אבגול מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2017 >> ההכנסות הסתכמו ב-85.6 מיליון דולר

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2017

חברת אבגול, מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים, מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2017.

מנכ"ל החברה, דיויד מלדרם:

"אנו שמחים לדווח על תוצאות הרבעון הראשון של 2017. במהלך הרבעון הראשון חל גידול של 3% בכמות הנמכרת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. היקף הייצור הגיע לכמות שיא על רקע תחילת פעילותו המסחרית של קו הייצור החמישי בארה"ב, אשר החל לפעול בדצמבר 2016.

ה-EBITDA המנוטרל היה מעט גבוה ברבעון הראשון של 2017 מהרבעון המקביל והסתכם ב-15.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-15 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016. בנוסף, בנטרול השינוי במחיר חומר הגלם, ה-EBITDA ברבעון הראשון היה גדול בכ-1 מיליון דולר ביחס לאשתקד. שיפור זה נוצר למרות ההשפעה השלילית על ה-EBITDA של הקו החמישי בארה"ב אשר יעילותו הייתה נמוכה כצפוי מאחר ומדובר בחודשים הראשונים של הפעלתו, דבר שהשפיע על היעילות הממוצעת הכוללת ברבעון הראשון. החברה מתמקדת כעת במציאת אפיקי מכירות נוספים בכדי לנצל את יכולות התפוקה החדשות.

במהלך מרץ 2017, הנפיקה החברה סדרת אג"ח חדשה (סדרה ד') צמודה לדולר, בסכום של כ-52.9 מיליון דולר עם שיעור ריבית שנתית של 3.9% במח"מ של כ-6 שנים. תמורת  ההנפקה תסייע לנו לתמוך באסטרטגיית הצמיחה שלנו, לשלם חוב קיים ולהפחית את שיעור הריבית הממוצעת.

פרויקט בניית המפעל החדש בדימונה ממשיך כמתוכנן ואנו צופים להתחיל בייצור מסחרי במהלך המחצית השנייה של 2017.

בהקשר לפרויקט פתיחת אתר חדש במחוז בופאל בהודו, עבודות הבנייה מתבצעות והתקנת הקו החלה במהלך הרבעון הראשון של 2017. אנו מצפים להתחיל בפעילות מסחרית ברבעון הראשון של 2018."

פרמטר משמעותי המשפיע על רווחיות אבגול בתקופות שונות

לחברה קיים מנגנון עדכון מחירי מכירה במרבית החוזים עם לקוחותיה, בהתאם לשינויים במחיר חומרי הגלם. מרבית העדכונים במחירי המכירה מתבצעים בדחייה של רבעון.

ציוני דרך מרכזיים לרבעון הראשון של 2017:

  • ה-EBITDA הסתכם ב-15.1 מיליון דולר בהשוואה ל-15 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016. הגידול ב-EBITDA נבע בעיקר מגידול בכמות הנמכרת וחיסכון בהוצאות הנהלה וכלליות, שהתקזז חלקית עקב עלייה במחיר חומר הגלם וירידה ביעילות התפעולית שנבעה מהפעלת קו הייצור החדש בארה"ב. 

  • בנטרול השפעת מחיר חומר הגלם שהוזכרה לעיל, חל גידול של כ-1.0 מיליון דולר ב-EBITDA בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וזאת עקב גידול בכמות הנמכרת ובהיקף הייצור.

  • תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-22.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מידע נוסף לגבי הרבעון הראשון של 2017

הכמות הנמכרת ברבעון הרביעי עלתה ב-3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2016.

ההכנסות הסתכמו ב-85.6 מיליון דולר בהשוואה להכנסות בהיקף של 80.5 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד – גידול של כ-6.3%. הגידול נבע בעיקר מגידול של כ-3% בכמות הנמכרת ומעלייה של מחירי המכירה הממוצעים לקילו במהלך התקופה.

הרווח הגולמי הסתכם ב-17 מיליון דולר (19.8% מסך ההכנסות), בהשוואה ל-18 מיליון דולר (22.4% מסך ההכנסות) ברבעון הראשון של 2016. הרווח הגולמי ושיעור הרווח הגולמי רשמו קיטון וזאת למרות גידול בכמות הנמכרת. קיטון זה נובע בעיקר מעלייה במחירי חומרי הגלם, אשר השפיע על הרווחיות הגולמית בהיקף של כ-1 מיליון דולר במהלך התקופה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. קו הייצור החמישי בארה"ב החל לפעול ברבעון במהלך סוף הרבעון הרביעי של 2016. כצפוי, קו הייצור טרם הגיע לייצור במלוא התפוקה, ולכן ישנה השפעה על היעילות התפעולית הממוצעת של החברה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; עם זאת, הגידול במכירות שצוין לעיל, אשר נבע מהתחלת פעילותו של קו הייצור בארה"ב, קיזז חלקית השפעה זאת. 

הרבעון הראשון התאפיין בתנודתיות גבוהה של מחיר חומרי הגלם, ולכן, העלייה הצפויה במחירי המכירה במהלך הרבעון השני של 2017 נמוכה מהעלייה במחירי הרכישה של חומרי הגלם. תנודתיות זו צפויה להוריד את שולי הרווח ברבעון השני (מחירי המכירה לאחר ניכוי מחיר חומרי הגלם), בהשוואה לרבעון הראשון של 2017 ובהשוואה לרבעון השני של 2016. יתר על כן, החברה מצפה להתחיל בהפעלת הקו בדימונה בפעם הראשונה במהלך הרבעון השני, דבר אשר צפוי להוריד את היעילות התפעולית הממוצעת של החברה. החברה מתמקדת כעת במציאת אפיקי מכירות נוספים בכדי לנצל את יכולות התפוקה החדשות.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x