רעיון השקעה למענק הקורונה ? || מור מניות טכנולוגיה || הקרן שהצליחה למקסם את הפוטנציאל של סקטור הטכנולוגיה בחו"ל

קרן נאמנות במוקד || קרן נאמנות מומלצת למעקב || נשאר לכם כסף מכספי מענקי הקורונה ? באתר FUNDER נחשוף בפניכם רעיונות השקעה למעקב

 

 
קרן למעקבקרן למעקב
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2020

הקדמה

ביום שני, ה-13-07, ראינו סיום מסחר לא נעים בבורסה האמריקאית. באופן די פתאומי, המדדים צנחו בחלק האחרון של המסחר, כאשר הובלת הירידות מיוחסת למניות שהיו המובילות עד כה: אמזון (3.00%-), פייסבוק (2.47%-), גוגול (1.97%-), מייקרוסופט (3.08%-), ונטפליקס (4.23%-), וכו... האם הגענו לנקודה שבה המניות שהיו סמל ההצלחה האחרונה מתחילות לאבד אמון המשקיעים? האם זהו שינוי תפיסתי, או שינוי נקודתי במגמה כללית חיובית? בינתיים, קצת מוקדם להגיד אבל סקירת הקרנות הפעם תתרכז בקרן אשר הצליחה למקסם את הפוטנציאל שהיה עד כה בסקטור הטכנולוגי הזה ולהיות מובילה בתחומה בהחלט.

פרטי הקרן



הקרן מגיעה מבית מור השקעות, ועוסקת במניות טכנולוגיה בחו"ל. היא חדשה מאוד (קצת יותר משנה) כאשר יום הקמתה נמצא ב-05-03-2020 ולא היה שינוי מדיניות השקעה מאז. זה לא מפתיע, עקב הגיל הצעיר שלה, אבל תמיד כדאי לציין את העובדה הזו בגלל החשיבות שלה: שינוי מדיניות מציין אי שביעות רצון מצד מנהלי הקרן ובעיקר מצד המשקיעים. דמי הניהול די גבוהים, עם 1.85% לשנה. זאת, אם מסתכלים על הקרנות המנוהלות מאותה תת-קטגוריה: "מניות מענפים אחרים" המציגות דמי ניהול הנעים בין 0.8 ו-2.25. יש לומר מיד שכנגד העלות הזו יש בהחלט ביצועים נהדרים כך שבינתיים דמי הניהול אינם מהווים גורם מכריע כל כך.

כמצופה מהתקופה האחרונה של הקורונה, סטיית התקן של הקרן, המודדת את התנודתיות של הקרן, גבוהה עם 5.54%. וכמו בכל כתבות הקרנות האחרונות אני מבקש לקחת את המספר הזה בהקשר של משבר הווירוס כך שהסטייה הזו אמנם גבוהה אבל לא דרמטית. מבחינת כמות הכסף תחת ניהול הקרן עומדת במקום השלישי, בין המתחרות לה, עם 101.5 מיליוני שקלים. לצורך השוואה נציין שהקרן הגדולה מכולן היא הקרן של "אנליסט טכנולוגיות" עם כ-185 מיליוני שקלים. עקב גילה הצעיר, לא ניתן לתת תשואה של שלוש שנים אחורה, אבל התשואה של שנה אחורה מאוד מרשימה עם פלוס 30.18%!

לבסוף, כמה מילים על ההרכב: עד סוף אפריל, 76.26% מהקרן היו מושקעים במניות ו-1.63% באג"ח כאשר החשיפה המט"חית נמצאת עם 81.16%. זה אומר שכל נכסי הקרן, כללו הדברים שאינם נסחרים ואינם מצוינים כאן, נמצאים בחו"ל ואינם מוגני מט"ח. לכן, על בסיס העובדה שהדולר-שקל ירד כל כך הרבה מאז שיא הפאניקה של חודש פברואר-מרץ, התשואה שציינתי מעלה בולטת עוד יותר בחיובה. כמו כן, הדירוג הממוצע של CC מראה שמנהלי הקרן מוכנים לקחת סיכונים עם אג"ח פחות טוב כדי להגביר את הסיכוי לתשואה עודפת.

ביצועי הקרן



הגרף הבסיסי של ביצועי שנה אחורה מזכיר היטב את המדד המוכר ביותר בתחום הטכנולוגי בחו"ל והוא מדד הנסדק. בו, אנו רואים איך הקרן עלתה מתחתית הקורונה (18.03-2020) הצליחה לחזור מעלה את כל הדרך, ואף לקבוע שיאים חדשים. מהבחינה הזו הקרן הזו בהחלט הצליחה להניב את מה שמדד הייחוס הטבעי הניב, ועוד. אבל מה ביחס לקרנות האחרונה העוסקות באותו סוג של מניות בחו"ל? הנה גרף השוואה של שנה אחורה הכולל את הקרן של מור (קו כחול) יחד עם עוד 4 קרנות מתמחות במניות טכנולוגיה: אנליסט, אי-בי-אי, מיטב, ופסגות.



לא כולן מוגדרות "טכנולוגיה" נטו אבל בחרתי בהן כי הן היו הטובות ביותר, מבחינת תשואה, חוץ מהקרן של מור. ומה אנו רואים? יש קורלציה חזקה בהחלט בין כל הקרנות אבל מור מצליחה להיות המובילה לתקופות שלמות, גם לפני הקורונה וגם אחרי, כאשר היא מובילה בהפרש גדול כרגע. הגרף השני משווה בין הקרנות הגדולות ביותר (עם כמות הכסף לניהול הגדול ביותר) באותה תת-קטגוריה:




כאן אין בכלל ספק מי המובילה לאורך תקופת הגרף. מור, הינה השלישית בגודלה אבל הטובה ביותר בהרבה מבחינת תשואה. הקרנות של אלטשולר, מגדל, ופסגות, העוסקות ב-מניות ירוקות, סייבר, ופינטק בהתאמה, ממש לא מתקרבות למה שמצליחה לעשות מור וחברתה מפסגות העוסקת ברובוטיקה.


גיוסים ופדיונות וסיכום קצר


ואיך כל זה מתבטא בגיוסים ופדיונות? שני הגרפים לעיל מראים את כל ההיסטוריה של גיוסי הכסף בקרן (שמאל) וערכם של נכסי הקרן (ימין). ניתן לראות שההיסטוריה הזו חיובית מאוד חוץ מהחודש השלילי היחיד של מרץ 2020. אגב, קשה למצוא קרן אשר לא פדו בה כספים באותו חודש....  לולא אותו חודש אחד רע, קו ערך נכסי הקרן נראה כמו עקומה אקספוננציאלית יפה במיוחד וזאת עקב שני הגורמים המשפיעים עליה: הגידול בכסף הנכנס ועלייתם של הנכסים המוחזקים על ידי הקרן. ומה בהשוואה לקרנות האחרות? הנה הגרף:


הגרף הזה מדבר בפני עצמו ומראה שהקרן של מור (כחול) היא הקרן עם הכי הרבה עניין ותנועה של הון מכל האחרות כאשר השנייה אחריה היא "אנליסט טכנולוגיות". זה קצת מפתיע לאור גילה הצעיר של הקרן כי לרוב המשקיעים נוטים לחכות תקופה עד שהם מחליטים בצורה כה בוטה להשקיע ולהזרים כספים.

לסיכום: אין ספק שתחום הטכנולוגיה בחו"ל היה הלהיט הגדול בזמן האחרון, והקרן של מור הצליחה למקסם את התשואות שלה, שנה אחורה, על בסיס טעם משקיעים זה. האם אנו לקראת מימוש רווחים או אף שינוי טעם? ימים יגידו אבל מה שבטוח הוא שמי שרוצה להשקיע בטכנולוגיות בארה"ב בעיקר, ובחו"ל באופן כללי, טוב ייעשה אם הוא יכניס את הקרן של מור זו לרשימת המעקב שלו.

 
x