רוזנפלד מבקש מביה"ד של הלשכה לפסול החלטתו מאתמול

טוען כי אחד מחברי הרכב ביה"ד מצוי בניגוד עניינים ומנוע מלדון בעתירת אנגלמן; דורש הבהרות והנמקות להחלטות ביה"ד וזכות ערעור תוך 30 יום לאחר ההבהרה

 

 
ליאור רוזנפלד צילום עמי ארליך ליאור רוזנפלד צילום עמי ארליך
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/02/2021

נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד, פנה באמצעות עו"ד טל שרם, לבית הדין של הלשכה בבקשה להבהרת החלטה בעניין העתירה שהוגשה על ידי סו"ב (סוכן ביטוח) יוסי אנגלמן. עתירת אנגלמן עניינה בשני נושאים - דיון בשני נושאים לסדר היום: א. דיון בהתנגדות למינוי המיועד ליו"ר ועדת כספים. ב. דיון בהתנגדות לשינוי מעמד היועמ"ש.

בעתירתו מבקש רוזנפלד לקבוע כי סו"ב ירון פל מצוי בניגוד עניינים ולפיכך מנוע מלדון בעתירה. לטענתו, ירון פל, שהוא מסוכנות יענת "שהינה שותפה של סו"ב אנגלמן! אשר הינו העותר הראשי בעתירת אנגלמן!!"

לחילופין – לפסול את החלטותיו בגין ניגוד העניינים ולקיים דיון מחודש בהרכב חדש, בו סו"ב פל לא ייקח חלק, וחברי בית הדין יצהירו כי אינם מצויים בניגוד עניינים.

לקבוע כי לצדדים זכות ער עור תוך 30 ימים ממועד קבלת ההחלטה בדבר ההבהרה.

כפי שפרסמנו אתמול, ביה"ד הארצי של לשכת סוכני הביטוח קיבל את עתירת אנגלמן המייצג 7 חברים בוועד המנהל, והחליט: 1. "מינוי יו"ר חדש לוועדת הכספים יבוצע על ידי המועצה הארצית בהקדם האפשרי. בפני חברי המועצה הארצית יונחו המלצות הוועד המנהל. כרגע אין ועדת כספים ויש צורך מידי בהקמתה מחדש!!". 2. "ללשכה יש ויהיה יועץ משפטי אחד בלבד! במידה ויהיה צורך לסייע בעבודתו של היועמ"ש בנושאים ספציפיים – סיוע שכזה יינתן לו בכפוף לנוהל והחלטות הוועדה המנהל מראש!".

פרשנות ללא נימוקים להחלטות

בעתירה טוען רוזפלד, "כפי שלמדנו לראשונה בדיון שהתקיים ביום 14.02.2021, למעשה עניין העתירה הינו בפרשנות לתקנון העמותה בדבר מינוי יו"ר ועדת כספים – באם הסמכות נתונה למועצה, מכוח ס"ק 4.3.4 ( 4( לתקנון העמותה, כעמדת סו"ב אנגלמן או בס"ק 4.3.7 לתקנון העמותה, כעמדת המבקשים.

 מצופה שבית הדין הנכבד היה מפרט בהחלטתו ומנמק הכיצד התקבלה החלטתו, שכן עסקינן בפרשנות ועל בית הדין לקיים בשקיפות ולאור היום, על מנת שאומד דעתו יהיה גלוי ונהיר לכלל הבאים בקורותיו, לדרך, לאופן לסיבות ולנימוקים להחלטתו – כפי שהחליט.

 חשיבות ההנמקה בנושאי פרשנות הינה על מנת שבידי הצדדים לעתירה ולכל חבר בלשכת סוכני הביטוח תהא הוודאות ו/או היכולת לעתור ולערר על החלטה זו – במוסדות הלשכה ובין בערכאות השיפוטיות, בהתאם לכל דין".

לגבי החלטת בית הדין על מעמד היועץ המשפטי של הלשכה, נטען בעתירת רוזנפלד כי "גזירה שווה חלה אף בסוגיה השנייה עליה נסובה עתירת אנגלמן, קרי מעמדו של היועמ"ש.

החלטה זו אינה מנומקת ואינה מתייחסת לטיעוני הצדדים ואף לא לאומד דעתו של בית הדין הנכבד לדרך שבה יש לפרש את התקנון תוך העדפה של עמדת צד אחד על השני ו/או ככל ואומד דעת בית הדין הינה שונה בתכלית – הרי שיש לפרטה.

שימת לב בית הדין הנכבד כי אין המדובר במתן פסק דין, אלא בהחלטה – ממש כפי שנכתב בכותרת כל אחת מההחלטות שניתנו על ידי בית הדין, וזאת להבדיל מפסק דין, על כן אין תקנה 8.2 לתקנון בית הדין הארצי – מתן פסק דין לא מנומק – חלה בענייננו.

עוד נטען, כי "תקנה 9 לתקנון בית הדין הארצי קובעת כי חבר בית דין ארצי חייב לפסול עצמו מלהשתתף בבירור, תביעה, או קובלנה, או ערעור – אם יש לו קשר, קירבה, או יחס מיוחד לאחד המתדיינים, או לעניין העומד לדיון.

פתיחת קובץ ההחלטות מגלה כי ההחלטות לא ניתנו על דף רשמי של בית הדין הארצי. נושאות הן את סימני הזיהוי של סו"ב ירון פל, מ"יענת סוכנות לביטוח בע"מ".

ברי, כי על חבר בית הדין, סו"ב ירון פל היה להודיע ליו"ר אב בית הדין כי הינו פסול מלשבת בהרכב הדן הרכב הדן בעתירת אנגלמן, מאחר ולו קירבה,  קשר,  יחס מיוחד, לסו"ב אנגלמן! . משלא עשה כן, הרי החלטות בית הדין – אשר הינן פרי עטו של סו"ב פל – נגועות ב ניגוד עניינים ממשי, ולפיכך דינן להיפסל!"

הנוגעים בדבר פועלים בשקיפות

יוסי אנגלמן מסר בתגובה: "מדובר בגיבוב של שטויות וגניבת דעת. כל עוד החלטות בית הדין היו לטובת הנשיא לא נטענה טענת ניגוד עניינים. ואין ניגוד עניינים והנוגעים בדבר פועלים בשקיפות. דבר לא הוסתר מעינו של איש מעולם.

יו"ר ועדת הכספים פרש אחרי שהנשיא הפקיר אותו, השתמש בו וברגע האמת נטש את נאמנותו  ולא סיפק תשובות. יו"ר הועדה טרם אמר ברבים את אשר על ליבו. לא בטוח שהנשיא  ירווה נחת כאשר ידידו לשעבר יחליט לומר את גרסתו. אנחנו מגיני הלשכה ונאמנים לדרך של מנהל תקין, יושרה ואמירת אמת. לא אופוזיציה אלא הרוב השקט שנקעה נפשו המתרחש בניצוחו של הנשיא הנשען על רוב מקרי של קול אחד בוועד המנהל

x