בלעדי - חגיגה של גיוסים בקרנות נאמנות במאי, אילו חברות גייסו מעל 1 מיליארד שקלים ? LIVE

מאי בקרנות הנאמנות – היקף הקרנות חצה את רף 500 מיליארד השקלים והגיע ל-510 מיליארד שקלים | השוק חוזר לגייס בכספיות עם כ-4.3 מיליארד שקלים גידול בהיקף נכסים | אי.בי.אי. והראל בגיוס כולל משמעותי כולל גיוס באקטיביות-מסורתיות | קסם ומגדל בגיוס כולל משמעותי אולם פדיון באקטיביות-מסורתיות | גיוסים גם למור, לאיילון ולאילים | עדכון אחרון - 21:30

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים, FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/06/2024

מאי מחזיר אותנו לעליות, אחרי התיקון הקצר של אפריל.

לפי נתוני תחזית תשואות גופי הגמל והפנסיה שפורסמה באתר FUNDER, ההערכה היא לתשואה חיובית של 1.2% במסלולים הכלליים החודש, ועלייה של 2.8% במסלולי המניות. התשואה מתחילת השנה מסתמנת על 4.4% במסלולים הכלליים ו-8.6% במסלולי המניות.

התיקון הגיע והסתיים

לאחר התיקון הקצר של חודש אפריל, שהסתכם בירידות של סביב 4-5% בארץ. החודש מדד ת"א-35 עלה בכ-2.6% בהובלת מניות הבנקים והמניות הדואליות, ואילו מדד ת"א-90 ירד בכ-4% בהובלת חברות הנדל"ן, כך על פי נתוני הבורסה, למרות החשש על הפעולה ברפיח.

מבחינת המדדים בעולם, S&P500 עלה החודש 5%, הדאו עלה החודש 2.5%. הנאסד"ק עלה החודש ב-6.15%. מתחילת השנה עלו המדדים S&P500 עלה בכ-11%, הדאו ג'ונס עלה בכ-2.8% והנאסד"ק עלה בכ-10%.

מבחינת סקטורים, מרבית הסקטורים בארה"ב עלו החודש למעט האנרגיה שירד מעט עם 0.34%. שירותים עלו כמעט 9%, טכנולוגיה 7% ושירותי תקשורת קצת פחות מ-7%.

מבחינת מדינות, גרמניה עלתה החודש 5.25%, בריטניה עלתה 4.67%. לעומתם ברזיל ירדה 4.6%.

מבחינת סחורות, גז טבעי זינק כמעט 22%, כל שאר הסחורות ירדו.

נתוני גיוסים/פדיונות

מנהלי קרנות

אי.בי.אי. גייסו החודש כ-1.6 מיליארד שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 296 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. אי.בי.אי. גייסו כ-1.2 מיליארד שקלים בקרנות כספיות, ועוד כ-192 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו אי.בי.אי. כ-11 מיליארד שקלים, כולל גיוס של 472 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

איילון גייסו החודש 200 מיליון שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 50 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. איילון גייסו עוד 150 מיליון שקלים בקרנות כספיות. מתחילת השנה גייסו איילון 620 מיליון שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 150 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

אילים גייסו החודש 123 מיליון שקלים, כל הסכום בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה גייסו אילים כ-1.1 מיליארד שקלים.

אלטשולר שחם פדו החודש 54 מיליון שקלים בסך הכל, בין היתר פדו כ-127 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. אלטשולר שחם גייסו כ-72 מיליון שקלים בקרנות כספיות וגייסו עוד קצת פחות ממיליון שקלים בקרנות מחקות. מתחילת השנה פדו באלטשולר שחם כ-620 מיליון שקלים, לרבות פדיון של כ-756 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

אנליסט גייסו החודש 137 מיליון שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 22 מיליון שקלים באקטיביות-מסורתיות. אנליסט גייסו 77 מיליון שקלים החודש בכספיות, ועוד 39 מיליון שקלים גיוס במחקות. מתחילת השנה גייסו אנליסט 321 מיליון שקלים בסך הכל, כולל 227 מיליון שקלים גיוס באקטיביות-מסורתיות.

ברק פדו החודש 15 מיליון שקלים, הכל באקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה פדו כ-9 מיליון שקלים.

הראל גייסו החודש כ-1.2 מיליארד שקלים בסך הכל. הראל גייסו 41 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות, גייסו 677 מיליון שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד 505 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו הראל כ-5.2 מיליארד שקלים, כולל גיוס של 638 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

ילין לפידות גייסו החודש 189 מיליון שקלים בסך הכל. ילין לפידות פדו 221 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות, גייסו 293 מיליון שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד 117 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו ילין לפידות כ-3.4 מיליארד שקלים, אולם פדו 454 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

מגדל גייסו החודש בסך הכל 945 מיליון שקלים, אולם פדו 111 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מגדל גייסו גם 223 מיליון שקלים בקרנות כספיות, ועוד 833 מיליון שקלים במוצרי מדד. מתחילת השנה גייסו מגדל כ-3.8 מיליארד שקלים, כולל 366 מיליון שקלים גיוס בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

מור גייסו החודש בסך הכל 450 מיליון שקלים, לרבות גיוס של כ-185 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מור גייסו גם כ-95 מיליון שקלים בקרנות כספיות, ועוד כ-170 מיליון שקלים במוצרי מדד. מתחילת השנה גייסו מור כ-4.6 מיליארד שקלים, כולל כ-1.3 מיליארד שקלים גיוס בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

מיטב גייסו החודש 730 מיליון שקלים בסך הכל, אולם פדו 154 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מיטב גייסו 433 מיליון שקלים בקרנות כספיות, ועוד 448 מיליון שקלים גיוס במוצרי מדדים. מתחילת השנה מציגים מיטב פדיון של 89 מיליון שקלים, כולל פדיון של 242 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

סיגמא גייסו החודש 103 מיליון שקלים, הכל באקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה גייסו סיגמא 339 מיליון שקלים.

פורסט פדו החודש 32 מיליון שקלים, הכל באקטיביות-מסורתיות, מתחילת השנה פדו פורסט 30 מיליון שקלים.

קסם גייסו החודש קצת מעל מיליארד שקלים בסך הכל. קסם פדו 148 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות, גייסו כמיליארד שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד 182 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו קסם כ-1.4 מיליארד שקלים, אולם פדו 305 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

תמיר פישמן גייסו החודש כ-46 מיליון שקלים, הכל בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה גייסו תמיר פישמן כ-421 מיליון שקלים.

גופי הוסטינג

כל הגיוסים/פדיונות בגופי ההוסטינג הם בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

אלפי בנדק גייסו החודש כ-9 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-19 מיליון שקלים.

אלפאטק גייסו החודש כ-9 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-30 מיליון שקלים.

אקסיומה גייסו החודש 42 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 176 מיליון שקלים.

ב.אלטרנטיב היקף פדיון זניח החודש. מתחילת השנה פדו 14 מיליון שקלים.

ברומטר פדו החודש 28 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו 190 מיליון שקלים.

דרך גייסו החודש 163 א' שקלים. מתחילת השנה גייסו כמיליון שקלים.

פורטה גייסו החודש כ-2 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו כ-103 מיליון שקלים.

פורצ'ן גייסו החודש 59 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 316 מיליון שקלים.

פלקון פדו החודש 20 א' שקלים. מתחילת השנה גייסו 2 מיליון שקלים.

פסטרנק שוהם גייסו החודש 70 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 260 מיליון שקלים.

פרופאונד גייסו החודש 4.5 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו 8 מיליון שקלים.

קבין גייסו החודש 135 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 850 מיליון שקלים.

שופן גייסו החודש 17 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-46 מיליון שקלים.

מנהלי הקרנות – הכלכלה והצרכן המקומי מגלים עצמה

רונן ברקוביץ, מנהל מחלקת קרנות נאמנות באלטשולר שחם, התייחס לעונת הדוחות, ואמר ש"עונת הדוחות בארץ מסתמנת ככזאת שעומדת בציפיות עד כה בסה"כ. תובנה משמעותית שניתן להסיק מהדוחות היא שחברות שמרכז פעילותן מסתמך על המשק והצרכן המקומי הפגינו בד"כ נתונים חזקים אף מעל הציפיות, מה שמלמד שהמשק המקומי, לפחות ברבעון הראשון של השנה, היה עוצמתי ונהנה מביקושים חזקים, מה שמשתקף היטב גם בנתוני הפדיון והוצאות בכרטיסי האשראי שפורסמו לאורך התקופה.

מבחינת הדוחות בחו"ל, אמר ברקוביץ', כי "בחברות הביג טק הגדולות הנתונים עלו על הציפיות בסך הכל, וניתן ללמוד על הגידול המשמעותי של החברות בציוד והשקעות בתחומי הבינה המלאכותית ונגזרותיו. בצד החברות שמסתמכות על צריכה פרטית ומותרות, המגמה מעורבת ואפשר לזהות קושי מסוים אצל הצרכנים שבא לידי ביטוי בירידה בכמויות והעדפה מסוימת של מוצרים בסיסיים וזולים יותר".

האם מזהים נקודות חולשה בארץ בעקבות המלחמה המתמשכת?

"עד כה בנתונים שפורסמו לא ניתן לזהות מגמה של פגיעה שכזאת כשנתוני הרבעון הראשון מתקנים חלק ניכר מהפגיעה שחלה ברבעון הקודם, למעט בתחום הנדלן למגורים, שם חלה עצירה כמעט מוחלטת מאז תחילת הלחימה, אך גם שם ניתן לזהות ברבעון הראשון סימנים של התעוררות מסוימת אצל הרוכשים.

יחד עם זאת ניתן בהחלט לזהות, על סמך הצפי וכן בהנחיות לעתיד של החברות המדווחות, מידה מסוימת של שמרנות וזהירות הנובעים מחששות הולכים וגוברים לגבי העתיד וההשלכות העתידיות של הימשכות הלחימה".

האם לדעתך בנק ישראל צריך להקדים את הורדת הריבית?

"כל עוד המשק ממשיך לתפקד בצורה איתנה באופן יחסי, שוק התעסוקה ממשיך להיות חזק ומנגד סיכוני האינפלציה והחששות הגיאופוליטיים ממשיכים להיות גבוהים במיוחד, לטעמנו לא נכון יהיה להקדים את הורדת הריבית והשמירה על יציבות המשק בעת הזו עולה על יתר השיקולים".

כיצד אתם רואים את המצב בארה"ב?

"ניתן לזהות סימנים ראשונים של קושי ושינוי העדפות אצל הצרכן האמריקאי הנובע מריבית גבוהה והאינפלציה מה שבמוקדם או במאוחר יגרור להאטה מסוימת וירידה באינפלציה ובריבית בהמשך. בסה"כ חיוביים מאוד על הכלכלה האמריקאית שהיא כלכלה חזקה עם מובילות טכנולוגית גבוהה מאוד ועל כן חיוביים מאוד גם על סקטור הטכונולוגיה בארה"ב".

אייל חיים, איילון בית השקעות, צילום: עמי ארליך

אייל חיים, סמנכ״ל שיווק איילון קרנות נאמנות התייחס לריבית ואמר ל-FUNDER כי "השוק המקומי ממשיך להפנים שהריבית לא יורדת, בטח לא בקצב שציפו לו בתחילת השנה. השילוב של ריבית גבוהה ואינפלציה ממשיכים לשמש כמו דשן לצמיחה של הקרנות הכספיות, שגם החודש מגייסות כ-4 מיליארד שקלים נטו. צריך לזכור שיש סכומים גדולים בקרנות אלה שהינם לטווח קצר, כך שגידול נטו של 4 מיליארד מלמד על רכישות גבוהות מאוד".

איך אתה מסכם את עונת הדוחות עד כה מבחינת השוק המקומי? 

"החודש פורסמו הדוחות הכספיים של הבנקים בישראל שמספקים צילום רנטגן למשק המקומי. התוצאות הפתיעו בעוצמתן. בעיקר רמת הפרשות נמוכה להפסדי אשראי. המשמעות היא שנכון לעכשיו הבנקים לא רואים הרעה במצב הלווים במשק. מניות הבנקים נסחרות ברובן במכפילי הון נוחים של כ-0.8-0.9 וסיפקו (וימיכו לספק בטח ברבעונים הקרובים) תשואות דו ספרתיות גבוהות על ההון. אין ספק שאם יירגע קצת הנושא הבטחוני אנו נראה מהלך חזק במניות הבנקים".

טמיר שפירא, צילום: פאנדר

טמיר שפירא, מנכ"ל אילים קרנות נאמנות, מסר ל-FUNDER כי "חודש מאי התאפיין בהמשך מגמת זרימת כספי הציבור לקרנות הנאמנות המסורתיות האקטיביות בעיקר דרך קרנות אג"ח כללי המשלבות השקעה באגרות חוב ומניות, דרכן ניתן לקבל פיזור גאוגרפי, סקטוריאלי ומטבעי בתיקי ההשקעות. המשקיעים רואים שביצועי הקרנות המסורתיות גבוהים משמעותית מהתשואה שניתן לקבל במוצרים דפנסיביים כגון פיקדונות בנקאיים וקרנות כספיות ומסיטים אליהן בהדרגה את כספם משם. תהליך עתידי של הורדות ריבית והרצון של בנק ישראל לתמוך בכלכלה ובמשק הישראלי עקב המלחמה, עשויים לתת רוח גבית לשווקים ולתמוך בהמשך הסטת כספי הציבור לקרנות הנאמנות המסורתיות האקטיביות". 

מבחינת הכיוון להמשך, אמר שפירא כי "השווקים בחו"ל ימשיכו לקבל רוח גבית מחברות ה-AI המושכות את תשואות מדדי המניות המובילים בעולם מעלה, מגמה העשויה להערכתנו לצבור תאוצה במהלך השנה ובכלל שכן מדובר במהפכה של ממש שתייעל כמעט כל תחום בחיינו".

בהתייחס לשוק המקומי, אמר שפירא כי "שוק המניות המקומי הפך למעניין מאד בימים אלו כאשר חלק מהחברות האיכותיות בו, בעלות פעילות עסקית מצוינת, נסחרות בתמחור נוח במיוחד עקב לחץ רוחבי המופעל על השוק הישראלי כולו. הכלכלה הישראלית, שידעה להתאושש בעבר מתקופות קשות ומאתגרות ולחזור לשגשג במהרה, נהנית כיום מהגידול הדמוגרפי הגדול ביותר מבין המדינות המפותחות, מיסודות כלכליים איתנים ומהווה מובילה עולמית בתחומי הטכנולוגיה, תעשיות ביטחוניות ויצוא של גז טבעי. ברכיב האג"ח, להערכתנו, תשואות אגרות החוב אטרקטיביות ומייצרות כיום הזדמנויות, אנו סבורים שריביות הבנקים המרכזיים לא יישארו ברמתן הנוכחית לאורך זמן ועשויים לרדת לשיעור נמוך יותר בהמשך, לכן נעדיף לקבע כבר כיום את תשואות האג"ח בארץ ובחו"ל ברמות הנוכחיות לשנים קדימה".

אורון בלוטמן, צילום: מושיק ברין

אורון בלוטמן, מנכ"ל אנליסט קרנות נאמנות, ציין כי "בחודש מאי המשקיעים המקומיים המשיכו במגמת הגדלת החשיפה לאפיק מניות בחו"ל. במהלך החודש התרחב פער הביצועים בין שוק המניות האמריקאי לשוק המניות הישראלי נוכח המצב הביטחוני ואי-הודאות הפוליטית בארץ. בין הסיבות לכך ניתן למנות גם את דו"ח התעסוקה שפורסם בארה"ב בתחילת מאי, שהציג לראשונה מזה כשנתיים נתונים נמוכים מציפיות השוק, והיווה חדשות חיוביות לגבי מגמת האטת האינפלציה. בלטו לחיוב במיוחד מניות בשווי שוק גבוה בענפי הטכנולוגיה, התקשורת והתעשייה שהציגו גם החודש דו"חות טובים וצפויות להמשיך במומנטום החיובי".

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי סיגמא מבית סגימא קלאריטי, צילום: סטודיו טוביה

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי של סיגמא בית השקעות אמר כי "להערכתנו, מתגבשות שתי תימות מרכזיות שקשורות אחת בשנייה: הראשונה, האינפלציה כאן להישאר הן ברמה המקומית והן ברמה הגלובלית. בעולם מתרחשים שינויים מבניים גיאו פוליטיים כתוצאה מהמאבק על ההגמוניה הגלובלית בין גוש המערב לגוש המדינות בהובלתן של רוסיה וסין. השינויים הבולטים אותם ניתן למנות הם: מאבקי הסחר והטלת מכסים (אשר גורמים להעלאת מחירים), העתקת מוקדי ייצור מסין לעבר המערב, ההקצאה המוגברת לצרכים ביטחוניים ועליית מחירי הסחורות. התהליכים הללו לצד תהליכי משנה נוספים גורמים ללחץ בלתי פוסק על המחירים ולראייה ניתן לראות שגם לאחר הירידה החדה באינפלציה בעולם מהרמה בהן שהתה בתקופה שמיד לאחר הקורונה, האינפלציה נותרה ברמה שקרובה ליעד שקבעו הבנקים המרכזיים ובחלק מהמקומות אף מעבר לכך כמו בארה"ב למשל".

"לאור זאת, הבנקים המרכזיים בעולם ימתינו עם הפחתת הריבית עד שהתמונה האינפלציונית תתבהר ותצביע על שינוי במגמה. אפילו והריבית תרד בקרוב בגוש האירו, אנו סבורים שההפחתה תהיה קטנה ומוגבלת ולא תעיד על תחילתו של תהליך. Higher for longer, היא התימה המרכזית לדעתנו כרגע".

"בנוגע לארה"ב, הבעיה הכלכלית המרכזית עימה ארה"ב צריכה להתחיל ולהתמודד הינה המדיניות הפיסקלית. שני הממשלים (טראמפ וביידן) האחרונים מאז הקורונה "התאהבו" במדיניות של חלוקת כספים לציבור באופן כמעט חסר תקדים, מה שעודד את הצריכה הפרטית. אלא שמנגד, המדיניות הפיסקלית הזו גרמה גם לעלייה חדה בגירעון התקציבי ובחוב הלאומי שהאמיר לרמה של כ 35 טריליון דולר. כל עוד הריבית הייתה אפסית, לא הייתה למעשה חשיבות לגודל של הגרעון. אלא שהזינוק בריבית בשנתיים האחרונות שינה את התמונה לחלוטין. תשלומי הריבית של ממשלת ארה"ב בגין החוב שלה העפילו השנה לרמה של טריליון דולר, מה שמהווה את הסעיף השני בגודלו בתקציב לאחר תקציב הבריאות. לשם המחשה, תקציב הביטחון של ארה"ב עומד על כ 970 מיליארד דולר. הממשל ייאלץ למלא את החור הגדל בתקציב באמצעות עלייה חדה בהנפקות. היקף ההנפקות המתוכנן ב 2024 צפוי להגיע לשני טריליון דולר לערך שזה ההיקף הגדול ביותר אי פעם וכמעט כפול מהרמה שארבע השנים האחרונות".

איך אתה רואה את המשק הישראלי?
"אנחנו מזהים חוסר משמעת תקציבית אשר לצד התמשכות המלחמה והעלייה החדה ברמת אי הוודאות והמתח הגיאו פוליטי מעלים את החשש מפני הוצאה תקציבית לא מרוסנת. הצעדים עליהם הצהיר האוצר לריסון החריגה התקציבית נראים כעת כ"מעטים מידי ואולי אף מאוחרים מידי", מה שמעלה מאוד את החשש מפני הפחתת דירוג נוספת על כל ההשלכות שיש לצעד כזה על מחירי החוב הממשלתי".


נתוני תעשיית קרנות הנאמנות

על פי נתוני הבורסה בחודש מאי הוזרמו לקרנות המחקות (קרנות סל וקרנות פתוחות) כ-2.4 מיליארד שקל נטו, בהמשך לסכום דומה שהוזרם לקרנות אלה בחודש הקודם, כמפורט להלן: 

כ-2 מיליארד שקל רכישות נטו של קרנות העוקבות אחר מדדי מניות בחו"ל, בעיקר מדד S&P 500, המשך לרכישות נטו בסכום של כ-1.6 מיליארד שקל בחודש הקודם.

בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים בוצעו מכירות בסכום של כ-100 מיליון שקל נטו, זאת לאחר רכישות נטו בסכום של כ-0.4 מיליארד שקל בחודש הקודם.

כ-400 מיליון שקל רכישות נטו של קרנות העוקבות אחר מדדי איגרות חוב מקומיים, בעיקר מדדי תל בונד-60 ותל בונד צמודות 1-3, פי שניים לעומת סך הרכישות נטו בחודש הקודם.

כ-100 מיליון שקל רכישות נטו של קרנות העוקבות אחר מדדי איגרות חוב בינלאומיים, כמחצית סך הרכישות נטו בחודש הקודם.

במאי 2024 הוזרמו לקרנות האקטיביות (קרנות פתוחות) כ-4.6 מיליארד שקל, בהמשך לסכום דומה שהוזרם לקרנות אלה בחודש הקודם. מתוכם: 

כ-3 מיליארד שקל הוזרמו לקרנות הכספיות בהמשך לכ-3.8 מיליארד שקל שהוזרמו לקרנות אלה בחודש הקודם.

כ-900 מיליון שקל הוזרמו לקרנות המשקיעות במניות בחו"ל לעומת כ-200 מיליארד שקל נטו שהוזרמו בחודש הקודם, ואילו מהקרנות המשקיעות במניות בארץ נמשכו כ-100 מיליון שקל, זאת לאחר שלא בוצעה בהן פעילות מהותית נטו בחודש הקודם.

כ-600 מיליון שקל הוזרמו לקרנות המשקיעות באג"ח בארץ לעומת כ-100 מיליון שקל שנמשכו מקרנות אלה בחודש הקודם, וכ-200 מיליון שקל הוזרמו לקרנות המשקיעות באג"ח בחו"ל לעומת כ-900 מיליון שקל שהוזרמו בחודש הקודם.

מבחינת היקף הנכסים, על פי נתוני הרשות לניירות ערך, היקף הנכסים בקרנות מנוהלות עומד על 284 מיליארד שקלים, בסך הכל גידול של כ-5.4 מיליארד שקלים החודש. היקף הנכסים בקרנות מחקות עומד על כ-85 מיליארד שקלים, עלייה של כ-3.2 מיליארד שקלים החודש. בקרנות סל היקף הנכסים עומד על כ-141 מיליארד שקלים, ירידה של כ-3.5 מיליארד שקלים החודש. סה"כ נכסי הקרנות עומד על 510 מיליארד שקלים, וסך הגידול החודש עומד על כ-12 מיליארד שקלים.

מתחילת השנה גדל סך היקף הקרנות בסך של כ-54 מיליארד שקלים, היקף הקרנות המנוהלות גדל בכ-28 מיליארד שקלים, היקף הקרנות המחקות גדל בכ-10.6 מיליארד שקלים והיקף קרנות הסל גדל בכ-15.3 מיליארד שקלים.

בחלוקה לקטגוריות, הגידול הגדול ביותר נרשם בקרנות מניות בחו"ל עם גידול של כ-7 מיליארד שקלים, לאחר מכן גידול של כ-4.3 מיליארד שקלים בקרנות הכספיות. סיכום שלוש קטגוריות האג"ח – מדינה, חברות והמרה ומשולבות, מציג החודש גידול של 663 מיליון שקלים.

סיווג קרנות ('כותרת-על')

מספר הקרנות

שווי נכסים ליום 29/05/2024

שיעור מנכסי הקרנות

שינוי מתחילת החודש

שינוי מתחילת השנה

גמישות

43

4,063

1

70

274

מניות בארץ *

270

69,656

14

-148

2,729

מניות בחו"ל *

605

116,878

23

6,851

21,767

ממונפות ואסטרטגיות *

59

2,638

1

125

142

קרן כספית

46

125,420

25

4,291

18,080

אג"ח בארץ- מדינה *

200

21,808

4

-262

-665

אג"ח בארץ - חברות והמרה *

412

74,094

15

705

4,284

אג"ח בארץ משולבת- כללי *

426

79,400

16

220

3,965

אג"ח בחו"ל *

100

13,392

3

296

2,905

סחורות

9

347

0

8

25

אגד קרנות

28

1,143

0

11

84

קרן גידור בנאמנות

25

446

0

0

221

סה"כ קרנות מנוהלות

1,077

284,195

56

5,424

27,873

סה"כ קרנות מחקות (לא נסחרות)

676

84,963

17

3,213

10,602

סה"כ קרנות סל

474

140,732

28

3,525

15,371

סה"כ לשוק הקרנות

2,227

509,890

100

12,163

53,846



x