החשב הכללי במשרד האוצר מר רוני חזקיהו השתתף בכנס משקיעים בניו יורק

 

 
החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהוהחשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/06/2017

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו,קיים השבוע סדרת פגישות בניו יורק. חזקיהו יערוך פגישות עם משקיעים באגרות החוב של מדינת ישראל וישתתף באירוע משקיעים של הבונדס לכבוד וורן באפט. 

אל החשב הכללי יצטרפו סגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת מימון אשראי ומידע ניהולי רו"ח יהלי רוטנברג ומנהל יחידת החוב הממשלתי גיל כהן.

האירוע ירכז מספר משקיעים ייחודיים ואיכותיים אשר השקיעו בחוב במטבע חוץ של ממשלת ישראל. החוב במטבע חוץ מהווה כ-13% בלבד מסך החוב הממשלתי, ועומד על כ-100 מיליארד ש"ח. בתחילת השנה הנפיקה המדינה חוב בהיקף של 2.25 מיליארד אירו לעשר ועשרים שנה, וזאת בהמשך להנפקת 1.7 מיליארד דולר ב-2016. כמו כן בשנת 2016 גייסה המדינה כ- 1.3 מיליארד דולר נוספים באמצעות ארגון הבונדס המשווק איגרות חוב של המדינה.

החשב הכללי, רוני חזקיהו: "גיוס חוב ממשלתי מחוץ לישראל מאפשר את הרחבת בסיס המשקיעים במדינה, גיוון ערוצי המימון ויצירת בנצ'מרק למימון חברות ישראליות בשווקים הבינלאומיים, ועל כן מהווה חלק חשוב במדיניות ניהול החוב הממשלתי. ארגון הבונדס מהווה נדבך במימון החוב במט"ח. אנחנו שמחים כי וורן באפט- אחד מאנשי העסקים המובילים בעולם, הינו משקיע במדינת ישראל."

סגן בכיר לחשב הכללי, יהלי רוטנברג: "בשנים האחרונות פעלנו רבות להרחבת בסיס המשקיעים של מדינת ישראל על ידי ביצוע פעילות רודשואו ופגישות משקיעים ברחבי העולם, לרבות בארה"ב, אירופה ואסיה. האירוע מהווה צעד נוסף בהעמקת והרחבת בסיס המשקיעים בחוב החיצוני. מרשים לראות כי בתוך בסיס המשקיעים והתומכים של המדינה, נמצאת דמות כמו וורן באפט, אשר משקיע הן בצד הפיננסי והן בצד הריאלי."



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x