ביוני גייסו קרנות נאמנות 2.4 מיליארד ש"ח מתוכם 1 מיליארד בקרנות כספיות

בסיכום חודשי רשמו קרנות אג"ח מדינה צמודות מדד גיוס ענק של כ-1.5 מיליארד שקל – הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז יולי 2009, לאחר שהוסיפו בשבוע האחרון עוד כ-260 מיליון שקל, ואילו בקרנות השקליות התגבר קצב יציאת הכספים מהן, שהסתכם החודש בכ-800 מיליון שקל - הפדיון החודשי הגבוה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות.

 

 
 

יעל חלק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/07/2010

בבית ההשקעות מיטב מסכמים באופן חיובי את ההתרחשויות בקרנות הנאמנות בחודש יוני. "תעשיית קרנות הנאמנות הצליחה להתגבר על הטלטלה שאחזה בה בחודש מאי, ועל אף החזרה לירידות בסוף חודש יוני, היא הצליחה לסכם את החודש בטריטוריה החיובית", כותב הבוקר רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים במיטב.

בסיכום חודשי רשמה תעשיית הקרנות גיוס של כ-2.4 מיליארד שקל שהתחלק בין הקרנות המסורתיות שגייסו כ-1.4 מיליארד שקל לבין הקרנות הכספיות שרשמו כניסת כספים של כמיליארד שקל. הקרנות המסורתיות חזרו למסלול הגיוסים לאחר חודשיים רצופים של פדיונות.

אפטר מסביר כי השינוי המהותי ביותר שחל בחודש יוני בתעשיית הקרנות היה באפיק הממשלתי, בו אנו ממשיכים להיות עדים להסטת כספים חדה מהאפיק השקלי למדדי כאשר גם החודש הותיר נגיד בנק ישראל את הריבית הבסיסית במשק ללא שינוי וברמה של 1.5% על רקע מדד המחירים לצרכן לחודש מאי.

בסיכום חודשי רשמו קרנות אג"ח מדינה צמודות מדד גיוס ענק של כ-1.5 מיליארד שקל – הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז יולי 2009, לאחר שהוסיפו בשבוע האחרון עוד כ-260 מיליון שקל, ואילו בקרנות השקליות התגבר קצב יציאת הכספים מהן, שהסתכם החודש בכ-800 מיליון שקל - הפדיון החודשי הגבוה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות,

קרנות אג"ח חברות וכללי היו אלו שהובילו את סיבוב הפרסה בתעשיית הקרנות, זאת לאחר שבחודשים אפריל-מאי רשמו פדיונות גבוהים של כ-2.4 מיליארד שקל, שהתחלפו בחודש יוני גיוסים נאים של כ-650 מיליון שקל. אפטר מעריך כי החזרה למסלול הגיוסים נובעת גם מרצון המשקיעים להגדיל במעט את רמות הסיכון שלו בקרנות אג"ח כללי וגם על רקע המשך המגמה החיובית, שאף התחזקה עוד יותר בחודש יוני.

הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו מגמה מעורבת, כאשר ברקע נתונים שלילים בארה"ב. בסיכום חודשי רשמו הקרנות המנייתיות גיוסים קלים של כ-20 מיליון שקל, בהמשך לפדיונות של כ-45 מיליון שקל שנרשמו בשבוע החולף, וזאת לאחר חודשיים רצופים של פדיונות בהם נרשמה יציאת כספים של כ-900 מיליון שקל.

חלק ניכר מהגיוסים הגיע מהקרנות המתמחות במניות בחו"ל לאחר שאלו גייסו כ-50 מיליון שקל, בעוד הקרנות המתמחות במניות בישראל רשמו פדיונות קלים של כ-20 מיליון שקל ואילו הקרנות הגמישות פדו כ-10 מיליון שקל.

הקרנות הכספיות, נקודת האור היחידה של תעשיית הקרנות בחודש מאי, אמנם רשמו חודש נוסף של גיוסים ביוני, אך בקצב חלש יותר. בסיכום חודשי רשמו הקרנות הכספיות כניסת כספים של כמיליארד שקל - ירידה של כ-63% מחודש מאי.

בסיכום חודש יוני, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-3.3 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-2.45 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-850 מיליון שקל.

פורסם לראשונה בדה מרקר. לאתר לחץ כאן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x