מי הן 10 קרנות הנאמנות המנצחות של חודש ינואר האיום, ומיהן 10 הקרנות שוחקות הערך הגדולות ביותר?

 

 
 

מורן צביק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/02/2016

2016 נפתחה בסימן ירידות חדות ברוב מדדי המניות והאג"ח הגלובליים, אשר הובילו את תעשיית קרנות הנאמנות לרשום תשואה שלילית משוקללת של 0.6% בסיכום חודש ינואר. הירידה במחירי הנפט והחששות מפני הכלכלה הסינית,  הובילו לירידות שערים במניות בארץ ובחו"ל, והביאו בסיכום החודשי לירידות חדות בשווקים ולפדיון כבד בתעשיית קרנות הנאמנות. בכל זאת, בלטו לחיוב קרנות המתמחות במט"ח בישראל, קרנות אג"ח בחו"ל וקרנות אג"ח שקליות, בעקבות בריחת המשקיעים לחוף מבטחים.

קרנות אג"ח בחו"ל נהנו מירידה בתשואות לפדיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ומהתחזקות הדולר אל מול השקל  ורשמו החודש תשואה חיובית של 0.7%, בהובלת קרנות אג"ח חו"ל נקובות דולר אשר עלו ב-1%.

המגמה השלילית במדדי המניות המקומיים ניכרת בתשואות הקרנות המנייתיות בארץ שהניבו למשקיעים תשואה שלילית של כ-3% בסיכום חודשי.

הקרן שרשמה את התשואה הגבוהה ביותר בחודש ינואר היא הקרן  "מיטב ( (5D זהב" שעלתה ב-7.8%. 

מן העבר השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר היא: "איילון(6D)  אקסטרים 500 P&S פי 3" לאחר שצנחה בכ-21.9%.

  • קרנות אג"ח כללי הניבו  למשקיעים  בסיכום חודשי תשואה שלילית ממוצעת של 0.3%. חשיפה של עד ל-10% מניות הביאה לתשואה כמעט זהה. משקיעים שבחרו להשקיע בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד 30% מניות, רשמו תשואה שלילית ממוצעת גבוהה יותר המסתכמת ב-0.7%. מנגד, אלו שבחרו לא לקחת סיכון ולא להיחשף למניות כלל השיגו תשואה חיובית של 0.1%.

  • קרנות אג"ח קונצרני רשמו החודש תשואה שלילית ממוצעת של 0.15% בהובלת קרנות ה-HIGH YIELD שירדו בינואר בכ- 0.6%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה שלילית של 0.1% בינואר.

  • אגרות החוב הממשלתיות התאפיינו בינואר בעליות שערים. מדד אג"ח ממשלתי כללי רשם החודש תשואה חיובית של כ-0.9%. קרנות אג"ח מדינה ללא חשיפה מנייתית רשמו תשואה חיובית ממוצעת של 0.2%. לעומתן, בשל המימושים הכבדים במדדי המניות, קרנות אג"ח מדינה עם חשיפה של 10% למניות השיגו למשקיעים תשואה ממוצעת  שלילית הנאמדת ב-0.1%.

  • קרנות מניות בחו"ל סיכמו את ינואר עם התשואה השלילית הממוצעת הגרועה ביותר מבין כל האפיקים הנאמדת ב-8%, בהובלתן של קרנות מניות סין שירדו ב-12% על רקע גל המימושים בבורסת שנחאי.
טבלת 10 הקרנות הטובות ביותר ינואר 2016  מורכבת בעיקר מקרנות ממונפות ואסטרטגיות המתמחות בהשקעה על הדולר ומקרנות אג"ח בחו"ל, עם דגש על קרנות צמודות לדולר.

טבלת 10 הקרנות הגרועות ביותר ינואר 2016 מורכבת מקרנות מניות בחו"ל, עם דגש על קרנות ביוטכנולוגיה וקרנות ממונפות ואסטרטגיות המתמחות בהשקעה על מדדים בארצות הברית.

הקרנות הבולטות לטובה ולרעה בחודש ינואר 2016

מס'

שם הקרן

תשואה ב-%

מנהל הקרן

מדיניות השקעה

חשיפה

1

מיטב (5D) זהב

7.8%

מיטב דש

מניות בחו"ל

5D

2

תטא F)6( ניהול חוזים ואופציות ממונפת

4.9%

הוסטינג

ממונפות ואסטרטגיות

6F

3

איילון (0F) אקסטרים דולר פי 3

4.7%

איילון

ממונפות ואסטרטגיות

0F

4

מודלים (0F) לונג דולר פי 3

4.6%

מודלים

ממונפות ואסטרטגיות

0F

5

מגדל (0E)  דולר אגרסיבית

2.9%

מגדל

אג"ח בארץ - מט"ח

0E

6

גולד D)4( גמישה

2.7%

הוסטינג

גמישות

4D

7

הראל פיא )00( שקלית ארוכה

2.5%

הראל-פיא

אג"ח בארץ- שקליות

0

8

אלומות (0D) ! אג"ח מדינה נקובה $

2.5%

אלומות

אג"ח בחו"ל

0D

9

מנורה מבטחים (0D) אג"ח דולרי

2.4%

מנורה

אג"ח בחו"ל

0D

10

פסגות (1D) אג"ח דולר + 10%

2.3%

פסגות

אג"ח בחו"ל

1D



מס'

שם הקרן

תשואה ב-%

מנהל הקרן

מדיניות השקעה

חשיפה

1

איילון  (6D) אקסטרים S&P 500 פי 3

-21.9%

איילון

ממונפות ואסטרטגיות

6D

2

מגדל  (4D)  ביוטכנולוגיה

-21.0%

מגדל

מניות בחו"ל

4D

3

מגדל  (6F)  נאסד"ק כפליים - קרן ממונפת

-17.9%

מגדל

ממונפות ואסטרטגיות

6F

4

אי.בי.אי  (4D) ביוטכנולוגיה

-17.9%

אי.בי.אי

מניות בחו"ל

4D

5

מגדל  (4A) בנקים אירופה מגודרת מט"ח MTF

-17.7%

מגדל

מניות בחו"ל

4A

6

 אסטרטגיות ממונפת(6F) טופ אלפא

-16.1%

הוסטינג

ממונפות ואסטרטגיות

6F

7

 ביומד  (4B)  מגדל

-15.0%

מגדל

מניות בארץ

4B

8

טופ אלפא (4D) מניות חו"ל

-13.9%

הוסטינג

מניות בחו"ל

4D

9

הראל (4B) נבחרת ביומד

-13.8%

הראל-פיא

מניות בארץ

4B



מורן צביק,מנהל קשרי יועצים מיטב דש 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x