קרן במוקד >> תשואות מדהימות וגיוסים פנטסטיים, האם המשקיעים צריכים לפחד?

התשואה באנליסט 20/80, דמי ניהול הנמוכים וההיסטוריה של הקרן הצליחו להביא לגיוסים של כ־345 מיליון שקל בחצי שנה, ובכך הכפילו פי 10 את היקף הנכסים של הקרן, בדק ומצא

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/03/2017

אנליסט 80/20 - מנהל ההשקעות בקרן: שמואל לב בית ההשקעות: אנליסט

האם המשקיעים צריכים לפחד?

התשואה באנליסט 20/80, דמי ניהול הנמוכים וההיסטוריה של הקרן הצליחו להביא לגיוסים של כ־345 מיליון שקל  בחצי שנה, ובכך הכפילו פי 10 את היקף הנכסים של הקרן, בדק ומצא

הזעזועים בשוק ההון מקשים על מנהלי הקרנות לנתב את ההשקעות שלהם. בין אם זו הריבית שמשפיעה על מרווחי האג”ח הקונצרני, אירוע פוליטי שמשנה את הציפיות בשוק המניות או גורמים אחרים שגורמים לתנודתיות בשווקים. אין זו מלאכה פשוטה לאזן את נכסי הקרן, בין נכסים חסרי סיכון ונכסים בעלי תשואה עודפת. מאידך, אם נשפוט לפי התשואות בקרנות השייכות לקטגורית אג”ח כללי בארץ עד 20% מניות, התשואה הממוצעת בשנה האחרונה של 51 הקרנות שם עומדת על כ־7%. מתחילת השנה התשואה הממוצעת לקרנות היא 0.74% (נתונים מאתר פאנדר לתאריך 9/2/17).

ניהול ההשקעות של הקרן

הקרן שמובילה את הקטגוריה היא אנליסט 20/80 שהתשואה השנתית שלה זינקה בהרבה מעל הממוצע בקטגוריה והגיעה ל־18.4%. מנהל הקרן הוא שמואל לב, אחד הבעלים בבית השקעות של אנליסט שהצליח להשיא תשואה תוך מציאת השקעות שההתאמה שלהם לשווקים לא גבוהה. המשמעות היא השקעה מוצלחת של רכיב המניות בקרן, שעלו בעשרות אחוזים, והניבו למשקיעים את התשואה העודפת. מדובר על חברות שהצליחו להכות את מדד ת”א 100 כמו ביג, סודה סטרים, טאואר ואיתוראן. ברכיב האג”ח הצליחו האג”חים להכות את מדדי התל בונד – אגרות חוב כמו דסק”ש וכלכלית שהאג”ח שלהם הצליח לייצר תשואה גבוה מאד ביחס לאג”ח קונצרני אחרים (נתונים מאתר פאנדר לתאריך 09/02/2017).

לפי מנהל הקרן, נדבך ניהולי נוסף של מנהל הקרן שהוא לא מגדיל את ההשקעה בנכסים מניבים של הקרן אלא הוא קונה נכסים חדשים. כך על ידי רמת פיזור גבוה בין הנכסים הוא מוריד את רמת הסיכון של התנודתיות של השוק, ומצליח לשמור על תשואה חיובית לאורך זמן.

תשואה | מזל או דרך ניהול?

התשואה של הקרן ב־2016 היא 11.64%, ב־2015 תשואה של 5.3% (נתונים היסטוריים מדף הקרן באתר פאנדר). לדברי מנהל הקרן, קבלת החלטה על קניית נכס מתבצעת לאחר שיחידת המחקר מצביעה על הזדמנות בנכסים שלעיתים משקלם שונה ממשקלם במדד מניות או אג”ח בעל פוטנציאל גבוה להכות את המדד, בין אם זה בשוק המקומי או הגלובלי. על בסיס זה מקבל מנהל הקרן את ההחלטה האם לקנות את הנכס.

דמי ניהול ומדדי הקרן

דמי הניהול של הקרן הם 0.94% ללא שיעורי הוספה במרכז הקטגוריה. סטיית התקן עומדת על 1.38 מהגבוהות בקטגוריה. ביצועי הקרן על פי מדד שארפ עומדים על 5 כוכבים, מה שאומר שביצועי הקרן לעומת השוק גבוהים ביותר (נתונים אתר פאנדר 31/12/2016).

היקף נכסים | הקרן הכפילה פי 10 את היקף הנכסים

הנתון המפתיע הוא שבתחילת השנה היקף הנכסים עמד על 32 מיליון שקל. עד אמצע השנה הקרן הצליחה לגייס 8.35 מיליון שקל. אך מאמצע השנה היקף גיוסים עשה זינוק מטאורי ל־345.39 מיליון שקל, בסוף שנת 2016 סך נכסים עומד על 394.50 מיליון שקל (נתונים אתר פאנדר 31/12/2016).

הרכב נכסים של הקרן

ברכיב המנייתי יש בקרן 56 מניות ישראליות שמהוות 11.14% מנכסי הקרן, ועוד 4 מניות חו”ל שמהוות 0.88%. רכיב האג”ח מחולק על פני 138 אגרות חוב קונצרניות שמהווים 52.4% מנכסי הקרן. בנוסף יש עוד 6 אג”חים להמרה שמהווים כ־4%, ועוד 3 אג”ח חול שמהווים 0.48% מהקרן. ממוצע דירוג האג”ח עומד על BBB+, משך חיים של אג”ח עומד על 3.96 שנים. בקרן יש גם 3 פיקדונות שמהווים 18.8% מסך הנכסים (נתונים אתר פאנדר 30.11.16).





לסיכום:

מנהל הקרן מצליח להשיג תשואה על־פני הקרנות בקטגוריה, ובמרחק יחסית גדול מהמקום השני. האם היקף הנכסים הוא שיקול? יבחן זאת המשקיע. האסטרטגיה של פיזור הנכסים, הקטנת התנודתיות, ובחירה נכונה של נכסים ימשיכו את המגמה החיובית של הקרן כך נראה שהתשואה תמשיך לעלות.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x