הלמן אלדובי >> הבחירה של טראמפ ממשיכה להיות חיובית לשוק המניות

הסיכון בשוק האג"ח עלה משמעותית, ולמרות עליית התשואות בצורה משמעותית זה עדיין לא הזמן להאריך משמעותית את תיק אגרות החוב

 

 
 

הלמן אלדובי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2016

הבחירה של טראמפ ממשיכה להיות חיובית לשוק המניות, בעיקר לסקטורים ספציפים כגון בנקאות, תשתיות וחברות קטנות בארה"ב, מנגד הסיכון בשוק האג"ח עלה משמעותית, ולמרות עליית התשואות בצורה משמעותית זה עדיין לא הזמן להאריך משמעותית את תיק אגרות החוב.

  1. השבוע צפוי להתפרסם ה-Redbook (המודד שינויים בענף הקמעונאות בארה"ב), מדד מחירי הדיור האמריקאי ודוח הפעילות הלאומית של סניף הפד בשיקאגו.

  2. התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח ואנו מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם ובהמתנה לחילופי הממשל בארה"ב.

  3. מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות- אנו ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל. זאת לאור פערי תמחור בין השוק בארץ לשווקים המרכזיים בחו"ל ולאור צפי לרווחיות גבוהה וביצועים טובים של הפירמות המקומיות לעומת פירמות זרות. בארה"ב רוצי לבחור חברות וענפים שיהנו מהצמיחה המקומית הצפויה, ולהיזהר מחברות בינלאומיות גדולות הנפגעות מהתחזקות הדולר, ועליית שכר צפויה. 
התפתחויות כלכליות ואינדיקאטורים מרכזיים שפורסמו לאחרונה

בארה"ב, מדד מכירות קמעונאיות עלה ב-0.8% בחודש אוקטובר, זאת לאחר עלייה של 1% בחודש ספטמבר.  מדד המחירים לצרכן באוקטובר צמח ב-0.4%. 

באירופה, פורסם השבוע כי מדינות גוש האירו צמחו ברבעון השלישי של השנה ב-0.3%, בהתאם לתחזיות. כלכלת גרמניה אכזבה עם צמיחה של 0.2% בלבד, מתחת לתחזיות הכלכלנים שחזו צמיחה של 0.3%. עוד פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר בגוש האירו שהציג עלייה חודשית של 0.2%, נמוך מהתחזיות שעמדו על 0.3%. ב-12 חודשים האחרונים האינפלציה בגוש האירו עומדת על 0.5% ואינפלציית הליבה על 0.8%.

בישראל- מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר רשם עלייה של 0.2%, גבוה מהתחזיות שצפו עלייה של 0.1%. עליות בולטות נרשמו החודש בסעיף הלבשה והנעלה שעלה ב-4.4%. ב-12 חודשים האחרונים האינפלציה עדיין שלילית ועומדת על 0.3%-. עוד פורסם השבוע האומדן הראשון לצמיחת התוצר המקומי ברבעון השלישי שהצביע על צמיחה של 3.2% בחישוב שנתי. זאת לאחר עלייה של 4.9% ברבעון השני ועלייה של 3.2% ברבעון הראשון של השנה. 

שווקי ההון 

מניות- שווקי המניות בארץ ובעולם סגרו את השבוע בעליות שערים לאחר שבוע תנודתי. מדד המעו"ף התחזק השבוע בשיעור של כ-0.5% ומדד ת"א 100 עלה בשיעור של כ-0.7%, כאשר מבחינה סקטוריאלית בלט לחיוב מדד מניות הביטוח אשר הציג עליות שערים של כ-4.1% בממוצע, כאשר לעומתו, בלט לשלילה מדד מניות התקשורת אשר הציג ירידות שערים של 3% בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד ה-S&P500 סגר את השבוע בעליה של כ-4.6% לצד הנאסד"ק שהתחזק בכ-5.5% בסיכום שבועי. באירופה, המדדים נסחרו במגמה דומה כאשר מדד הדאקס הגרמני רשם עליות שערים של 4% ומדד ה- Eurostoxx50 עלה ב-2.2%.

אג"ח- האפיק הסולידי נסחר השבוע בנטייה לירידות שערים בתגובה לעליית התשואות בארה"ב. האפיק הצמוד באג"ח הממשלתי התחזק בשיעור קל של כ-0.04% לצד האפיק הקונצרני הצמוד אשר סגר את השבוע בעליה של 0.1%. באפיק השקלי, האג"ח הממשלתי ירד ב-0.4% והקונצרני נחלש בכ-0.3%.

מט"ח- השקל נסחר השבוע במגמה מעורבת אל מול המטבעות העיקריים, מול הדולר נחלש השקל ב-0.8% ועמד על 3.88 ₪ לדולר, כאשר אל מול האירו התחזק השקל בשיעור של 1.5% וסגר ברמה של 4.11 ₪ לאירו.

* הנתונים נכונים לתאריך 18.11.16 (סוף יום מסחר)
גילוי נאות: אין לראות באמור הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x