נאוויטס פטרוליום רוכשת 4 נכסי נפט בארה"ב תמורת 50 מיליון דולר

נאוויטס מדווחת על חתימת הסכם לרכישת 50% מהזכויות ב-4 נכסי נפט מפיקים יבשתיים בטקסס מחברת האנרגיה דנבורי

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/12/2019

 
נאוויטס מדווחת על חתימת הסכם לרכישת 50% מהזכויות ב-4 נכסי נפט מפיקים יבשתיים בטקסס מחברת האנרגיה דנבורי, תמורת כ-45 מיליון דולר.  
 
בשלב זה חלקה של נאוויטס בהפקה הקיימת הינו כ-1,363 חביות ביום.  להערכת השותפות, הכנסים כוללים עתודות משמעותיות שהתגלו וטרם פותחו ובהם פוטנציאל ערך רב מעבר למחיר הרכישה. נאוויטס תבצע בנכסים אלו קידוחי פיתוח חדשים אופקיים החל מ-2020.
 
מעלות P&S מעלה את דירוג החוב של פרוייקט בקסקין ל-"A" ובתחזית דירוג יציבה: "העלאת הדירוג נובעת בשל סיום הפיתוח, משיפור מהותי בהפקת הפרויקט ומעדכון תחזיות למחיר הנפט".
 
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "הרחבת זרוע הפעילות היבשתית בארה"ב והשבחת נכסי הנפט ,תגדיל משמעותית את היקף ההפקה של נאוויטס, תגוון את נכסיה ותייצר מנוע צמיחה חשוב ליצירת ערך בשותפות"
 
נאוויטס פטרוליום ממשיכה בישום האסטרטגיה שלה להשקעה בנכסי נפט מוכחים ומפיקים עם פוטנציאל פיתוח משמעותי של עתודות שנתגלו אך טרם פותחו, ומדווחת היום על חתימת מערך הסכמים עם חברת דנבורי (Denbury), חברת נפט אמריקאית, לרכישת 50% מהזכויות בארבע שדות נפט יבשתיים מפיקים במדינת טקסס, תמורת כ-45 מיליון דולר וכן לביצוע תוכנית פיתוח ראשונית בשדות בהיקף של כ-30 מיליון דולר. סכום זה כולל סך של כ- 15 מיליון דולר ארה"ב, המהווה נשיאה של חלק דנבורי, כאשר נאוויטס תהא זכאית להחזר הנשיאה מתוך חלק דנבורי בהפקה הראשונה מבארות הפיתוח. בכוונת השותפות לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים בשילוב חוב .
 
רכישת השדות תרחיב את פורטפוליו הנכסים של נאוויטס בארה"ב, בדגש על זרוע הפעילות היבשתית ותאפשר לשותפות לממש תוכניותיה ליצירת ערך משמעותית באמצעות פיתוח עתודות נפט מוכחות. באוגוסט דיווחה נאוויטס על רכישה של שדה נפט יבשתי ראשון בארה"ב, שדה נצ'ס בטקסס, תמורת 17.5 מיליון דולר, ולאחר מכן פרסמה השותפות תכנית פיתוח לשדה הצפויה להגביר את קצב ההפקה בשדה עד לפי ארבע, מכ-175 אלף לכ-765 אלף חביות נפט בשנה, תוך יצירת תזרים מזומנים מהוון (NPV10) של כ-61 מיליון דולר.
 
ארבעת שדות הנפט אליהם נכנסת נאוויטס בעסקה עם דנבורי כוללים כ-121 בארות מפיקות כעת בקצב הפקה יומי של כ-2,726 חביות נפט ביום (הפקה של כ-1,363 חביות ביום לחלקה של נאוויטס). התמורה עבור רכישת השדות הינה נמוכה מערך ההפקה הקיימת, ואינה כוללת את הערכת נאוויטס בדבר הפוטנציאל הרב הגלום בשדות, אותו עתידה השותפות למצות במסגרת תוכנית הפיתוח.
 
על פי ההסכם בין נאוויטס לדנבורי, יתקיים מנגנון של חלוקת תזרימי המזומנים שינבעו מההפקה של קידוחי הפיתוח החדשים, עם קדימות לנאוויטס עד להחזר עלויות הפיתוח, ולאחר מכן חלוקה בהתאם לשיעורי ההחזקות של המוכרת ונאוויטס בנכסים.
 
לדברי יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "החתימה ההסכם הינה צעד נוסף בדרך למימוש האסטרטגיה של נאוויטס למיצוי הפוטנציאל של שדות נפט יבשתיים מפיקים בהם יש עתודות מוכחות משמעותיות שטרם פותחו. הרחבת זרוע הפעילות היבשתית בארה"ב תגדיל את היקף ההפקה היומי של השותפות, תגוון את נכסיה ותייצר מנוע צמיחה חשוב ליצירת ערך רב נוסף לנאוויטס".
 
במקביל להגדלת פורטפוליו הנכסים של נאוויטס בארה"ב, מעלות P&S מעלה את הדירוג לאג"ח שהונפקו על ידי בקסקין מימון מ- il "A-"   ל-" il "A  בתחזית דירוג יציבה. לדברי כלכלני מעלות, בהעלאת הדירוג נובעת בעיקר מהשלמת כל עבודות הפיתוח בפרויקט ללא חריגה מהתקציב, מהשיפור המהותי בהפקה בקצב הגבוה מהמתוכנן ומעליה במחירי הנפט.
 
נאוויטס מחזיקה ב-7.5% מפרויקט בקסקין (475 מיליון חביות) שכבר החל בהפקה מסחרית של מעל 35,000 חביות ביום ומייצר תזרים מזומנים יציב לשותפות. במקביל, נאוויטס הגדילה את אחזקותיה בפרויקט שננדואה (281 מיליון חביות) ל53.1%, ולהערכת השותפות צפויה קבלת החלטת השקעה בפרויקט (FID) במהלך המחצית הראשונה של 2020. נאוויטס גם מחזיקה ברישיון האקספלורציה עם הפוטנציאל הגדול 'בלוק 7' בקנדה, כאשר  ענקית הנפט BP הודיעה על כוונתה לבצע כ-20  קידוחי אקספלורציה עתירי השקעה בבלוקים הסמוכים לבלוק 7.
 
נאוויטס מחזיקה בפורטפוליו של נכסי נפט וגז במפרץ מקסיקו ארה"ב וחלקה בכלל התגליות המוכחות עומד על כ-210 מיליון חביות נפט (C2+P2), לא כולל נכסי דנבורי אשר לגביהם השותפות עתידה לפרסם דוח רזרבות בקרוב. בנוסף, מחזיקה השותפות בבלוק 7 במזרח קנדה, נכס אקספלורציה עם פוטנציאל רב וחלקה המוערך במשאבים המנובאים בנכס הוא כ-427 מיליון חביות.
 
נאוויטס פועלת לאיתור ומימוש הזדמנויות השקעה בנכסי נפט וגז הכוללים עתודות נפט וגז מוכחות, שכבר נתגלו ושטרם פותחו. אסטרטגיה זאת , אשר באה לידי בפרויקטים הימיים בקסקין ושננדואה שבמפרץ מקסיקו שבארה"ב, ולאחרונה גם בפרויקט היבשתי נצ'ס, כוללת פיתוח מואץ של עתודות אלה ובמטרה להשאת ערך רב למשקיעים בלוח זמנים קצר. 
 
 

 

x