ניתוח טכני של מדדים מובילים ומט"ח >>> מבט טכני על מדד המניות ת"א 35, הדולר-שקל, ומדד המניות האמריקאי אס-אנ-פי-500

זהו מבט על שלושת הנכסים הפיננסיים הקובעים לנו את האווירה סביב שוק ההון המקומי. מצד אחד, מדד המניות העיקרי שלנו, לצידו יחס המטבעות הנסחר היחיד במדינתנו, דהיינו יחס השקל מול הדולר האמריקאי, ולבסוף מדד המניות הנסחר ביותר בעולם: ה-S&P500 האמריקאי. המבט השבועי הזה משלב קצת פונדמנטלי עם קצת טכני, וגם מסתכל קדימה לשבוע המסחר הקרוב.

 

 
משה שלוםמשה שלום
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/09/2017



תא 35


בניגוד לסקירה הקודמת, הפעם יש לי עבורכם שבוע מסחר שבו נקבעו מסמרות טכניות די יפות. הן במניות המקומיות, הן במט"ח המקומי, והן במניות בחו"ל. בגדול, ראינו בשבוע המסחר שעבר החלטות מצד המשקיעים אשר בכוחן להשפיע על הרבה מעבר לטווח המיידי. 

במדד המנייתי שלנו שלפניכם, המהות החדשה היא המעבר מעל 1407 כאשר זו הייתה אכן הרמה ש-"החיוביים על המדד" היו צריכים לפרוץ על מנת לתת סיכוי לעתיד טוב יותר. לכאורה, השבוע התחיל רע מאוד כאשר ביום ראשון ראינו שבירת שווא של קו המגמה 3 כחול. אז, רבים וטובים כבר התכוננו לראות את המדד מייצר מומנטום שלילי לקראת 1346 והלאה. 

אבל, כאמור, הייתה זו שבירת שווא, וכל השבוע עבר בניסיון המוצלח של המחיר להוכיח לנו שהוא דווקא רוצה לנסוע בכיוון ההפוך. וכמובן שהצפוי הגיע, והמדד עצר ממש איפה שחשבנו, דהיינו סביב הממוצעים הנעים. זאת, כאשר זה של ה-50 יום מהווה עכשיו תמיכה מינורית, וזה של ה-200 יום מהווה לו התנגדות לא נעימה. 

נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף. 

אגב, סימנתי בסגול את העובדה המדהימה, כל פעם מחדש, של ביצוע תיקון טכני ברמת ה-50% בדיוק. וזאת, על מנת להדגיש שוב כמה שהשחקנים עקביים כאן בעניין זה. האינדיקאציה תמכה בתחייה מחדש של תנועת המחיר,  כאשר ראינו שוני מסוים בין שני האספקטים שלה: הרבה כוח מומנטום, ב-3 סגול, וזרימת הון מעטה מאוד, ב-2 סגול. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

עקרונית ההבדל הזה באינדיקאטורים מצביעה על בעיה פוטנציאלית, וזו באה בשילוב מעניין עם הספרור האפשרי של גלי האליוט אשר הצגתי כאן. אם הירידה מ-1470 ועד 1346 הייתה A, והעלייה מ-1346 ועד 1417 היא גל B, אזי עלינו לצפות לגל C יורד. כזה אשר יגיע ליותר נמוך מ-1346. 

תחזית שלילית זו איננה וודאית, אלא השערה, אבל העובדה שההון לא חזר בעוצמה במהלך העולה קצת מחזק אותה. בכל אופן, צרות יתחילו אם המדד ינוע, וישבור את 1376 מטה. עד אז המדד ייהנה מן הספק, ומן הסיכוי שיש רגליים של מגמה עולה חדשה. אישור סופי לכך יתקבל כאשר אנו נראה מעבר מוכח מעל שני הממוצעים הנעים, והגעה לסביבות 1457. 




דולר-שקל


גם במט"ח המקומי יש לנו החלטה מעניינת, וזו הייתה החלטה לתקן מעלה חלק מן הירידה האחרונה. הבעיה היא שככל שאנו בוחנים את המצב הדבר נראה לי יותר ויותר כמבנה של 5 גלים יורדים. זאת, כאשר הנר של יום חמישי, ובמיוחד הנר של יום שישי, הם התחלה של גל 5 יורד. שוב לפנינו השערה כי, כידוע, יש מצבים בתורה של אליוט בה יש כמה ספרורים נכונים בו זמנית. זו הסיבה שאנו נעזרים בה רק כדי להבין את מפת הסיכויים, ופחות מפת הוודאיות, אם יש כזו בכלל. נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף.

שמתי שני קווים לגבי שתי האפשרויות: הקו האדם מראה את מה שכבר תיארתי, דהיינו התסריט השלילי. הקו הירוק הוא האופציה החיובית כאשר במקום 1-3 ישנו מבנה של a-b-c. די מהר אנו נדע מה הוא המהלך האמיתי כי נזכור שגל 4 לא יכול להיכנס לטריטוריה של גל 1, ואם הדולר המקומי יעלה מעל 3.57 זה מה שיקרה, וזה יבטל את ספרור 5 הגלים היורדים. שימו לב שיש כאן טוויסט מעניין כאשר הממוצע הנע 50 יום מהווה התנגדות טבעית לתנועה של הדולר כלפי מעלה, וזאת בדיוק בנקודת ההכרעה של הגלים. 

בחזית המומנטום אין חדש אבל שימו לב שגם שם יש שני קווים: אחד אדום, ואחד ירוק. שניהם מהווים קורלציה למתואר במחיר, ולכן יהוו אישורים לאחד מן התסריטים. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

הדולר היה אמור להתחזק עכשיו, אם נשפוט את הנעשה בזירה הבינלאומית, ובמיוחד בזירה של יורו מול הדולר. למרות זאת, כל המבט הטכני על הדולר המקומי עדיין מקצה 50% לכל כיוון, וזה הרבה פחות ממה שמשקיע כיווני צריך על מנת לקחת עמדה ברורה. 

רמות המחיר הקובעות רחוקות למדי אבל אציין שוב את 3.57 כמבטלת את מבנה הגלים 1 עד 5 כאשר מעבר מעל הממוצע הנע 50 יום יהווה סימן חיובי ביותר עבור הדולר שלנו. לעומת זאת, בצד השלילי של הדברים, שבו יש יתרון קל לאחר יום השישי, ירידה מתחת ל-3.5 תגביר מאוד את הוודאות לקיום 5 הגלים וכל המשמעות המגמתית לכך. 




SP500


לא אכחש ואומר שהייתי די מרוצה ממה שעשה המדד הזה הפעם. 

  • ידענו שה-VIX ירד לדרגות חדשות של שאננות, 
  • ידענו שכל מה שדברו בשוק הזה היה סביב קיום התחתית המשולשת קצת מעל 2410,
  • וידענו שהתמיכה, מעל הממוצע הנע 50 יום, הייתה סממן של חיוב גדול. 

את כל זה ידענו אבל העובדה שנקבעו שיאים חדשים הוכיחה שוב את מה שאני אומר כאן כבר די הרבה זמן: למרות כל הנעשה בזירות הפיננסיות, הפוליטיות, והגיאו-פוליטיות, אין עדיין ברירה אלא למשקיעים לנצל ירידות לצורך קניה, ולא למכור שיאים. כל עוד הריביות בשוק הסולידי יהיו ברצפה, וכל עוד הפדרל רזרב ירמוז על ה-PUT שלו על השוק, אין סיבה למשקיעים לברוח מן הזירה המנייתית. 

לעיתים כאשר אנו רואים מימושים חזקים במניות הטכנולוגיה, הדבר רק מחזק את המניות היותר "בטוחות", וזה כנראה מה שקרה הפעם. בכל אופן, ישנם כאן שיאים חדשים, ולכן אופק חדש של תנועה לקראת קו המגמה 2 כחול, המהווה את הגג העליון הטכני היחיד לרפואה. נא ראו את 1 סגול בגרף היומי המצורף. 

שימו לב שפריצת קו המגמה המינורי הכחול נתן את האות למהלך החיובי הגדול של כל השבוע, וזה מוכיח שרק חיכו לאישור שיגיע. באינדיקציה תמונה קצת דומה למה שראינו אצלנו: התלהבות במומנטום, ב- 3 סגול, אבל הרבה פחות אסרטיביות בזרימת ההון, ב-2 סגול. 

לכן, לקראת שבוע המסחר שלפנינו אומר כך:

זו תמיד בעיה לדבר על נכס פיננסי הנמצא במצב של שיאים חדשים. למעשה, אין לו מעצורים עד התיקון הטכי הבא. למרות זאת אומר שוב את שאמרתי כאן בסקירה הקודמת: שיאים חדשים יש, אבל אנו רואים שלוקח למדד יותר ויותר הססנות לפרוץ קדימה מן המצב המתקן האחרון. 

זה שיש זרימת הון הססנית, ושאנו מתקרבים לעונתיות בעייתית, כל זה מעיב על הביצועים היפים. אבל, כל עוד סביבת רמת המחיר של 2488 ובמיוחד זו סביב 2474 יעמדו על המשמר לא הייתי נכנס לאף סוג של חשש בזירה הזו. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x