מניית דריו צונחת בוולסטריט בעקבות הדוחות - יורדת 11%

ארז רפאל, מנכ"ל דריו הלת׳: "ערך מצטבר שלנו ב-B2BC עומד על 55 מיליון דולר מראה את חוזק ההצעה שלנו"

 

 

 
ארז רפאל, מנכ״ל דריו, צילום: אביב קורטארז רפאל, מנכ״ל דריו, צילום: אביב קורט
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/08/2022

ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב- 6.2 מיליון דולר, גידול של 17.5% לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2021. ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב- 14.2 מיליון דולר גידול של 60.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שווי החוזים המסחריים כ- 55 מיליון דולר, המשקפים המשך מומנטום חזק בערוצי ה-B2B2C.

נבחרה על ידי תוכנית בריאות לאומית כשותפה אסטרטגית בתחום הבריאות ההתנהגותית, שיתוף הפעולה יאפשר לדריו להגיע קרוב ל- 10 מיליון משתמשים נוספים.

Sanofi ושותפויות אסטרטגיות אחרות זוכות לביקוש וצפויות להגביר את תזרים ההכנסות החוזרות ממעסיקים ותוכניות בריאות.

שיפור הפרופיל הפיננסי של החברה עם השלמת המעבר למודל עסקי B2B2C ומזומן ושווי מזומן בסך 68 מיליון דולר ב-30 ביוני.

חברת דריו (,DarioHealth Corp. נאסד"ק: DRIO) ("דריו" או "החברה"), חלוצה בשוק הגלובלי בתחום שירותי הבריאות הדיגיטליים (DTx), פרסמה היום תוצאות כספיות לרבעון השני של 2022 וסיפקה עדכונים תאגידיים ומסחריים.

"דריו ממשיכה להנות ממומנטום חיובי מאז ביססנו את המיקוד שלנו על לקוחות ממודל B2B2C לפני יותר משנתיים, המשקף את הביקוש הגובר בשוק לפתרונות בריאות דיגיטליים, הוליסטיים ומשולבים לניהול מצבים כרוניים," מסר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "הערך המצטבר של החוזים המסחריים שלנו ב-B2B2C עומד על כ-55 מיליון דולר, מה שמוכיח את חוזק ההצעה שלנו כמובילים בשוק הבריאות הדיגיטלית". 

"התפתחות חשובה מהעדכון הרבעוני האחרון, היא החוזה שנחתם לאחרונה עם תוכנית בריאות לאומית ליישום הפתרון של דריו בתחום הבריאות ההתנהגותית בפלטפורמה של התוכנית, מה שמאפשר לנו להגיע קרוב ל-10 מיליון משתמשים נוספים. עיכוב קל בחתימת החוזה עם תוכנית זו, גרם לירידה בהכנסות הרבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון. עם זאת, אנו מצפים שזה יתהפך בחציון השני של השנה, מכיוון שהסכם זה התחיל לייצר לנו הכנסות כבר מהרבעון הנוכחי."

"הפעילות שלנו במכירות הישירות לצרכנים  D2Cהייתה הכרחית להתפתחות הראשונית של הפלטפורמה של דריו למה שהיא היום. פעילות זו סיפקה נתונים ותובנות אשר אפשרו לשפר את המוצר של החברה וליצור פתרונות אטרקטיביים למעסיקים ולתוכניות בריאות. אנו מאמינים שהאסטרטגיה שלנו והמאמצים שהשקענו במודל ה-C2D היו מוצלחים, מכיוון שכעת אנו רואים את הדרישה בשוק לפתרון משולב ומוכח קלינית כפי שאנו פיתחנו." 

"כעת, לאור הפעילות המשמעותית שאנו חווים בערוץ ה- B2B2C, בצורה ישירה וגם דרך השותפים שלנו, אנו צריכים לתעל את משאבינו האנושיים וההוניים כדי לתת מענה לפעילויות שישיאו ערך בערוץ ה-B2B2C המהווה ערוץ מכירות גדול ורווחי יותר- השלב הבא בתוכנית האסטרטגית הרב שנתית שלנו.  כתוצאה מכך קיבלנו החלטה אסטרטגית במהלך הרבעון השני לשים פחות דגש על הפעילות ההיסטורית שלנו בערוץ ה- DTC תוך העדפת ההזדמנויות שלנו בתחום ה-B2B2C. להחלטה זו הייתה השפעה מועטה על ההכנסות וההוצאות הקשורות בערוץ ה-DTC ברבעון השני. אנו צופים שהשפעה זו תמשיך להפחית את השפעת ה- DTC על ההכנסות וההוצאות בחציון השני של השנה, תוך הרחבת ההזדמנויות לגידול בטווח הארוך עם מעסיקים ותוכניות בריאות." 

"עם זאת, אנו מצפים שהשפעה זו תהיה זמנית מכיוון שאנו צופים המשך ביקוש חזק לפתרונות שלנו בערוץ ה- B2B2C אשר יאזנו את הירידה בהכנסות מערוץ ה-D2C ואף יניעו צמיחה בהכנסות ב-2023 וב-2024. במבט קדימה, אנו צופים כי מפנה אסטרטגי זה ישפר משמעותית את הפרופיל הפיננסי שלנו עם הכנסות חוזרות גבוהות ויציבות יותר מהמשתמשים בערוץ ה-B2B2C ועלויות רכישת לקוחות נמוכות יותר  שגם יבוא לידי ביטוי ברווחיות גולמית  גבוהה יותר והארכת תקופת השימוש במזומנים שלנו (cash runway)," סיכם מר רפאל. 

"אנו רואים המשך צמיחה בחוזים ובהכנסות ממעסיקים המחדשים חוזים מחוץ לעונת החידוש ומתוכניות בריאות שהכרזנו עליהן בעבר שתורמים להכנסות שלנו," מסר ריק אנדרסון, נשיא ומנכ"ל צפון אמריקה. "שיתוף הפעולה שלנו עם חברת Sanofi ממשיך לצבור תנופה, כאשר פעילות המכירות שלהם מגבירה גם את מאמצינו ומתחילים להניב תוצאות בשוק תוכניות הבריאות והזדמנויות אסטרטגיות נוספות. באופן דומה, השותפות שלנו עם Solera Health החלה בצורה מוצלחת, עם תוכנית בריאות אזורית בשלבי חוזה מתקדמים,  מה שמוכיח את הערך המוסף שאנו יכולים להשיג באמצעות שיתופי הפעולה שלנו. צנרת ההסכמים  בתהליך הנוכחית היא המגוונת ביותר בהיסטוריה של החברה, והיא תוצאה של העומק והרוחב של הפלטפורמה האינטגרלית שלנו לניהול מצבים כרוניים. אנו צופים כי נודיע על לקוחות נוספים מצנרת ההסכמים בתהליך המתרחבת שלנו, בהמשך השנה."

עדכון עסקי לרבעון הראשון של 2022 והתפתחויות אחרונות

השלמת המעבר ממודל עסקי DTC למודל עסקי B2B2C, אשר צפוי להמשיך ולשפר את שולי הרווח, להפחית את ההוצאות התפעוליות ולהאריך את תקופת השימוש במזומנים (cash runway).

הכריזה על הסכם עם תוכנית בריאות לאומית מובילה, לשילוב הפתרון של דריו בתחום הבריאות ההתנהגותית, בפלטפורמת הבריאות של התוכנית. ההסכם יאפשר לדריו להגיע קרוב ל- 10 מיליון משתמשים חדשים וצפוי להתחיל לייצר הכנסות ברבעון השלישי של 2022.

לקוחות ה-B2B2C גדלו ב-10% ברבעון מחוץ לעונת חידוש החוזים, מה שמאפשר לדריו להישאר בתוכניתה להשגת מעל 100 חוזים עד סוף השנה.

הפחיתה את עלות רכישת הלקוחות ב-70% כתוצאה מהמפנה האסטרטגי למודל B2B2C. 

שיתוף הפעולה עם Sanofi ממשיך להשיא ערך במאמצי המכירה לתוכניות בריאות.

הכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם Solera Health, שותפות בעלת-ערך רב שמרחיבה את טווח הפעולה והחדירה של דריו בשוק תוכניות הבריאות. 

שותפויות קיימות, לרבות Virgin Pulse מציגות הזדמנויות צמיחה מרשימות ומתחילות לספק לקוחות לדריו.

גייסה את בריאן האריגן כסגן נשיא בכיר למכירות בשוק המעסיקים כדי לתמוך בצמיחה המהירה של דריו בשוק זה.

הצמיחה המרשימה בצנרת ההסכמים בתהליך ממשיכה להציג את החוזק של הפתרון של דריו לטיפול במגוון מצבים כרוניים, כאשר יותר מ-40% מההזדמנויות הן לחוזים לפתרון משולב של מספר מצבים כרוניים.

החברה השיגה מימון לא מדלל באמצעות מסגרת אשראי של עד 50 מיליון דולר מ- OrbiMed, משקיע מוביל בתחום הבריאות; סיימה את הרבעון השני עם 68 מיליון דולר במזומן ושווה מזומן.

החברה הציגה שלושה מחקרים חדשים המדגימים שיפור בבריאותם של משתמשים הסובלים ממספר מצבים כרוניים, במפגש ה-82 של האגודה האמריקאית לסוכרת.

סיכום התוצאות הכספיות ברבעון השני של 2022

ההכנסות ברבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני, 2022, הסתכמו בכ-6.2 מיליון דולר, גידול של 17.5% לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני 2021. העליה בהכנסות נבעה מגידול במכירות לשוק המסחרי, לרבות תוכניות בריאות, מעסיקים וספקי שירותים. ההכנסות ירדו בכ-23.3% בהשוואה לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 למרץ 2022, בשל עיכוב בחתימה על חוזה עם תוכנית בריאות גדולה.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2022 הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר, ירידה של כ-0.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של 1.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021. הרווח הגולמי כאחוז מהמכירות ירד ל-18.4% ברבעון השני של 2022 מ-28.7% ברבעון השני של 2021, בשל שינויים בתמהיל ההכנסות שנבע מהעיכוב בהכנסות מתוכנית הבריאות האמורה לעיל. 

הרווח הגולמי פרופורמה בנטרול של כ- 1.1 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות ברכישת טכנולוגיה, הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר, או 36.1% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של כ-2.6 מיליון דולר, או 49.4% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021.הרווח הגולמי Non-GAAP בערוץ ה- B2B2C גדל מעל 70% ברבעון השני.

הוצאות התפעול ברבעון השני של 2022 הסתכמו בכ-18.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-19.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ול-19.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. ירידה של 1 מיליון דולר או 5.2% בהשוואה לרבעון השני של 2021 , וירידה של 1.3 מיליון דולר או 6.9% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2022. הירידה בהשוואה לרבעון הראשון של 2022, נבעה בשל ירידה בהוצאות השיווק בערוץ ה- DTC. סך ההוצאות התפעוליות, בניכוי תגמול מבוסס במניות, הוצאות רכישה ופחת ברבעון השני של 2022 עמדו על כ-13.4 מיליון דולר, לעומת כ-13.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ו כ-14.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022.

ההפסד התפעולי ברבעון השני של 2022 הסתכם בכ-.417 מיליון דולר, ירידה של כ-0.6 מיליון דולר או 3.6%, בהשוואה ל-18.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ועליה של 1.5 מיליון דולר או 9.3% בהשוואה ל- 15.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. הירידה בהשוואה לרבעון השני של 2021 נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעוליות, והגידול בהשוואה לרבעון הראשון של 2022 נבע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי.

ההפסד הנקי ברבעון השני של 2022, הסתכם ב-0.18 מיליון דולר, גידול של כ-0.2 מיליון דולר או 1.5%, בהשוואה להפסד נקי של כ-17.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, וגידול של 2.1 מיליון דולר או 13.3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2022. ההפסד הנקי בניכוי תגמול מבוסס מניות, הוצאות רכישה ופחת ברבעון השני של 2022 הסתכם ב-11.8 מיליון דולר בהשוואה ל- 10.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ו-9.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.

סך החיובים ללקוחות שלא על פי עקרונות חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכמו בכ-6.1 מיליון דולר, גידול של 19% מכ-5.1 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021. הגידול נובע ממכירות גבוהות יותר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021. ההתאמה בין מדידת התוצאות לפי  GAAP ל Non-GAAP -וכן משמעות ה- Non-GAAP מוסברת בהמשך הודעה זו.

סיכום התוצאות הכספיות עבור ששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022

ההכנסות בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכמו בכ-14.2 מיליון דולר, גידול של 60.8% בהשוואה ל-8.8 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021. 

הרווח הגולמי בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכם בכ-5.1 מיליון דולר, גידול של 98%, או 2.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של 2.6 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 יוני 2021.

הרווח הגולמי פרופורמה בנטרול סך של כ-2 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות עם רכישות, הסתכם בכ-7.1 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של כ-4.2 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021. שולי רווח גולמי פרופורמה בנטרול הפחתות הקשורות עם רכישות, הסתכם בכ-50.2% בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022 בהשוואה ל-47.5% בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021.

הוצאות התפעול בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022 הסתכמו בכ-38.3 מיליון דולר, גידול של כ-3.4 מיליון דולר או 9.8% בהשוואה ל-34.9 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021. הגידול נבע מעלייה בפעילויות המחקר והפיתוח והוצאות שיווק ומכירות. 

ההפסד התפעולי בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022 גדל ב-0.9 מיליון דולר ל-33.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-32.3 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021. הגידול נובע בעיקר מעליה בהוצאות התפעול שלנו. הוצאות התפעול בנטרול תגמול מבוסס מניות, הוצאות רכישה ופחת בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022 הסתכמו בכ-28.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-24.1 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021.

ההפסד הנקי בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022, הסכם בכ-33.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 32.7 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021. הגידול נבע בעיקר מעליה בהוצאות התפעול. 

סך החיובים ללקוחות שלא על פי עקרונות חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכמו בכ-14.1 מיליון דולר, גידול של 59% מכ-8.8 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021.

ההפסד הנקי המתואם שלא על פי עקרונות חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכם בכ-21.1 מיליון דולר, גידול של 6.5% מ-19.8 מיליון דולר הפסד נקי מתואם שלא על פי עקרונות חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021.

התאמה בין מדידת התוצאות לפי  GAAP ל Non-GAAP-וכן משמעות ה- Non-GAAP מובאת בדו"חות הכספיים.

x