סקירת FXCM ישראל: "הדולר עולה על רקע הציפיות הגואות להעלאת ריבית בדצמבר"

מדד הדולר נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2003. על רקע נתוני המקרו החיוביים שפורסמו אמש (עלייה של 0.4% בהזמנות של מוצרים בני קיימא) ופרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/11/2016

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר תיקון מתבקש של יומיים, הדולר-שקל שוב מטפס מעלה בחוזקה ונסחר בין 3.86-3.87, וזאת על רקע הציפיות הגואות להעלאת ריבית בישיבת המדיניות של הבנק הפדראלי בדצמבר. בעולם, מדד הדולר כבר נושק ל-102 ונסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2003. על רקע נתוני המקרו החיוביים שפורסמו אמש (עלייה של 0.4% בהזמנות של מוצרים בני קיימא) ופרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, שתמכו בצפי להעלאת ריבית, בשוק מתמחרים כעת סבירות של כמעט 100% להעלאת ריבית בדצמבר. אולם מה שמקנה לדולר את העוצמה היחסית שלו כרגע היא לא רק הצפי להעלאת ריבית בדצמבר, אלא הצפי להמשך סבב העלאות הריבית ב-2017 וזאת על רקע ההערכה כי מדיניותו הכלכלית של דונאלד טראמפ תביא לעלייה באינפלציה, מה שיחייב את הבנק הפדראלי לנרמל את הריבית בקצב מהיר מהמתוכנן.

גם המשך עליית התשואות על אג"ח של ממשלת ארצות הברית מגלם את הערכה זו של השוק. מנגד, האירו ממשיך לאבד גובה למול הדולר וזאת לקראת משאל העם באיטליה ולקראת הבחירות בצרפת ולאור החשש כי ניצחונו של טראמפ יחזק את הכוחות הלאומניים והמתנגדים לאיחוד במדינות המפתח באירופה. ברמה הטכנית, נראה כי רמת ההתנגדות המשמעותית של הדולר-שקל היא 3.88, כאשר גם אתמול הצמד לא הצליח לפרוץ רמה זו. פריצה מעל רמה זו תסלול את הדרך לבחינת הגבול העליון והמשמעותי ב-3.90".

  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x