דודי רזניק, לאומי שוקי הון >> אג"ח בריבית משתנה - תחליף סביר לאחזקת מזומן

 

 
 

דודי רזניק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/09/2014

להלן עיקרי סקירת האג"ח השבועית של דודי רזניק, מנהל מחקר אג"ח בלאומי שוקי הון:
 
· בנק ישראל הפתיע בהורדת ריבית שנייה ברציפות לרמת שפל של כל הזמנים. בבסיס ההחלטה עמדו המשך ההאטה בקצב הצמיחה במשק ברביע השני (עוד טרם ההחרפה במצב הביטחוני), וככל הנראה ירידה במידת הביטחון מצד בנק ישראל כי יחול שיפור משמעותי בפעילות הכלכלית במשק עם תום הלחימה.

· הקיפאון בשוק הדיור יחד עם סביבת האינפלציה הנמוכה וקצב הצמיחה המתון, עשויים לסייע לבנק ישראל לשמור על ריבית השפל עוד תקופה לא קצרה.

· בנק ישראל מיצה את השימוש בכלי הריבית "הקונבנציונליים" וימתין להתפתחויות נוספות לפני שיפעיל כלי מדיניות מרחיבים חדשים נוספים כגון הרחבה כמותית ואולי שינוי משמעותי בסכומי הנפקות בשוק המק"מ.

· תחזיות הצמיחה עודכנו כלפי מטה הן ל 2014 והן ל 2015. שנת 2015 עשויה להיות שנה טובה בהרבה מהשנה הנוכחית בכל הקשור לקצב הצמיחה.

· הרפיון בשוק העבודה נמשך ולעלול להימשך גם לתוך שנת 2015 במידה ולא נראה שינוי בקצב הצמיחה.

· הציפייה להמשך הרחבות מוניטאריות בעולם (אירופה ואולי יפן), בשילוב המשך קיומם של מוקדי מתח בינלאומיים מסייעים לשמירה על תשואות אג"ח ממשלתיות נמוכות ברחבי העולם.

 
להלן ריכוז המלצות לפעילות:
ü אנו ממליצים על מח"מ אחזקות של כ- 4 שנים, נמשכת המלצתנו על אחזקת מח"מ ארוך יותר בשקלים הלא צמודים לאור עקום הציפיות האינפלציוניות שממשיך להיות תלול יחסית למרות הירידה בשבוע האחרון.
ü באופן עקרוני אנו ממשיכים להמליץ על מתן עדיפות לאחזקת שקלים לא צמודים., כאמור בעיקר בחלק הארוך של העקום. גליל 5472 לפדיון באפריל 2015 החל להיכנס למכרזים ההפוכים של משרד האוצר ולאור העובדה כי הוא נסחר במדד מצטבר אפס לפידיון אנו ממליצים על אחזקתו חלף אחזקת מק"מ מקביל ו/או מזומן.
ü לאור העובדה כי מהלך הורדת הריבית מוצה ולאור פערי התשואה השליליים מול אג"ח ארה"ב בטווח של 5 שנים אנו ממליצים להחזיק את מח"מ האחזקות השקלי בצורה סינתטית של שילוב אג"ח קצר יחד עם איגרות ארוכות לטווח של 10 שנים ומעלה. בצמודי המדד אנו ממליצים על אחזקה ישירה של המח"מ.
ü עד כה המלצנו להימנע מהשקעה באג"ח בריבית משתנה לאור הערכתנו כי בנק ישראל ימשיך ויוריד הריבית, כפי שאכן קרה. כרגע, אנו סבורים כי השקעה זו יכולה להיות תחליף סביר לאחזקת מזומן, מק"מ ואג"ח שקלי קצר בריבית קבועה. ככל שנתקרב למועדי העלאת ריבית תעלה כדאיות ההשקעה באפיק זה.
ü המרווחים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב צפויים לחזור ולעלות לאחר תקופה ארוכה בה חלה ירידה. בעיקר אמורים הדברים לגבי החלק הבינוני של העקום שם קיים פער תשואה שלילי של כ 25 נ"ב.
ü  אג"ח ממשלת ישראל בדולר נסחר בתשואה גבוהה משמעותית מאג"ח מקביל שקלי, והדבר מעורר סימני שאלה לגבי מידת הסבירות של עוצמת התיסוף הגלום בתמחור זה. להערכתנו בשלו התנאים כי פערי תשואה אלו יצטמצמו לאור העובדה כי מגמת תיסוף השקל, ככל הנראה, קרובה לסיום, לפחות בתקופה הקרובה. גם בתסריט של היוותרות השקל ללא שינוי מול הדולר פער התשואה השנתי הינו כ 75 נ"ב לטובת האג"ח הדולרי בטווח של 9 שנים לפידיון ולכן מצדיק מעבר להשקעה באג"ח הדולרי.
 

 

 

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x