אושר בטרומית >> פיקוח על מחירי מוצרי מזון חיוני לתינוקות

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/07/2016

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תיקון - פיקוח על מוצרי מזון לתינוקות), התשע"ו-2016 של חברת הכנסת רחל עזריה וקבוצת חברי הכנסת, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ דב חנין.

מוצע להסמיך את שר האוצר ושר הבריאות (להלן - השרים), באישור הממשלה, להחיל בצו את חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים על מצרכי מזון חיוני לתינוקות, שיש צורך בפיקוח על מחירם כדי למנוע הפקעת מחירים.  כמו כן, מוצע לקבוע שהשרים יקבעו בצו את המחיר המרבי של מצרך מזון לתינוקות.

בדברי ההסבר נכתב: "יוקר המחיה בישראל מעמיד בפני הזוגות הצעירים התמודדויות כלכליות רבות. במציאות זו, הורים צעירים לתינוקות מוציאים מאות שקלים כל חודש ואלפי שקלים כל שנה על תרכובות מזון לתינוקות אשר נועדו לשמש כמקור תזונה עיקרי ולעיתים אף בלעדי בתקופת החיים הראשונה של התינוק במקום חלב אם או בנוסף לו. ומאחר שמדובר במוצר צריכה בסיסי שאין לו תחליף תזונתי, הורים רבים הופכים ללקוחות שבויים, משום שנאלצים להיכנע לתכתיבי השוק המונופוליסטי בתחום זה.

מטרתה של הצעת החוק להקל על הנטל הכלכלי הכבד המוטל על כל משפחה בישראל, במיוחד כאשר מדובר במשפחות צעירות, הנמצאות בתחילת דרכן הכלכלית, המשפחתית והמקצועית.  מטבע הדברים אוכלוסייה זו מוגבלת מבחינת יכולתה הכלכלית, וההוצאות עבור מוצרי תינוקות מהווים אחוז גבוה מסל הקניה שלה."

ח"כ עזריה: העלות היום היא עצומה עבור המשפחות הצעירות. גם כשמשווים את המחירים למה שקורה בעולם. חברות תחליפי החלב הם החברות הכי רווחיות ביחס לחברות המזון, גם ביחס לישראל וגם ביחס לעולם. זו הוצאה של קרוב ל500 ₪ בחודש. השאיפה שלנו היא הורדה של 30% מהמחיר כיום.

44 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x