גם תקופת הקורונה היא הזדמנות לפיתוח סטארט אפ מצליח

דווקא עכשיו נוצרו הרבה צרכים והרבה חללים

 

 
ניר מקובסקי קרדיט גני פפרמןניר מקובסקי קרדיט גני פפרמן
 

ניר מקובסקי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/11/2020

יזמים רבים סבורים כי תקופת הקורונה היא ממש לא זמן טוב לפיתוח או השקעה בסטארט אפ. החשש של אותם אנשים די מובן, לאור רכבת ההרים בה אנו מצויים עוד מעט שנה. כמות המפוטרים ומספר העסקים שנסגרו גורמים להאמין כי אין עכשיו כסף להשקעה בסטארט אפים.  אולם מביני עניין יגידו שזה הזמן הטוב ביותר. דווקא עכשיו נוצרו הרבה צרכים והרבה חללים. כלומר סגירתם של עסקים הותירה צרכים רבים ללא מענה לצד צרכים חדשים שנוצרו. עולמות התוכן העיקריים בהם יש סיכוי לפתח סטארט אפ שעושי להצליח בגדול הם:

1. BIO –פארמה או מכשור רפואי. התקופה האחרונה הוכיחה את המחסור במיכשור רפואי ובכח אדם  רפואי ומצב זה עשוי רק להחמיר. עלייה בתוחלת החיים, גידול באוכלוסייה, דלדול משאבים מותירים את מערכת הבריאות עם קושי גדול במתן מענה הולם. מאידך פתרונות של רפואה מרחוק או מכשירי ניטור הם צורך וכיום אין מספיק כאלה. תרופות חדשניות וטיפולים  חדשים הם דבר נחוץ. 

היתרון: דרושה מומחיות, קשה להעתקה ויש צורך.
החיסרון: רגולציה ודורש השקעה של כסף רב

2. משחקי מחשב. מוצר שתמיד יהיה לו ביקוש, החל ממשחקים לילדים ועד בכלל. 

היתרון –
קל לתכנת וקל לייצר. 
החיסרון – לא פשוט לעגן בפטנט ודורש משאבים שיווקיים.

3. E-commerce. תחום זה נמצא בצמיחה שנים רבות, החל ממתן שירות און ליין, דרך חווית צפייה VR  AR, אמצעי תשלום ועוד. כל מה שצריך כדי שנוכל לצרוך כמעט כל דבר מבלי לזוז מהכורסא. שוק זה נמצא בצמיחה מתמדת,  ועידן הקורונה רק הגביר את הביקוש לכל מה שניתן לרכוש או לקבל אונליין. 

היתרון – פתוח 24/7, חוסך ללקוח המון זמן, אפשר להזמין כמעט כל דבר. 
החיסרון – לא נותן את אותו הפתרון כמו חווית הקנייה, קניית הדחף, הבילוי יחד עם האוכל. אנו גם אנשים שאוהבים לצאת ולפגוש אנשים. 

4. CYBER . לצד צמיחת האון ליין מחויב המציאות הם התלות והסיכון, מאתרי קניות ועד תשתיות. לכן דרוש פתרון הגנתי. לכל איום יימצא פתרון וכל פתרון חדש יהיה מי שיפרוץ אותו.

היתרון – אנו מעצמת CYBER.
החיסרון – עלות הפיתוח אל מול הביקוש הנוכחי.

5. ספורט. אין אחד שיגיד שספורט איננו בריא, מספורט מקצועי ועד ספורט ביתי. הספורט המקצועי דורש  יותר ויותר פיתוחים טכנולוגיים, בעוד הספורט הביתי דורש פתרונות למגוון אוכלוסיות , צרכים ומרחב פיזי מצומצם.

היתרון – נישה.
החיסרון – נישה וחסם כניסה נמוך.

6. תחבורה ולוגיסטיקה. מתחבורה ימית, דרך תחבורה אווירית ועד רחפן שיביא את החבילות הביתה. הצורך בשינוע סחורה במהירות בין מדינות מרחבי הגלובוס, הגלובליזציה והצורך בהתייעלות דורשים פתרונות.

היתרון – יש דרישה ויש ביקוש. 
החיסרון – מורכבות הפיתוח, רגולציה ועלויות.

7. אנרגיה מתחדשת, חקלאות ו -CLEAN TECH .  כל נושא כאן הוא עולם ומלואו. המשותף לכולם הוא שאנו מבינים עד כמה הכדור הוא קטן ועגול ולפחות כרגע אין  לנו אחר. דרושה אנרגיה ירוקה, מקורות אנרגיה מתחדשים ופתרונות מזון לאוכלוסייה המתרבה ומיעוטת יכולת.

היתרון – נדרש, ויש בתחומים אלה הרבה חדשנות.
החיסרון – רגולציה, חסמי כניסה, שחקנים חזקים שלא מעוניינים בפיתוחים מסוג הזה (לדוגמא יצרני נפט) לצד העובדה שנושא נתפס כמשמעם ו- LOW TECH. אלא שכאמור יש פה דווקא הרבה מקום לחדשנות.

8. תיירות. בעוד בתי המלון סגורים, אטרקציות תיירותיות סגורות וטיסות מקורקעות, עולה הדרישה לפתרונות חלופיים בדמות תיירות וירטואלית. 

היתרון – אנו אוהבים לטייל, לנפוש ולצאת מהשיגרה. 
החיסרון – המציאות עדיין לוטה בערפל.

כאמור יש הרבה הזדמנויות בחוץ, לא סקרנו את תחום ה FOOD TECH, DO IT YOURSELF ,חינוך ועוד . זו לא חוכמה לעצום עיניים אל מול הסיכונים, אבל ניתן למזערם ועדיין ללכת על החלומות שלנו , לעזור לאחרים ולהרוויח הרבה כסף. 

ניר מקובסקי הוא  מומחה לליווי עסקי לעסקים ולסטארטאפים

x