הראל פיננסים: מניות - התמחור עדיין תומך בשמירה על חשיפה לשוק המקומי

כרגע עדיין לא נראה כי להתחלת עונת הדו"חות המקומית השפעות משמעותיות

 

 
 

הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/11/2014

מה עושים השבוע?


1. מניות –  שיאים חדשים בארה"ב ממשיכים לעודד זרימת כסף לשם


שבוע רביעי ברציפות של עליות דחף את מדד S&P500 לשיא חדש, אם כי קצב העליות התמתן באופן דרמתי. בכל אחד מארבעת ימי המסחר האחרונים של השבוע החולף עלה S&P500 ב-0.1% או פחות – רצף התנודות הקטנות הארוך ביותר מאז מאי 1979. גם היקף המסחר היה דליל יחסית לתקופה האחרונה. בסיכום שבועי עלה S&P ב-0.4% ל-2039 נק'  והנאסד"ק עלה 1.2%.


בחזית הדוחות, פורסמו כבר 463 חברות S&P ומסיכום העונה עולה כי הרווח הממוצע עלה 8.5% וההכנסות המצרפיות עלו בכמעט 4%. הסקטורים הבולטים ביותר בגידול ההכנסות היו שירותי הצריכה, הפיננסים והטכנולוגיה.


כלכלת אירופה חזרה אמנם לצמוח, אך זה לא משנה את ההמלצה שלנו, לפחות בשלב הזה, שלא להגדיל חשיפה לאירופה ולשמור על ארה"ב כמרכיב הגדול ביותר בחלק החו"לי של תיק המניות.  גם השוק ביפן ממשיך לעלות ומצוי בשיא, לאחר ההרחבה המוניטארית שם ויחד עם חשיפה לשווקים נוספים במזרח אסיה זו נראית החלטת השקעה מתאימה לתקופה.


השוק המקומי היה מנותק גם השבוע מהנעשה בעולם, כאשר כרגע עדיין לא נראה כי להתחלת עונת הדו"חות המקומית השפעות משמעותיות. ההשפעות על השוק הן יותר מבחינה נקודתית כמו במקרים של אדמה ודסק"ש או הצפי לקנס אמריקאי גדול על בנק מזרחי. התמחור עדיין תומך בשמירה על חשיפה לשוק המקומי.


2.   אג"ח קונצרני – גדלה חשיבות הפיזור לחו"ל


שוק האג"ח העולמי ממשיך למשוך השקעות, כאשר מתחילת השנה גייסו קרנות אג"ח קונצרני בדירוג השקעה 113 מיליארד דולר, לפי נתונים של ולס פרגו. על רקע ירידת התשואות הממשלתיות בתקופה האחרונה, העניין באפיק הקונצרני שב וגדל, כאשר בשמונת השבועות האחרונים גייס האפיק כ-3 מיליארד דולר מדי שבוע, לפי הנתונים.


הטרנד העולמי של נהירה לשוק האג"ח הקונצרני עדיין לא קרוב לסיום. חודשיים אחרי ההנפקה הגדולה בעולם, עליבאבא הסינית מתכננת כעת לגייס אג"ח ב-8 מיליארד דולר בהנפקה שעשויה לצאת לפועל כבר השבוע. בלומברג דיווחה בסוף השבוע כי האג"ח צפוי לזכות בדירוג A+ מ-S&P והוא יהיה ההנפקה הדולרית הגדולה ביותר של חברה באסיה, אחרי שבחודש שעבר גייס בנק אוף צ'יינה 6.5 מיליארד דולר. המשך הפעילות העניפה באפיק זה בעולם תומך בהמלצה שלנו מהתקופה האחרונה לגוון את התיק הקונצרני המקומי עם השקעות אגחיות בחו"ל. חשיפה לקונצרני בחו"ל ברמות המחירים הנוכחיות נראית נכונה יותר, כאשר אנו מכוונים לדירוגים מקבוצת ה-BBB וה-A (במונחי הדירוג המקומי, זה שקול ל-AA  ומעלה). בדירוגים אלה ניתן למצוא הזדמנויות שבהן התשואות גבוהות יותר מאשר בדירוגים דומים בשוק המקומי, כאשר רמת הסחירות וגודל הסדרה גדולים משמעותית.


בשוק המקומי ראינו גם השבוע את האג"ח הקונצרני השקלי רושם ביצועים טובים מהצמוד וזאת על רקע התפקוד הטוב יותר של הממשלתי השקלי מהצמוד. בחודש האחרון עלה התל בונד השקלי ב-0.7%, בעוד שתל בונד 20 ו-40 ירדו בשיעור של 0.75%.


3.   תיק השקעות 


שוקי האג"ח בעולם הפגינו יציבות יחסית בשבוע החולף. התשואות בארה"ב דומות לרמתן בשבוע שעבר, כאשר אג"ח ל-10 שנים נסחר בתשואה של -2.32%. גם המרווח של האג"ח הישראלי ביחס לאמריקאי נשאר דומה יחסית.


תיקי השקעות עם חשיפה גדולה יותר לאפיק השקלי תפקדו בחודשים האחרונים טוב יותר, אך קשה להאמין כי ציפיות האינפלציה יוכלו להמשיך לרדת כמו בחודשים האחרונים. בשורה התחתונה, יש הגיון בשמירה על חשיפה גבוהה יותר לשקלים, אך מומלץ לשמור גם על חשיפה לאפיק הצמוד כדי להרוויח מהפתעות אפשריות בציפיות האינפלציה ומהאפשרות שהתחזקות הדולר תבוא לידי ביטוי בציפיות האינפלציה או במדדים עצמם. התיק המומלץ שלנו מקצה 55% לאפיק השקלי ו-45% לצמודים, כאשר באפיק הצמוד חלק מהותי מהחשיפה היא באמצעות אג"ח קונצרני.






הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.


x