הסינים אישרו השקעה של 30 מיליון דולר בפלוריסטם

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/11/2016

  • הסכם ההשקעה אושר על ידי הדירקטוריון ובעלי המניות של החברה המשקיעה, ,Innovative Medical שהינה חלק מקרן השקעות מהגדולות בסין בתחום הטכנולוגיה שמנהלת כ-4.5 מיליארד דולר 

  • לפי ההסכם, מניות של פלוריסטם ימכרו למשקיע האסטרטגי במחיר של 1.77 דולר למניה, המייצג פרמיה של כ-15% מעל מחיר השוק 

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם, מפתחת מובילה של תרופות המבוססות על תאים המופקים מהשליה, הודיעה היום (ה) כי ההסכם להשקעה אסטרטגית של כ-30 מיליון דולר בפלוריסטם אושר על ידי הדירקטוריון ובעלי המניות של Innovative Medical, דבר ההופך את הסכם ההשקעה כעת למחייב. אישור ההסכם חל כשבועיים לאחר שנחתם מזכר ההבנות בין הצדדים וימים אחדים לאחר שפלוריסטם דיווחה על קבלת אישור פטנט חשוב בסין.

על פי תנאי ההסכם, ל-Innovative Medical יימכרו כ-16.9 מיליון מניות רגילות של פלוריסטם, שמהוות כ-17% מהון המניות של החברה, לפי מחיר של 1.77 דולר, המשקף פרמיה של כ-15%. ההסכם צפוי להיחתם בין הצדדים באופן סופי עד ה-26 בדצמבר 2016. במסגרת ההסכם תקבל החברה הסינית גם מושב אחד במועצת המנהלים של פלוריסטם, כל עוד תחזיק מעל ל-12.5% מהון המניות המונפק של החברה. פלוריסטם מתכוונת להשתמש בכספי ההשקעה לתמיכה במימון ניסויים קליניים בשלבים מתקדמים. 

Innovative Medical, חברה סינית מובילה המתמקדת במדעי החיים, היא חלק מקרן הון סיכון מהגדולות בסין בתחום הטכנולוגיה, (ZSVC) Zheshang Venture Capital Co. Ltd. , שנסחרת בבורסה המקומית בסין. כיום, הקרן מנהלת השקעות הון סיכון בהיקף של כ-4.5 מיליארד דולר. 

זמי אברמן, מנכ"ל ויו"ר פלוריסטם: "אנו שמחים שמזכר ההבנות אושר והפך כעת להסכם השקעה מחייב. אנו מעריכים מאוד את הצבעת האמון של ZSVC ובעלי המניות של Innovative Medical ואנו מביטים קדימה להמשך חיזוק הקשר המשמעותי עם שותף אסטרטגי זה. עם סגירת העסקה תיהנה פלוריסטם ממאזן חזק יותר לתמיכה בניסויים הקליניים המתקדמים (שלב III) המיועדים לשווקים גדולים". 

התקדמות קלינית

במהלך 12 החודשים האחרונים קידמה פלוריסטם באופן משמעותי את הפורטפוליו הקליני שלה וקיצרה את זמן ההגעה לשוק במספר אינדיקציות שהתקבלו לניסויים קליניים שלב III בארה"ב ובמסלולים רגולטוריים ייחודיים באירופה וביפן. בין היתר, רשמה החברה התקדמות משמעותית לקראת ניסוי שלב III לטיפול בטרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות (CLI) באירופה ובארה"ב והחלה להיערך לניסוי פיבוטאלי שלב III גם באינדיקציה של שיקום לאחר שבר בירך. בנוסף, בימים אלה נערך ניסוי לקראת הגשת בקשה לאישור FDA לטיפול בסינדרום הקרינה האקוטית, הממומן ומבוצע על ידי המכון הלאומי לבריאות של ממשלת ארה"ב. 

אודות Innovative Medical Co. ו- ZSVC

Innovative Medical הוקמה בשנת 2003 ונרשמה בבורסת שנזן בשנת 2007. החברה מתמחה בתחום שירותי הבריאות ומחקרים מדעיים ובבעלותה שלושה בתי חולים גדולים בסין.

ZSVC היא אחת מקרנות הון סיכון הפעילות ביותר בסין. החברה הוקמה בשנת 2007 ונסחרת בבורסה הסינית. מנהלת תיק השקעות בסך 30 מיליארד יואן (4.45 מיליארד דולר) באמצעות יותר מ-30 קרנות הון סיכון, פרייבט אקוויטי, אנג'ל וקרנות רכישה. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x