אקסלנס >> דו"חות טובים מהצפי לשטראוס, עם שיפור אמיתי בכל גזרות הפעילות

מי הקרנות שמזיקות במניה

 

 
 

מיכל אלשייך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/08/2016


שטראוס מפרסמת תוצאות טובות מהצפי

מכירות של 1.9 מיליארד ₪, צמיחה של 5% ביחס לצפי לצמיחה אפסית. בנטרול מטבעות צמיחה אורגנית של 11% ביחס לצפי ל-5%.

הרווחיות התפעולית עלתה גם כן מעבר לצפי מ-6.1% אשתקד ל-9.5% (ביחס לצפי ל-8.2%) רווח נקי של 78 מ' ביחס לצפי ל-64 ו-31 אשתקד.

מהיכן הגיע השיפור: בגין פרמטרים חד פעמיים שהעיבו אשתקד ולא חזרו השנה וכן בגין שיפור אמיתי בכל גזרות הפעילות

בין הפרמטרים החד"פ שהיו ב-2015 והעיבו: כניסת חוק המזון לראשונה ב-2015, הפרשה בגין מגה , תקופת הרצה למרלו"ג בשהם במקביל למרלו"גים אחרים, ריקול למוצרי הסלטים של סברה בארה"ב.

השיפור האמיתי ניכר במגזרים הבאים:

  1. ישראל – צמיחה גבוהה ושיפור רווחיות בשל השקות חדשות, עליית נתח שוק, נמנום של תנובה לטעמנו כמתחרה חלשה ביחס לעבר, מרלו"ג בשהם בפעילות עצמאית, התייעלות תוך חדשנות והבאת פתרונות יצירתיים וכן מחירי סחורות נמוכים.

  2. קפה – צמיחה של 5% ואורגנית של 17%, שיפור בברזיל וברוסיה עקב כמויות ומחירים. בישראל חלה גם כן צמיחה ושיפור ברווחיות וזאת כתוצאה מעלייה מהותית בכמויות ושיפור שרשרת האספקה בקפה הנמס. כל זאת בעוד מחירי הקפה נשחקו בישראל.

  3. סברה – מתאוששת מריקול עם צמיחה של 8% ועלייה נאה ברווחיות, תהליך הנמשך מרבעון 1. נתח השוק של החברה עלה מכ-60% אשתקד לכ-62%.

  4. מים – צמצום קל בהפסדים בסין ככה"נ על רקע ירידה בשיעורי אחזקה בסין מאז רבעון 3 2015. בפעילות בישראל שטראוס משתפרת.

  5. מקס ברנר – ממשיכה שחיקה קלה במכירות.

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז 
מי הקרנות שמחזיקות במניה
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x