שלוש סיבות מדוע הביטקוין יכול לעלות מכאן

הביטקוין זינק ב-35% מהמעמקים של חודש יוני, ולמרות שיכולה להיות נסיגה לטווח קצר, יש כמה סיבות טובות להאמין שהגאות הופכת רשמית עבור קריפטו OG

 

 

 
Image by VIN JD from PixabayImage by VIN JD from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/08/2022

הביטקוין (BTCUSD) טיפס ב-35% מהמעמקים של חודש יוני, ועל אף שיכולה להיות נסיגה לטווח קצר, יש כמה סיבות טובות להאמין שהגאות הופכת רשמית עבור קריפטו OG, ונראה שאין זמן טוב יותר כדי לצלול פנימה ולהעריך את הדברים.

חזרה מעל הממוצע הנע המשמעותי של 200 שבועות

בחודש יוני, מחיר הביטקוין עשה משהו שקרה רק כמה פעמים בעבר: הוא שבר מתחת לממוצע הנע של 200 השבועות שלו (MA). לאחר מכן הוא שהה שם כמה שבועות, לפני שטיפס חזרה מעליו בחודש יולי. הממוצע הנע (קו כחול) הוא המחיר הממוצע של הביטקוין בסוף כל שבוע ב-200 השבועות הקודמים. הביטקוין ירד לזמן קצר מתחתיו במהלך הירידות של המגיפה במרץ 2020, והסיפור היה דומה עם תחתיות של שווקי הדובים הקודמים.

מחיר הביטקוין והממוצע הנע של 200 שבועות (קו כחול). מקור TradingView

קשה לומר בדיוק מדוע הביטקוין הגיע לתחתית בסביבות MA של 200 שבועות בעבר, במקום לרדת הרבה יותר מתחתיו. אבל בגלל שזה קרה בעבר, המשקיעים רואים בזה איזור מפתח לרכישה חזרה של קריפטו.

אם הביטקוין יצליח להישאר מעל רמת מפתח זו כעת, סביר להניח שהמשקיעים ירגישו בטוחים יותר שהימים הגרועים ביותר שלו מאחוריו, ויותר יטו לקנות. מצד שני, אם הביטקוין אכן יסיים שבוע מתחת לממוצע נע (MA) של 200 שבועות בשבועות הקרובים, זה עלול להוביל לירידה נוספת במחיר.

ציון ה MVRV Z מצביע על כך שהביטקוין הגיע לתחתית

הביטקוין אינו מייצר תזרימי מזומנים כמו מניות או אג"ח, לכן אי אפשר להעריך את הדברים בשיטות מסורתיות. אבל כשמסתכלים על נתוני בלוקצ'יין ציבוריים, אפשר לראות שהביטקוין נסחר עכשיו הרבה מתחת ל"שווי ההוגן" שלו, לפחות על פי מודל הערכת שווי שנחשב לפופולארי ברשת: ציון MVRV-Z.

המודל משתמש בנתוני בלוקצ'יין כדי להשוות בין שני ערכי ביטקוין: שווי השוק (קו אפור) והערך הממומש (קו ירוק).

שווי שוק של ביטקוין (אפור) לעומת ערך מימוש של ביטקוין (ירוק). מקור Glassnode

ערך השוק הוא פשוט מחיר הביטקוין הנוכחי כפול מספר המטבעות הכולל שכבר נכרו. הערך הממומש, בינתיים, מסכם את העלות המעודכנת ביותר של כל ביטקוין במחזור, כלומר, מה מכר כל מטבע בפעם האחרונה שהוא עבר לארנק אחר. שווי השוק של הביטקוין לא ירד מתחת לערך הממומש שלו כל כך הרבה פעמים, אבל כשהוא כן יורד, זה סימן לתחתית משמעותית מבחינת המחיר שלו.

ה MVRV Z-Score  לוקח את שתי נקודות הנתונים הללו צעד אחד קדימה, תוך שימוש במתמטיקה וסטטיסטיקה מסובכת כדי לקבל דירוג Z-Score. בעיקרון, האינדיקטור הזה מסתכל על המרחק בין שני הערכים, על ידי הפחתת הערך הממומש משווי השוק, ומחלק את המספר הזה עם התנודתיות של הביטקוין אחר כך הוא מוריד חריגות או ערכים קיצוניים כדי לייצר תרשים חלק יותר עבור ציון ה-Z  (קו כתום).

מחיר ביטקוין (שחור) מול ביטקוין MVRV Z-Score (כתום). מקור: Glassnode

בשורה התחתונה: אם הייתם קונים ביטקוין בזמן שה-Z-Score היה באזור המוצל הירוק בעבר, הייתם נכנסים במחירי מציאה קרוב לשפל של כל שוק דובי.

סנטימנט המשקיעים מתגבר

השפל בשוק הדובי נולד בדרך כלל כתוצאה מפאניקה קיצונית, ובהחלט ראינו זאת בקריפטו. מדד הפחד והחמדנות של הקריפטו* (קו אפור), שנותן ציון סנטימנט למידת הפחד (קרוב לאפס) או מה מידת החמדנות (קרוב ל-100) של משקיעים בנקודת זמן נתונה, נראה מאד קרוב למה שראינו לאחר הירידות בזמן המגיפה במרץ 2020 והשפל בשוק הדובי של דצמבר 2018. זה מראה שהמשקיעים פחדו מאוד במשך זמן רב, אך עכשיו הם הפכו לחמדנים יותר ככל שמחירי הקריפטו החלו להתאושש.

(מדד הפחד והחמדנות של קריפטו נותן ציון סנטימנט בשוק המבוסס על כמה חוששים (קרוב לאפס) או חמדנים (קרוב ל-100) משקיעים בנקודת זמן. המדד עוקב אחר כמה גורמים כדי לקבל את הקריאה: תנודתיות המחירים, המומנטום, סנטימנט המדיה החברתית, נתוני Google Trends והדומיננטיות של הביטקוין על השוק).

כשמסתכלים על אירועי החדשות האחרונים, אפשר גם לראות מה בדרך כלל מצפים משוק שנמצא בתחתית. בהתחלה הגיעו כמה אירועי חיסול גדולים שגרמו לשוק הקריפטו להסתבך. בין השיאים: טרה לונה, לשעבר אחת מ-10 הבלוקצ'יין המובילות, קרסה במאי. זה הניע אפקט דומינו שהוביל לפשיטת רגל של Celsius Network, Voyager Digital ואחרים. ולא מזמן ראינו את Three Arrows Capital קורסת, היא הייתה בעבר אחת מקרנות הקריפטו הגדולות והרווחיות ביותר בסביבה.

ואז הגיע זרז חדשות טובות גדול שיכול לעזור להניע את הסנטימנט הזה. BlackRock, שהיא חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, שיתפה פעולה עם Coinbase בשבוע שעבר כדי להקל על המשקיעים המוסדיים לקנות, לאחסן ולסחור בביטקוין בתיקים שלהם בצורה חלקה. זו בהחלט חותמת של לגיטימציה גדולה לנכס הדיגיטלי.

אז האם זה זמן טוב לקנות ביטקוין?

אי אפשר לדעת בוודאות מה הביטקוין יעשה הלאה. אבל אם אתה חושב לטווח ארוך יותר, ביטקוין יכול להיות שווה את הסיכון במחירים האלה. חשוב לזכור שיש דרכים לנהל סיכונים בעת השקעה בביטקוין ובנכסים תנודתיים אחרים שיכולות לרכך את המכה אם הראלי האחרון ישנה כיוון לירידות נוספות. אפשר להחזיק ביטקוין כאחוז קטן יותר מהתיק הכולל, לשלב אותו עם השקעות אחרות כמו מניות, אג"ח וזהב. אפשר גם לקנות בהדרגה ולא בבת אחת, כדי למתן חלק מהתנודתיות לטווח הקצר שלו.

הנ"ל מהווה סקירה על הביטקוין המבוססת על נתונים טכניים שונים כפי שמפורטים בכתבה. אין בכתוב כל המלצה לפעולה כזו או אחרת. ככלל, תמיד יש לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לכל דעה או פרשנות העולים מהדברים על מנת לקבל החלטות מושכלות.

x