הראל פיננסים >> ריבית נמוכה והזרמות כסף לשווקים, תומכים בהמשך עליות

להערכתנו יש יתרון להתמקד באפיק המנייתי באותם סקטורים שבצמיחה

 

 
 

כלכלני הראל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/06/2020

מניות: בארה"ב הטכנולוגיה והנאסד"ק שוברים שיאים; גם בארץ
 
מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק העפיל בסוף השבוע לשיא של כל הזמנים ומחק את כל הירידות של משבר הקורונה ועקף את רמתו מאז 19 בפברואר- ערב המשבר. העלייה החדה באה בעקבות נתוני התעסוקה המרשימים שפורסמו ביום שישי ושהפתיעו בעוצמתם. גם שאר המדדים המובילים בבורסה בארה"ב עלו, אם כי הם עדיין לא בטריטוריה חיובית מתחילת 2020.
 
בזכות העליות בחו"ל צפוי שבוע המסחר בישראל להיפתח במגמה חיובית ובציפייה להתכנסות ראשי הפד בימים שלישי ורביעי. זו הפעם הראשונה מאז אפריל שראשי הפד יתכנסו ובשווקים ימתינו לראות אם גם הם שותפים לאופטימיות השווקים של השבועות האחרונים. יש סיכוי שהפד יעדכן לגבי ההרחבה הכמותית- גורם נוסף שיכול לתמוך בשווקים.
 
המסחר בישראל צפוי השבוע להיפתח רק ביום שני, יחד עם יתר השווקים בעולם וזאת על רקע העיצומים בבורסה וחוסר ההסכמה בין ועד העובדים להנהלה. מעניין יהיה לראות אם גם בת"א יבלטו מניות הטכנולוגיה כמו הנאסד"ק. מתחילת השנה הנאסד"ק עלה ב 9.38%+ ומדד ת"א טכנולוגיה נמצא בתשואה חיובית של 14.57%+.
 
מדדי המניות בישראל ובראשם מדד הנדל"ן והבנקים, משכו את השוק מטה השבוע, מה שמלמד שהפער בשוק המקומי צריך עוד להיסגר.  לנוכח המשקל הגבוה של מניות הנדל"ן והבנקים בשוק הישראלי, מדדי ת"א 125 ות"א 35 עדיין בולטים בביצועי חסר בהשוואה עולמית. עם זאת, להערכתנו מצב המשק בישראל טוב ביחס לעולם והפער שנפתח מול השווקים בעולם לא יימשך לאורך זמן.
 
על רקע המגמות המרכזיות שיצרה הקורונה – המעבר לעבודה ולמידה מרחוק, השימוש הגובר במחשוב ענן, בשיחות וידאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם, שירותי IT  ועוד, נראה כי בתקופה הקרובה ייהנו סקטורים אלה מהמשך צמיחה מרשימה.  להערכתנו, מגמות אלה ימשיכו להוביל את השווקים בתקופה הקרובה וימשיכו להגדיל את משקל סקטור הטכנולוגיה במדדים המובילים, במיוחד כל עוד איום הקורונה לא הוסר ומתרבים החששות מגל נוסף. להערכתנו הסבירות לצעדי סגר נמוכה.
 
לפיכך, להערכתנו יש יתרון להתמקד באפיק המנייתי באותם סקטורים שבצמיחה.
 
אג"ח: גידול בהיצע הכסף > עלייה באינפלציה > הגדלת הרכיב הצמוד
בשבועות האחרונים נרשמה עלייה נאה בציפיות לאינפלציה בטווח הבינוני והארוך, בחלקה בשל העלייה המהירה במחיר הנפט. למרות זאת, ציפיות האינפלציה הנגזרות מהשוק עדיין נמוכות, להערכתנו, ויש שורה של גורמים התומכים בהמשך עלייתן:
 
מעורבות גדולה של הבנקים המרכזיים והממשלות שמזרימים הרבה מאוד כסף לשוק – הכסף הזה מייצר אינפלציה. אמנם שמענו את הטיעון הזה בשנים האחרונות ואינפלציה משמעותית לא ראינו, אך חבילות התמרוץ שהשיקו הבנקים המרכזיים בעקבות משבר הקורונה הם הגדולים אי פעם – גדולים משמעותית מהיקפי החילוץ של 2008.
ממשלות שרוצות לשחוק חובות - בכל העולם הגירעונות הממשלתיים יהיו עצומים וביחד עם הגידול המשמעותי בהיצע הכסף ינסו הממשלות לשחוק את החובות האלו באמצעות אינפלציה גבוהה ממה שראינו בשנים האחרונות.
ירידה בתחרות של חברות בשל הירידה בגלובליזציה- חברות קטנות רבות ככל הנראה לא יישרדו את המשבר, בעוד שחברות גדולות יתחזקו – תופעה שבד"כ מובילה לעליית מחירים לאורך זמן.
זינוק במחירי הנפט בעולם ועליית המחירים ברשתות השיווקי והקמעונאות.
 
להערכתנו, לא מעט חברות וסקטורים קיבלו דחיפה חיובית ממשבר הקורונה, תהליכים שחשבנו שיגיעו בעתיד הרחוק יותר הוקדמו. התנודתיות הגדולה של נכסים שונים המשפיעים על תיק ההשקעות מחדדת את ההמלצה שלנו על פיזור אפיקי בתיק ההשקעות.  לצד החשיפה המתבקשת למניות בכל תיק השקעות, אנו דבקים גם בחשיבות האחזקה לאפיק הצמוד וחשיפה דולרית כממתנת תנודתיות של כלל תיק ההשקעות . באג"ח הדולרי נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר בשילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות

 

x