבות יונפקו על ידי בנק מזרחי טפחות בע"מ (Stable/ilAAA) באמצעות מזרחי טפחות חברה להנפקות בע"מ. סכום זה כולל את המסגרת הראשונית שניתנה ביום 22 לאוקטובר, 2019, בסך 300 מיליון ₪ ע.נ. בקביעת דירוג כתבי ההתחייבות הנדחים סדרה 50 אנו מיישמים בין השאר את המתודולוגיה לדירוג מכשירים מורכבים של בנקים ואת המתודולוגיה לקביעת דירוגים בסולם המקומי. נקודת המוצא לדירוג היא הערכת פרופיל האשראי העצמאי של הבנק (SACP) ולא דירוג המנפיק אשר כולל בתוכו גם את תמיכת המדינה, שכן להערכתנו, מכשירים אלו לא יזכו לתמיכת מדינה. אנחנו מפחיתים שתי רמות דירוג (נוצ'ים) מה-SACP כדלקמן:
  • רמת דירוג אחת כדי לשקף את המנגנון לספיגת הפסדים המובנה במכשיר בצורת מחיקת כתבי ההתחייבויות הנדחים בהינתן קרות אחד מאירועי הטריגר שהוגדרו בתנאיהם, קרי "אירוע מכונן לספיגת הפסדי קרן" כאשר יחס ההון העצמי רובד 1 של הבנק יורד מ-5% או "אירוע מכונן לאי-קיימות" אשר מוגדר כמוקדם בין הודעת המפקח על הבנקים לבנק בכתב שמחיקת כתבי ההתחייבות הינה הכרחית, מכיוון שבלעדיה, לדעת הפיקוח על הבנקים, יגיע הבנק לנקודת האי-קיימות; או הודעת המפקח על הבנקים לבנק בכתב על החלטה לבצע הזרמת הון מהמגזר הציבורי, או תמיכה שוות-ערך, שבלעדיה יגיע הבנק לנקודת האי-קיימות, כפי שיקבע הפיקוח על הבנקים (חדלות פירעון).
  • רמת דירוג אחת כדי לשקף את נדחותו החוזית של המכשיר לעומת התחייבויות בכירות יותר של הבנק (נדחות).
הפחתת רמת הדירוג הראשונה נעשית מהערכת פרופיל האשראי העצמאי של הבנק, כפי שנקבעה בסולם הדירוג הגלובלי, על מנת לשקף את סיכון חדלות הפירעון, בהתאם למתודולוגיה שלנו לדירוג מכשירים מורכבים של הבנקים.
לאחר מכן אנו מבצעים המרה לדירוג המקומי, תוך שימוש בטבלאות ההמרה. אחרי ההמרה לסולם הדירוג המקומי אנו מפחיתים רמת דירוג נוספת על מנת לשקף את הנדחות החוזית של המכשיר ומגיעים לדירוג המכשיר בסולם המקומי.
כאשר בוחנים את המכשיר לאור המתודולוגיה שלנו לגבי מכשירים מורכבים, אין להערכתנו סיכונים נוספים לאי פירעון המצדיקים הורדות רמות דירוג נוספות מעבר לאלו שציינו לעיל. במיוחד נציין כי איכות האשראי (creditworthiness) הנוכחית של הבנק אינה מובילה אותנו לחשוב שהסבירות להתערבות רגולטורית בנוגע לכתבי התחייבויות האמורים כפי שתואר לעיל, מחייבת הפחתה נוספת של רמות דירוג.

 

x