המיחזור בישראל קופץ מדרגה >> בתוך שלוש שנים וחצי מהיום כ- 80% ממשקי הבית יוכלו למחזר אריזות ליד ביתם

השיפור כעת הוא גם ברמת הרשות המקומית

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/12/2016

המשרד להגנת הסביבה החליט כי תאגיד תמיר יקבל תקופת הכרה שנייה לפי חוק האריזות, והציב לתאגיד דרישות חדשות כחלק מהתנאים המחייבים • התוצאה: שיפור השירות והגדלת היקפי ההפרדה במקור של הציבור • ח"כ זאב אלקין, השר להגנת הסביבה: "כדי למחזר צריך תשתית לכל בית בישראל. הציבור לא צריך לחפש את הפח הכתום אלא הפח הכתום צריך למצוא אותו ליד הבית. עמדה זו היא תמצית דרישתנו מהיצרנים והיבואנים"

בקרוב לכל אזרח תהיה אפשרות קרובה ומעשית להפריד במקור פסולת אריזות ולהשליכה לפח המתאים בקרבת הבית – כך עולה מהדרישות החדשות שהציב המשרד להגנת הסביבה לתאגיד מיחזור האריזות תמיר, עם החלטת המשרד כי התאגיד יקבל תקופת הכרה שנייה לפי חוק האריזות (תקופה ההכרה הראשונה של התאגיד תמה היום, 30 בנובמבר 2016). 

יצוין, כי במשרד להגנת הסביבה נבדקות שתי בקשות נוספות לקבלת הכרה מכוח החוק כתאגידי מיחזור לפסולת אריזות. השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, שוקל את עמדתו בנושא שוק מרובה תאגידי מיחזור פסולת אריזות, וההכרה הנוכחית בתמיר אינה מהווה כל חסם או מעידה באשר לעמדת השר לגבי תחרות עתידית אפשרית. 

השר אף דרש מהדרג המקצועי במשרד להגיש לו לבחינה מודלים ארגונים לקיום תחרות בשוק. 

השיפור כעת הוא גם ברמת הרשות המקומית: עד כה לא מיהרו לאסוף ממנה את האריזות ברמת שירות נאותה, בשל שיקולים כספיים. מעכשיו, הדרישה מהיצרנים והיבואנים היא להגיע ולממן רמת איסוף גבוהה מכל רשות שניתן.

המשרד להגנת הסביבה הציב לתאגיד תמיר את הדרישות הבאות כחלק מהתנאים לתקופת ההכרה הנוספת:
  1. הנגשת הפח הכתום למיחזור אריזות למרבית תושבי ישראל: בתוך כשלוש שנים וחצי יוצבו פחים כתומים ליד כ 80% משקי הבית בישראל. כך, לכל אזרח תהיה אפשרות קרובה ומעשית להפריד במקור פסולת אריזות ולהשליכה לפח המתאים בקרבת הבית. 

  2. כמות משקי הבית שבהם ייפרסו פחי מיחזור תוכפל במהלך שלוש שנים. 

  3. תמיר נדרשה לפריסה של פחים כתומים גם ברשויות בעלות אופי כפרי. 

  4. פריסת הפחים הסגולים לפסולת אריזות זכוכית תגדל ב-30%. 

  5. לא יוכר יצוא של פסולת ממוחזרת ללא טיפול בארץ (בהתאם לחוק). דרישה זו תסייע ליצירת תעשיה ישראלית למיחזור. 

  6. יוגשו תוכניות פעולה ליישום פריסת פחי מיחזור לפסולת אריזות במרחב הציבורי. 

  7. תמיר חויבה לפרסם נתונים אודות מספר פחי המיחזור לכל זרם פסולת הפרוסים בפועל בכל רשות מקומית, והיא תעדכן את הנתונים אחת לשנה. 

יצוין, כי כ-50% מהיצרנים והיבואנים בישראל, לרבות בעלי מותג פרטי, טרם התקשרו עם גוף מוכר על פי החוק. המשרד ביצע עד היום יותר מ- 400 הליכי אכיפה נגד יצרנים ויבואנים בגין אי-התקשרות עם גוף מוכר, והוא ימשיך לפעול לביצוע אכיפה נרחבת על יצרנים ויבואנים שטרם התקשרו.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x