בתגובה לנתוני משרד השיכון אודות עלייה דרמטית בהיתרים להתחדשות עירונית

8335 היתרים, כולל תמ"א 38 ופינוי בינוי ותמ"א 38 ו-3447 בפינוי בינוי לבדו, פי 2.5 יותר מהמחצית הראשונה של 2020

 

 
דליה עסיס, קרדיט: אלן צפלסקידליה עסיס, קרדיט: אלן צפלסקי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/09/2021

דליה עסיס, שמאית מקרקעין, מתכננת ערים ומרצה לנדל"ן באוניברסיטת בר אילן: "אינני מזלזלת בעלייה משמעותית זו, אולם המבחן יהיה ביישום אותם היתרים בפועל. ההיסטוריה מלמדת כי חלק לא מבוטל מההיתרים שהוענקו בעבר להתחדשות עירונית לא קרמו עור וגידים ולכן טוב יעשו מקבלי ההחלטות אם ידאגו לקידומם, מה דכמובן גם יגדיל משמעותית את היצע הדיור בשוק"


ישראל אברמוב, קרדיט: יח״צ

ישראל אברמוב, יו"ר קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן: "בתור קבוצה המתמחה בהתחדשות עירונית אני סבור מחד גיסא שהגידול, ובמיוחד בהיתרים שהוענקו לפינוי בינוי, הינו אכן מרשים, אולם על מנת להמשיך את התנופה יש להעניק דגש דווקא לבינוי פינוי(!) כלומר בנייה של בניינים חדשים במעטפת הפרוייקט, מעבר קל ומהיר של הדיירים הותיקים לבניינים החדשים ורק אחר כך להרוס את מבני השיכון הישנים. מודל זה, אם ייושם, יחולל נפלאות!"


רוני מזרחי, קרדיט: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "סורי אבל ההישג הזה יילך מייד לטמיון, זאת בשל פסק הדין שיצא בראשית השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לפיו היזמים ייאלצו לשלם היטל השבחה בפינוי בינוי לפי ערך הדירות החדשות שייבנו, מה שכמובן יהפוך את הפינוי בינוי ללא כלכלי בעליל ויעצור לחלוטין את הפינוי בינוי בפרט והתחדשות עירונית בכלל. אז מה הועילו חכמים בצקנתם?"


אייל בהרי, קרדיט: מאיר דקל

אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת צים בהרי: "נקודת התורפה נותרה ועודנה העדר כמעט מוחלט של התחדשות עירונית בפריפריה, זאת בשל העדר התכנות כלכלית. על הממשלה לפתור אחת ולתמיד בעיה זו וכך נהנה פעמיים, גם משדרוג הפריפריה וגם מתוספת משמעותית של היצע התחלות בנייה שחסר בשוק הדיור כאווייר לנשימה!"
x