יוליוס בר: תעשיות שמתמקדות בטיפול ואיכות חייהם של קשישים צפויות לצמוח בטווח הארוך

אוכלוסיית העולם הולכת ומזדקנת

 

 

 
Image by Susanne Nicolin from PixabayImage by Susanne Nicolin from Pixabay
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/04/2024

דמיאן נג, חוקר בתחום הדור הבא בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "אוכלוסיית העולם הולכת ומזדקנת, תעשיות שמתמקדות בטיפול ואיכות חייהם של קשישים צפויות לצמוח בטווח הארוך".
 
"האוכלוסייה ברוב העולם קטנה באופן טבעי, כלומר מספר הנפטרים עולה על מספר הלידות.

מחקר חדש שפורסם בכתב העת "לנצט" על ידי חוקרים במכון למדדי ומדדי בריאות באוניברסיטת וושינגטון (IHME) מצא כי ל-75% (155 מתוך 204) מהמדינות שנבדקו לא יהיו שיעורי ילודה גבוהים מספיק כדי לשמר את גודל האוכלוסייה הנוכחית בהן עד שנת 2050.

לדוגמה, המחקר גילה כי שיעור הילודה הכולל לאישה באיחוד האירופי צפוי לרדת מ-1.53 בשנת 2021 ל-1.44 בשנת 2050, בעוד שבארה"ב הוא צפוי לרדת מ-1.64 ל-1.52 באותה תקופה, כאשר האו"ם מעריך ששיעור ילודה של 2.1 לידות לאישה נחוץ כדי לשמר את רמות האוכלוסייה במדינות מפותחות. שנת 2016 הייתה השנה שבה נרשם המספר הגבוה ביותר של תינוקות שנולדו בעולם (142 מיליון), מספר שצפוי לרדת ל-125 מיליון עד שנת 2050. לכן, המנטרה שהעולם מזדקן נראית רלוונטית מתמיד. כמה מהסיבות לירידה בשיעור הילודה העולמי כוללות את הזמינות הגבוהה של אמצעי מניעה, גיל נישואין עולה בקביעות עבור נשים, כמו גם הרצון להביא פחות ילדים עקב יותר הזדמנויות לחינוך ולתעסוקה. בעוד ששיעור ילודה נמוך עשוי להוביל להשפעות חיוביות בתחום צפיפות האוכלוסין, איכות הסביבה וביטחון התזונתי, הוא עלול להשפיע לרעה על מערכת הבריאות, הפנסיה, הביטחון הסוציאלי ושוק העבודה. בהתחשב בכך שמספר האנשים בגיל 60 ומעלה בעולם צפוי להכפיל את עצמו ממיליארד בשנת 2020 ליותר מ-2 מיליארד עד שנת 2050, חשיבותם של טיפולים, שירותים ומוצרים הקשורים לגיל השלישי והרביעי יעלו באופן משמעותה. לכן, התחזיות שלנו סביב סקטורי הבריאות, טיפול בקשישים, אסתטיקה וטיפוח, תזונה ותכנון פיננסי, נותרו חיוביות, בין היתר משום שהערכות הצמיחה בסקטורים אלו עדיין אטרקטיביות בהשוואה לממוצעים ההיסטוריים".
x