קבוצת עזריאלי >> מידרוג מאשרת מחדש דירוג לקנית השלום מקבוצת עזריאלי בדירוג Aa2 באופק יציב‎

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/09/2014

מידרוג מאשרת מחדש דירוג Aa2 לסדרת אג"ח א' של חברת קנית השלום השקעות בע"מ (להלן: "קנית השלום" ו/או "החברה"), ומותירה את אופק הדירוג יציב.
 
דירוג סדרת האג"ח נתמך, בין היתר, במצבת הנכסים המניבים המובילה של החברה ובתזרים הפרמננטי המשמעותי אשר מופק מנכסים אלו, אשר יש בו כדי לשרת את צרכי החברה והתחייבויותיה. יש לציין, כי נכון ליום 30.06.2014, חובות החברה כוללים חוב בגובה של כ-2.6 מיליארד ₪ לחברת האם – קבוצת עזריאלי בע"מ (99.1%), המדורגת Aa2 באופק יציב, אשר לא נפרע באופן שוטף בשנים האחרונות ואשר אין כנגדו שעבוד, כאשר כנגד האג"ח משועבדים נכסים בשווי משמעותי, באופן התומך גם כן ביכולת שירות החוב של החברה; קנית השלום הינה חלק מקבוצת עזריאלי, הפועלת בישראל כ-30 שנה בייזום והקמה של נדל"ן מניב ונהנית מאיכות ניהול גבוהה וניסיון רב בניהול של נכסים מניבים ובפרט של נכסים מסחריים, בהם קניונים ומגדלי משרדים בבעלות החברה.

נכסים אלו הינם מהגדולים והוותיקים בארץ ושומרים על שיעורי תפוסה גבוהים ויציבות בהכנסות; נזילות, גמישות פיננסית ונגישות טובה למקורות מימון על ידי חברת האם; גמישות פיננסית טובה מאוד, המתבטאת בבעלות בנכס ייחודי, בעל מיצוב גבוה - מרכז עזריאלי, אשר, לפי הערכת שווי ליום 30.06.2014, שוויו מוערך בכ- 4.8 מיליארד ₪. כמו כן, לחברה נכסים רבים שאינם משועבדים, בהיקף משמעותי וכן החזקה במניות שאינן משועבדות של חברת גרנית הכרמל. בשנה האחרונה מימשה החברה חברות המוחזקות ע"י גרנית, לרבות השלמת מכירת חברת טמבור בכ-500 מיליון ₪ (כ-280 מיליון ₪ עלו כדיבידנד לחברה, והיתרה שימשה לפירעון חובות של חברת גרנית הכרמל), הסכם למימוש מתקני ההתפלה בפלמחים תמורת כ-430 מיליון ₪ (ככל שיושלם) והסכם למכירת הפעילו הסולארית של סופרגז בכ-175 מיליון ₪ ככל שיושלם; יחסי כיסוי ואיתנות ההולמים את רמת דירוג החברה.

יש לציין, כי בנטרול החוב הבין חברתי, יחסים אלו הינם אף טובים יותר. מנגד, מרכז עזריאלי ת"א אחראי על חלק משמעותי מהכנסות החברה. אולם, להערכת מידרוג, בטווח הבינוני-ארוך צפוי שיפור מסוים בפיזור לאחר השלמת מספר נכסים בבנייה. כמו כן, למעט נכסים בהיקף שאינו מהותי בטקסס ארה"ב, העדר פיזור פעילות למדינות נוספות יוצר לחברה חשיפה להאטה משמעותית במשק הישראלי ו/או פגיעה משמעותית בתחום הקניונים, בשל פתיחתם של מרכזים נוספים.
 
 




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x