משרד להגנת הסביבה מזהיר: חל איסור להיכנס למבני אסבסט שנשרפו בחיפה ובבית מאיר

מרבית תושבי בית מאיר הורשו לשוב לבתיהם

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/11/2016

בעקבות אירועי השריפה אתמול בבית מאיר ובחיפה, שבהם נשרפו מספר מבנים ולולים שהכילו אסבסט, מזהיר המשרד להגנת הסביבה מפני שהיה בטווח הקטן מ-50 מטר ממבנה אסבסט שנשרף.

בבתים הסמוכים למבנה יש לסגור פתחים (חלונות ודלתות) הפונים לאזור האמור, ובעת נסיעה בכניסה ליישוב סמוך לאזור שבו נשרף אסבסט, יש לנסוע ברכב עם חלונות סגורים. 

כמו-כן, חל איסור להיכנס למבני אסבסט שנשרפו, ובכל מקרה יש צורך בציוד מיגון נשימתי וכן להוציא ציוד מחשש שהוא מזוהם בסיבים.

יצוין, כי בבית מאיר פעל היום קבלן אסבסט מנוסה ומקצועי תחת פיקוח בשטח של המשרד להגנת הסביבה. 

בשלב ראשון סומנו כל האתרים שבהם נשרף אסבסט, ומיד לאחר מכן החל תהליך של פיזור חומר מלכד במטרה לקבע את סיבי האסבסט (אינקפסולציה). 

תהליך זה כבר הסתיים במרבית האתרים בישוב, ו-90% מהמשפחות כבר שבו לבתיהן. העבודות בוצעו עם ציוד וביגוד מיוחד, שכן האסבסט במצבו הנוכחי, הפריך, ופוטנציאל פיזור הסיבים המסרטנים שלו לאוויר גבוה במיוחד.

בשלב האחרון לעבודות המורכבות יפונה האסבסט לאתר ייעודי לקליטת אסבסט. ההנחיות ההלו צפויות להישאר בתוקף עד לסילוק המפגע.

רקע - הטיפול באסבסט צמנט שנשרף

במהלך שריפה, הצמנט המלכד את הלוח נשרף, לוח האסבסט מתפרק, וסיבי האסבסט משתחררים לאוויר. סיבי האסבסט משנים את המבנה הגבישי שלהם רק בטמפרטורות גבוהות (מעל 700 מעלות צלזיוס). 

לפיכך יש הכרח לטפל מוקדם ככל הניתן בסילוק מפגע האסבסט שנוצר כתוצאה משריפה. 

הטיפול כולל מתן מענה ראשוני: סימון המבנים בסרטי בידוד למניעת כניסת אוכלוסייה, התזה של חומר מקבע (אינקפסולציה), והרטבה; ומענה משני: איסוף פסולת האסבסט, ניקוי חלקים הניתנים לשימוש חוזר. 

כאשר מדובר במבנה סגור, דורש המשרד להגנת הסביבה לבצע דיגום לניטור סיבי אסבסט באוויר כתנאי לאיכלוס הנכס. במקרה ומדובר במבנה פתוח או כאשר יש עומס של חלקיקים באוויר - אין טעם בדיגום. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x