מידרוג מותירה על כנו דירוג אג"ח שהנפיקה ש.שלמה רכב בע"מ למשקיעים מוסדיים בסך של עד 100 מיליון שקל

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/07/2017

מידרוג מותירה על כנו דירוג P-1.il לנייר ערך מסחרי (סדרה 2 וסדרה 3) שהנפיקה ש.שלמה רכב בע"מ ("שלמה רכב" או "החברה") למשקיעים מוסדיים בסך של עד 100 מיליון ₪ ערך נקוב. דירוג המנפיק של החברה הינו A2.il באופק חיובי. הדירוג ניתן בהתבסס בין השאר על הצהרת החברה כי בכל נקודת זמן לאורך חיי הנייר ערך המסחרי ("נע"מ") תשמור על היקף צי רכבים אשר אינם משמשים כבטוחה להבטחת אשראי לגורם כלשהו (להלן "הצי הפנוי") (לאחר שיקלול שיעור הישענות של 70% ממחיר מחירון[1]) לטובת גיוס אשראי בגובה יתרת הקרן של הנע"מ. היקף הצי הפנוי מהווה כרית ביטחון לגיבוי הנע"מ נוכח אופציית Put בהסכם שמאפשרת לקרוא לכסף לאורך תקופת הנייר ובהתראה קצרה יחסית (14 ימי עסקים מיום הקריאה). הנע"מ ייועד לפעילות השוטפת של החברה.
 
ניירות הערך המסחריים במחזור המדורגים על ידי מידרוג:

סדרת אג"ח

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

2 (נע"מ)

1138361

P-1.il

-

20/4/2018

3 (נע"מ)

1138759

P-1.il

-

13/6/2018



שיקולים עיקריים לדירוג

הדירוג לזמן קצר מבוסס על דירוג המנפיק של החברה A2.il באופק חיובי ועל ניתוח הנזילות שלה. ניתוח הנזילות מתבסס על מקורות ושימושים לתקופה של 12 חודשים קדימה כמתואר להלן, תוך הערכת יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות. כמו כן, מבוסס הדירוג על מחויבות החברה בשמירת כלי רכב חופשיים משעבוד למימון פירעון הנע"מ, על מנת לעמוד בדרישה לפירעון מיידי של הנע"מ בתוך 14 ימים בהתאם לתנאי הנייר. בנוסף, נתמך במסגרות אשראי בהיקף מהותי (מרביתן לא חתומות).

להלן תרחיש הבסיס של מידרוג בדבר היקף המקורות והשימושים השוטפים של החברה לתקופה של 12 חודשים קדימה:

מקורות פנימיים בהיקף הולם, הנובעים בעיקר ממקורות מפעולות ((FFO, בתוספת תזרים ממכירת כלי רכב. שימושים הכוללים: חלויות שוטפות של הלוואות לז"א (קרן), רכישות כלי רכב לצורך שימור היקף צי הליסינג הנוכחי של החברה תוך הנחה לקיטון מסויים בהיקפו. בנוסף הובאו בחשבון מימון צרכי הון חוזר ותשלומי דיבידנד בהתאם למדיניות החלוקה של החברה. עודף השימושים על המקורות לתקופה של 12 חודשים קדימה גוזר צורך במיחזור חוב בהיקף אשר הולם את רמת הגמישות הפיננסית של החברה, נוכח היקף צי פנוי בשיעור מהותי ביחס לסך הצי וכתלות בתמהיל החוב, נגישות טובה לגורמי מימון ומסגרות אשראי בהיקף מהותי (מרביתן לא חתומות). בתרחיש הבסיס של מידרוג נלקח LTV[2] משוקלל של כ- 90%, לצורך מחזור התחייבויות ונטילת חוב נוסף במידת הצורך.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x